Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 316i moottorin piristys?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • villewuorlinna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 38
    • Hamina Finland

    E36 316i moottorin piristys?!

    Nyt tarvitsisi neuvoa ja vinkkiä E36 316i:n piristykseen eli, tarkoituksena olisi hommatta vapaavirtaussuodatin sekä tehoputkisto koska laiskahan tuo on eli tietoa tarvitsisin että tarviiko mitään muita osia uusia/vahvistaa ja jos niin mitä? simonsin putkistoa olen katsellut mutta suodattimesta ei mitään tietoa ?! Kaikki info nyt peliin. kiitokset niille jotka jaksavat vastaan
    Überführer
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Ei kannata.

    Noilla suunnitelmilla et saa muuta aikaan kuin pörinä-äänet ja filtterillä tehon laskun kun imee lämmintä ilmaa konehuoneesta.

    Jos tehoja mielii lisää niin kyllä se on autonvaihto edessä..Virittäminen on huomattvasti kalliimpaa.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #3
      Joo ei kannata, ei muuta ku peltilehmä myyntiin ja kutosta tilalle, niin mäki pian
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • villewuorlinna
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 38
        • Hamina Finland

        #4
        niin, voihan se myös noinkin olla :| mutta pitää ilmeisesti katsoa irtoaako kesätöistä tarpeeksi rahaa "uuteen" vai päivittelisikö sitten tuota hifeillä ja pörinöillä
        Überführer

        Comment

        • villewuorlinna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 38
          • Hamina Finland

          #5
          Näin, eli mieleeni tuli että kannattaisiko tuoda saksasta kolaroitu samanlainen 320i ja iskeä tekniikan tuohon?! kellään kokemuksia tai tietoa asiasta että onnistuuko yms?
          Überführer

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #6
            Tuossa ei kyllä ole yhtään mitään järkeä. Saman tien 325 alle(vaikuttaa siltä että 328, M3, 540 ja M5 menee yli budjetin?). Jos haluaa tehoa niin on aivan turhaa taistella mallisarjan tehottomimpien moottorien kanssa.
            Last edited by TuomasTee; 03-04-2007, 19:30.
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #7
              ostin just ite vapaavirtaus suodattimen 33e ja soviteholkin ilman määrämittarille 12e ja tein siihen eteen esteen ettei vedä koneelta lämmintä ilmaa pitäis toimiakkin.... tarttee laittaa huomenna kiinni kunhan saan ssopivan suodattimen kun toi oli hiukan liian suuri ja Ansa-Racingin putkiston ostin kanssa norm.500e mut sain suhteilla sisäänkantohintaan... ja auto oli 318is
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by Aksuli89 View Post
                ostin just ite vapaavirtaus suodattimen 33e ja soviteholkin ilman määrämittarille 12e ja tein siihen eteen esteen ettei vedä koneelta lämmintä ilmaa pitäis toimiakkin.... tarttee laittaa huomenna kiinni kunhan saan ssopivan suodattimen kun toi oli hiukan liian suuri ja Ansa-Racingin putkiston ostin kanssa norm.500e mut sain suhteilla sisäänkantohintaan... ja auto oli 318is
                Pikkasen eri planeetalta toi 16 tappinen IS, kun 8 tappinen M40 joka on peruja joltain seitkytluvulta.
                Asiaan: ahtamalla siitä sen kutosen verran saa tehoa, eli ei paljoa.
                ...

                Comment

                • Hammu
                  Moderator
                  • Nov 2006
                  • 3971
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Näitäkin M40B16 padan virityksestä on topicceja vaikka kuinka paljon, milloinkohan joku oikeesti rupee virittää sellaista muulla kun putsarilla ja pörinäputkella?

                  Comment

                  • os951
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 447
                    • Kerava

                    #10
                    Pikkasen eri planeetalta toi 16 tappinen IS, kun 8 tappinen M40 joka on peruja joltain seitkytluvulta
                    Kyllä M40 oli suhteellisen edistyksellinen kone verrattuna M10 koneisiin kun se tuli pellin alle kesällä 1988. Mulla oli parikin M40 koneista 316I mallia, toinen uutena ostettu ja toinen n. vuoden ikäisenä hankittu. Kone oli muuten OK, paitsi jakopään hihna oli varsinainen akilleen kantapää. Tehdas päivitti silloin 80/90-lukujen taitteessa muistaakseni 3 kertaa remmiä, muutettiin materiaaleja ja kasvatettiin leveyttä.

