325i e36 nykii kylmänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiitoh
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 63
    • oulu

    325i e36 nykii kylmänä..

    Jeps tämmöstä vikaa tällä kertaa.. eli bemu nykii kylmänä mut kun moottori lämpiä vähän ongelma häviää.. Jotku on puhunu puolista tai ilmanmäärä mittarista tai lambda-anturista++ monia muita seikkoja ja mitäs tässä olen netissä muutamia tunteja istunut ja ettinyt tietoo näyttää olevan muillakin olevan samoja ongelmia.. tyyppivika kai?? osaiskohan joku muu sanoa vielä painavan sanan
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Jos se ei oikein nykimillä nyi, vaan just just persees huomaa pientä vedon vaihtelua ennenkö lämmöt on yli siniseltä, niin se on täysin normaalia... :wink:
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 820

      #3
      Koneen aivoille menevä lämpöanturi?

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Juice
        Koneen aivoille menevä lämpöanturi?
        Oon omaani vaihtanu, ei mitään vaikutusta...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Jos nyt ei kovin pahasti nyi niin ei ehkä kannata huolestua. Kylmä kone on kylmä kone, jos lämpimänä eli käyntilämpöisenä toimii hyvin niin kaikki on varmaan ok. Eli ei kannata noita puolia/lambdoja/yms mennä vaihtamaan, ne kyllä oirehtii koneen ollessa lämminkin jos niissä on vikaa.

          Niin esiintyykö nykiminen pintakaasulla vai kiihdyttäessä vai lämä tiskissä vai koska? (Kylmänä nyt ei kannattais tota lämä tiskissä -vaihtoehtoa ees kokeilla.. :lol: )

          Comment

          • kiitoh
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 63
            • oulu

            #6
            No mulla ainakin tuntuu et kone meinaa hyytyä.. saapiko sit kone liikaa soppaa tänä iltana vois tutkailla lisää kone huoneen puolelle en oikeen usko sitä puola hommaakaan kyllähän sen kuulee jos meinaa pari sylinteriä jäädä pois matkasta..

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Originally posted by kiitoh
              No mulla ainakin tuntuu et kone meinaa hyytyä.. saapiko sit kone liikaa soppaa tänä iltana vois tutkailla lisää kone huoneen puolelle en oikeen usko sitä puola hommaakaan kyllähän sen kuulee jos meinaa pari sylinteriä jäädä pois matkasta..
              Laihalla seoksella nykii pintakaasulla ja vääntö on hukassa. Syynä esim. imupuolen ilmavuoto?

              Comment

              • cojama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1421
                • www.e30m3.fi

                #8
                Taitaa tosiaan olla ominaisuus, mulla nypytys loppuu justiinsa kun koneen lämmöt nousee puoliväliin.

                Comment

                • tomi h
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 9

                  #9
                  mulla auttoi

                  jos nykii tai tyhjäkäynti heittelee 700-1100 tai ei lähde kunnolla käymään niin kannattaa tarkastaa tulpat ennen kun alkaa syventymään mihinkään isoon tai kalliiseen vikaan!!! voin kertoa kokemuksesta.

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #10
                    Heitin pipercrossin kartiosuodattimen veks ja laitoin alkuperäisen kiinni siihen loppui mun auton nykimiset. Teki sitä oikeastaan vain kun ajeli tasakaasulla ja kone vähän viilee.
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • Pti
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 210

                      #11
                      Lisäilmaventtiili, kulunut ja vuotoja. Eli saa liikaa happea.

                      Comment

                      Working...
                      X