.....
E36 325 -93 katsastus hylätty päästöistä*vika löytyi*
Collapse
X
-
Lambda onpi varmaan paska koska arvokin on vähän alakanttia.Originally posted by jiivee View PostKatsastuspäätös hylätty liian korkeista päästöistä. Auto toiminut aika normaalisti, kulutus noin 7-8 Litraa matka-ajossa ja puolikylmällä kaupunkiajossa n.15 litraa/ 100km. Ehkä pientänykimistä kylmänä kevyessä kiihdytyksessä ja lievää bensan hajua ilmassa parkkeeratessa(voi olla tuo haju kuviteltua). Mitatut arvot:
joutokäynti yli 2000 rpm
CO 3,44 3,37
HC 399 186
lambda 0,90
CO2 12,50 12,50
O2 0,26 0,16
Hyviä vinkkejä otetaan ilomielin vastaan mikä syynä voisi olla!!!!!325i -93 E36
-
Kävin viikko sitten leimaamassa tuon meidän e36 325 kakkosbemun ja siinä oli ensin reippaat päästöt,jonkin aikaa käytettyään 3000 kierroksella katti lämpeni ja päästöt alittui mukavasti ja leima tuli,,nyt on sitten 14 kk ajoaikaa
Eli aloita tulpilla..päästöjä mitattaessa kysyi että milloin on tulpat vaihdettu.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
joo, elikkä viime vuonna oli jo aika säätäminen että sai päästöt läpi. Mukavan katsastusmiehen, lämmittämisen ja kikkailun avulla saatiin päästöt sallittuihin lukemiin. Tänä vuonna nousi sitte tie pystyyn!
Kävin katsastusjermun kehotuksesta antamassa välillä runtua motarilla ja putki oli varmasti punanen ku pantiin takas mittarin nokkaan. Mutta tuomio pysy samana. Tulpat on vaihdettu n. 10tkm sitten ja putsari samoin. Alottasko sitte vaihtamalla sen lambdan ensin.. vai olisko katti paskana ku viimeksi jo oli aika säätäminen päästöjen kans..
Comment
-
Vikakoodit lukuun. Itsellä jotakuinkin samanlaiset arvot, "löylyn heittäminen" ei tilannetta parantanut yhtään. Lambdan vika löytyi muistista ja vaihdon jälkeen puhalsi puhtaan nollan ilman mitään erikoisempaa "lämmitystä". Käytössä ei lambdan vikaa huomannut mitenkään. Nyt ehkä kulutus on vähän pienempi tai sitten kuvittelen asian. En oo tarkkaa kirjaa pitänyt.Last edited by tomaatti 325; 05-04-2007, 09:09.325 A Coupe -93
Comment
-
itellä ei kans juuri oireita mutta arvot pyllystä. Täytyy "kokeilla" tuolla lambdan vaihdolla. Täytyykö tuota vikamuistia nollata mitenkään vai selviääkö pelkällä tee se itse vaihdolla??Originally posted by tomaatti 325 View PostVikakoodit lukuun. Itsellä jotakuinkin samanlaiset arvot, "löylyn heittäminen" ei tilannetta parantanut yhtään. Lambdan vika löytyi muistista ja vaihdon jälkeen puhalsi puhtaan nollan ilman mitään erikoisempaa "lämmitystä". Käytössä ei lambdan vikaa huomannut mitenkään. Nyt ehkä kulutus on vähän pienempi tai sitten kuvittelen asian. En oo tarkkaa kirjaa pitänyt.
Comment
-
tuli vielä mieleen että periaatteessa tuon surullisen kuuluisan haitariputken mahdollinen vuotokin vois saada aikaan säätöjen sekoilun ja arvot sekaisin. Olen kyllä starttipilotin kans putkea tarkastanut mutta voiskohan pienikin vuoto aiheuttaa ongelmia..
Comment
-
Tietoa ei ole mutta en usko, että ihan pienestä vuodosta arvot olisi noin päin peetä. Siinä on kuitenkin Co yli 10x ja HC 4x yli sallitun. Vikakoodin luku varmaan ois järkevin vaihtoehto enenkuin alkaa osia ostelemaan. Lambda on kuitenkin alkuperäisenä toista sataa ja tarvikkeenakin 60-70. Tarvikkeiden kestävyys on ilmeisesti aika kehno. Itse ostin boschin lambdan. Saas nähdä kestääkö.Originally posted by jiivee View Posttuli vielä mieleen että periaatteessa tuon surullisen kuuluisan haitariputken mahdollinen vuotokin vois saada aikaan säätöjen sekoilun ja arvot sekaisin. Olen kyllä starttipilotin kans putkea tarkastanut mutta voiskohan pienikin vuoto aiheuttaa ongelmia..325 A Coupe -93
Comment
Comment