Nyt tarvitsisi neuvoa ja vinkkiä E36 316i:n piristykseen eli, tarkoituksena olisi hommatta vapaavirtaussuodatin sekä tehoputkisto koska laiskahan tuo on eli tietoa tarvitsisin että tarviiko mitään muita osia uusia/vahvistaa ja jos niin mitä? simonsin putkistoa olen katsellut mutta suodattimesta ei mitään tietoa ?! Kaikki info nyt peliin. kiitokset niille jotka jaksavat vastaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 316i moottorin piristys?!
Collapse
X
-
Ei kannata.
Noilla suunnitelmilla et saa muuta aikaan kuin pörinä-äänet ja filtterillä tehon laskun kun imee lämmintä ilmaa konehuoneesta.
Jos tehoja mielii lisää niin kyllä se on autonvaihto edessä..Virittäminen on huomattvasti kalliimpaa.Sähköposti.
IG: janzki_
-
-
ostin just ite vapaavirtaus suodattimen 33e ja soviteholkin ilman määrämittarille 12e ja tein siihen eteen esteen ettei vedä koneelta lämmintä ilmaa pitäis toimiakkin.... tarttee laittaa huomenna kiinni kunhan saan ssopivan suodattimen kun toi oli hiukan liian suuri ja Ansa-Racingin putkiston ostin kanssa norm.500e mut sain suhteilla sisäänkantohintaan... ja auto oli 318isIhan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Postostin just ite vapaavirtaus suodattimen 33e ja soviteholkin ilman määrämittarille 12e ja tein siihen eteen esteen ettei vedä koneelta lämmintä ilmaa pitäis toimiakkin.... tarttee laittaa huomenna kiinni kunhan saan ssopivan suodattimen kun toi oli hiukan liian suuri ja Ansa-Racingin putkiston ostin kanssa norm.500e mut sain suhteilla sisäänkantohintaan... ja auto oli 318is
Asiaan: ahtamalla siitä sen kutosen verran saa tehoa, eli ei paljoa....
Comment
-
-
Pikkasen eri planeetalta toi 16 tappinen IS, kun 8 tappinen M40 joka on peruja joltain seitkytluvulta
Comment
-
-
Kato Paavilainen
Oot aika nätin rakennellu tosta bemustas, mutta suosittelen sitä kutoseen siirtymistä kaikille tehoja haluaville. Ja osta niin isolla koneella, ettei tartte sitä pilata millään vapaavirtaushidastimilla.
Originally posted by Night-Wind View PostJoo ei kannata, ei muuta ku peltilehmä myyntiin ja kutosta tilalle, niin mäki pian"Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
Originally posted by villewuorlinna View PostNyt tarvitsisi neuvoa ja vinkkiä E36 316i:n piristykseen eli, tarkoituksena olisi hommatta vapaavirtaussuodatin sekä tehoputkisto..."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by os951 View PostKyllä M40 oli suhteellisen edistyksellinen kone verrattuna M10 koneisiin kun se tuli pellin alle kesällä 1988. Mulla oli parikin M40 koneista 316I mallia, toinen uutena ostettu ja toinen n. vuoden ikäisenä hankittu. Kone oli muuten OK, paitsi jakopään hihna oli varsinainen akilleen kantapää. Tehdas päivitti silloin 80/90-lukujen taitteessa muistaakseni 3 kertaa remmiä, muutettiin materiaaleja ja kasvatettiin leveyttä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
M10 M40:ä parempi?
Oma, mielestäni suht asiantunteva mielipiteeni omien kokemusten pohjalta on, että M10 on M40:ä parempi moottori niin käyttöluonteeltaan kuin viritettävyydeltäänkin. M10:ä pidetään yleisesti yhtenä parhaista nelisylinterisistä 2,0 l moottoreista kautta aikojen, kun taas sen myöhemmät johdannaiset kuten mainittu M40 ovat olleet kaikki jonkin tasoisia epäonnistumisia. Ja ottakaa herneitä neniinne, tämä on vain minun mielipiteeni asiaan. Ja kaiken tämän sanon siksi, että jos haluatte virittää nelisylinteristä moottoria, hankkikaa joku vanha kunnon pata kuten M10 ja virittäkää sitä perinteisin keinoin, ei millään vippaskonsteilla kuten vapareilla ja muilla mopojen virittelyyn sopivilla leluilla.
Originally posted by GOOFY View Postno sanoppa heti vaikka 3 asiaa miksi m40 moottori olisi paljon parempi ja edistyksellinen kone m10:iin verrattuna"Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
Comment
-
-
no sanoppa heti vaikka 3 asiaa miksi m40 moottori olisi paljon parempi ja edistyksellinen kone m10:iin verrattuna
Täällä palstalla ei loppujen lopuksi liene kovinkaan paljon kavereita, jotka olisivat edes ajaneet uutta E30 koppaista M40 koneella (tai millään muullakaan). Mulla on ollut aikoinaan myös uusi E30 325I.
Comment
-
Comment