Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 etutuennan helat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 325
    • Savonlinna

    e36 etutuennan helat

    Auto e36 325 -91 ja ongelmana on etutuennan helat eli tukivarren takimmainen hela. Vakiona näissä on hela jossa reikä on keskellä, mutta omassani reikä ei ole keskellä vaan toisessa reunassa. Bemari liikkeessä oli tarkotuksena tänään vaihdattaa kuskinpuolen hela, koska se on väljä, mutta eipä onnistunutkaan. Liikkeessä kukaan ei tiedä mitkä helat siellä on kiinni ja mistä semmosia saa. Ja jos semmoset vakio helat laittaa, niin ei kuulemma riitä säätövara kulmissa...

    Onko kellään mitään hajua mitkä nuo helat vois olla ja mistä semmosia saa.
    Chevrolet captiva -07

    ex. e91 320d touring -06
    ex. e39 530da touring "m-sport" -99
    ex. e36 325i sedan -91
    ex. e30 318i coupe "m-look" -88
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    miksi hitossa ei säätövara riittäisi jos bemarissa alunperin on hela jossa reikä on keskellä
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • jsi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 325
      • Savonlinna

      #3
      Originally posted by bmwbmw View Post
      miksi hitossa ei säätövara riittäisi jos bemarissa alunperin on hela jossa reikä on keskellä
      Jaa-a.. Niin ne kokeneet sedät tuumaili
      Chevrolet captiva -07

      ex. e91 320d touring -06
      ex. e39 530da touring "m-sport" -99
      ex. e36 325i sedan -91
      ex. e30 318i coupe "m-look" -88

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16414
        • Asikkala

        #4
        Onko alkup. bmw-osa eli löytyykö logo? Eikös m3:een ole saatavana/on vakiona epäkeskopuslat tuohon paikkaan?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16414
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by js^ View Post
          Jaa-a.. Niin ne kokeneet sedät tuumaili
          Onko kyseessä merkkiliike?

          Comment

          • jsi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 325
            • Savonlinna

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Onko kyseessä merkkiliike?
            Karikon autotalo Savonlinna. Eli ihan valtuutettu bmw-liike.
            Chevrolet captiva -07

            ex. e91 320d touring -06
            ex. e39 530da touring "m-sport" -99
            ex. e36 325i sedan -91
            ex. e30 318i coupe "m-look" -88

            Comment

            • jsi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 325
              • Savonlinna

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Onko alkup. bmw-osa eli löytyykö logo? Eikös m3:een ole saatavana/on vakiona epäkeskopuslat tuohon paikkaan?
              Alkuperäisyydestä en tiedä, mutta epäilen että ei ole, koska numerosarjan perusteella ne ei koneelta vastaavaa löytänyt.
              Chevrolet captiva -07

              ex. e91 320d touring -06
              ex. e39 530da touring "m-sport" -99
              ex. e36 325i sedan -91
              ex. e30 318i coupe "m-look" -88

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 683

                #8
                Originally posted by js^ View Post
                Auto e36 325 -91 ja ongelmana on etutuennan helat eli tukivarren takimmainen hela. Vakiona näissä on hela jossa reikä on keskellä, mutta omassani reikä ei ole keskellä vaan toisessa reunassa. Bemari liikkeessä oli tarkotuksena tänään vaihdattaa kuskinpuolen hela, koska se on väljä, mutta eipä onnistunutkaan. Liikkeessä kukaan ei tiedä mitkä helat siellä on kiinni ja mistä semmosia saa. Ja jos semmoset vakio helat laittaa, niin ei kuulemma riitä säätövara kulmissa...

                Onko kellään mitään hajua mitkä nuo helat vois olla ja mistä semmosia saa.

                Se epäkeskeisyys on sitä varten että sillä voidaan säätää hiukan casteria. Jos tukivarren takapäätä kääntää keskellepäin autoa caster kulma pienenee. Luulen että m3 :ssa saattaa olla tuollaiset? ..tietääkö kukaani? Onko siulla se pusla umpi kumia eli siinä ei ole muuta reikiä kuin se tukivarren reikä?