                    Comment

                    • biiemdabljuu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 156

                      #11
                      Kato Paavilainen

                      Oot aika nätin rakennellu tosta bemustas, mutta suosittelen sitä kutoseen siirtymistä kaikille tehoja haluaville. Ja osta niin isolla koneella, ettei tartte sitä pilata millään vapaavirtaushidastimilla.

                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Joo ei kannata, ei muuta ku peltilehmä myyntiin ja kutosta tilalle, niin mäki pian
                      "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                      Comment

                      • dunkelblau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1151
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by villewuorlinna View Post
                        Nyt tarvitsisi neuvoa ja vinkkiä E36 316i:n piristykseen eli, tarkoituksena olisi hommatta vapaavirtaussuodatin sekä tehoputkisto...
                        Hehee... Ja todellisuuteen; Katoin juuri e36 M3 3.2 videon 50~270kmh ja hieman läks! Laitto vielä 220:ssä vaihtaen...
                        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #13
                          Originally posted by os951 View Post
                          Kyllä M40 oli suhteellisen edistyksellinen kone verrattuna M10 koneisiin kun se tuli pellin alle kesällä 1988. Mulla oli parikin M40 koneista 316I mallia, toinen uutena ostettu ja toinen n. vuoden ikäisenä hankittu. Kone oli muuten OK, paitsi jakopään hihna oli varsinainen akilleen kantapää. Tehdas päivitti silloin 80/90-lukujen taitteessa muistaakseni 3 kertaa remmiä, muutettiin materiaaleja ja kasvatettiin leveyttä.
                          no sanoppa heti vaikka 3 asiaa miksi m40 moottori olisi paljon parempi ja edistyksellinen kone m10:iin verrattuna
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • biiemdabljuu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 156

                            #14
                            M10 M40:ä parempi?

                            Oma, mielestäni suht asiantunteva mielipiteeni omien kokemusten pohjalta on, että M10 on M40:ä parempi moottori niin käyttöluonteeltaan kuin viritettävyydeltäänkin. M10:ä pidetään yleisesti yhtenä parhaista nelisylinterisistä 2,0 l moottoreista kautta aikojen, kun taas sen myöhemmät johdannaiset kuten mainittu M40 ovat olleet kaikki jonkin tasoisia epäonnistumisia. Ja ottakaa herneitä neniinne, tämä on vain minun mielipiteeni asiaan. Ja kaiken tämän sanon siksi, että jos haluatte virittää nelisylinteristä moottoria, hankkikaa joku vanha kunnon pata kuten M10 ja virittäkää sitä perinteisin keinoin, ei millään vippaskonsteilla kuten vapareilla ja muilla mopojen virittelyyn sopivilla leluilla.


                            Originally posted by GOOFY View Post
                            no sanoppa heti vaikka 3 asiaa miksi m40 moottori olisi paljon parempi ja edistyksellinen kone m10:iin verrattuna
                            "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                            Comment

                            • os951
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 447
                              • Kerava

                              #15
                              no sanoppa heti vaikka 3 asiaa miksi m40 moottori olisi paljon parempi ja edistyksellinen kone m10:iin verrattuna
                              Motronic moottorinohjausjärjestelmä oli selkeä parannus Vanhaan kaasari/vanhaan ruiskuun verrattuna. Saman kaltaista Motronicia ei tuohon aikaa käytetty kuin oikeastaan Porschen 944, 944S, 944S2 ja 944 Turbo malleissa. Hydrauliset venttiilin nostajat toivat selkää etua vanhoihin säädettäviin verrattuna.Mä olen ajanut n. 200 tkm 1,6L M40 koneella. Mun kokemukset perustuvat aikaan, jolloin M40 kone oli uusi. Kone oli jo 1,6 L versiona varsin mukava ominaisuuksiltaan. Mitään viri potentiaali juttuja en tarkoitakkaan tässä yhteydessä.M40 virittäminen ei ole ensimmäisenä mielessä. E30 M42 kone olisi sen sijaan hyvin kiinnostava vaihtoehto.
                              Täällä palstalla ei loppujen lopuksi liene kovinkaan paljon kavereita, jotka olisivat edes ajaneet uutta E30 koppaista M40 koneella (tai millään muullakaan). Mulla on ollut aikoinaan myös uusi E30 325I.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