                Perusteliko ne jollain sen väitteen että kulmia ei saa säädettyä jos laittaa vakiopuslat? Eihän normaali e36: ssa saa casteria säädettyä millään.

                Jos et muuta keksi niin laita powerflex puslat.. niitä saa myös epäkeskeisiä.

                Comment

                • jsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 325
                  • Savonlinna

                  #9
                  Originally posted by Kouris View Post
                  Se epäkeskeisyys on sitä varten että sillä voidaan säätää hiukan casteria. Jos tukivarren takapäätä kääntää keskellepäin autoa caster kulma pienenee. Luulen että m3 :ssa saattaa olla tuollaiset? ..tietääkö kukaani? Onko siulla se pusla umpi kumia eli siinä ei ole muuta reikiä kuin se tukivarren reikä?

                  Perusteliko ne jollain sen väitteen että kulmia ei saa säädettyä jos laittaa vakiopuslat? Eihän normaali e36: ssa saa casteria säädettyä millään.

                  Jos et muuta keksi niin laita powerflex puslat.. niitä saa myös epäkeskeisiä.
                  Ne on ihan umpikumia. Ei mitään kunnos perusteluja, vaan perinteisesti kädet taskussa auton vieressä paskaa jauhovat..

                  Mutta kiitoksia, tämä selventi asiaa kummasti!
                  Chevrolet captiva -07

                  ex. e91 320d touring -06
                  ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                  ex. e36 325i sedan -91
                  ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                  Comment

                  • Kouris
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 683

                    #10
                    Originally posted by js^ View Post
                    Ne on ihan umpikumia. Ei mitään kunnos perusteluja, vaan perinteisesti kädet taskussa auton vieressä paskaa jauhovat..

                    Mutta kiitoksia, tämä selventi asiaa kummasti!
                    Vielä sen verran että se normi pusla on semmonen tosi "avoin" eli se joustaa helposti sivusuunnassa joka taas lisää uraherkkyyttä / huonontaa suuntavakavuutta rajummissa jarrutuksissa. Powerflexit on hyvät ja jäykät joka suuntaan + helpot asentaa. suosittelen vahvasti. Ja jos joku väittää että ne lisäävät koppiin kuuluvaa ääntä ni se on paskapuhetta.

                    Comment

                    • jsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 325
                      • Savonlinna

                      #11
                      Originally posted by Kouris View Post
                      Vielä sen verran että se normi pusla on semmonen tosi "avoin" eli se joustaa helposti sivusuunnassa joka taas lisää uraherkkyyttä / huonontaa suuntavakavuutta rajummissa jarrutuksissa. Powerflexit on hyvät ja jäykät joka suuntaan + helpot asentaa. suosittelen vahvasti. Ja jos joku väittää että ne lisäävät koppiin kuuluvaa ääntä ni se on paskapuhetta.
                      Semmoset pitää tilata. Jotku semmoset ne vanhatkin on, mutta en merkkiä tiedä.
                      Mistähän noita saa missä on reikä reunassa?
                      Chevrolet captiva -07

                      ex. e91 320d touring -06
                      ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                      ex. e36 325i sedan -91
                      ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 683

                        #12
                        Originally posted by js^ View Post
                        Semmoset pitää tilata. Jotku semmoset ne vanhatkin on, mutta en merkkiä tiedä.
                        Mistähän noita saa missä on reikä reunassa?

                        Usparts, autovaruste.net, tepalmet motorsport, uutekki..

                        Comment

                        • j328
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 310
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Kouris View Post
                          Se epäkeskeisyys on sitä varten että sillä voidaan säätää hiukan casteria. Jos tukivarren takapäätä kääntää keskellepäin autoa caster kulma pienenee. Luulen että m3 :ssa saattaa olla tuollaiset? ..tietääkö kukaani? Onko siulla se pusla umpi kumia eli siinä ei ole muuta reikiä kuin se tukivarren reikä?

                          Perusteliko ne jollain sen väitteen että kulmia ei saa säädettyä jos laittaa vakiopuslat? Eihän normaali e36: ssa saa casteria säädettyä millään.

                          Jos et muuta keksi niin laita powerflex puslat.. niitä saa myös epäkeskeisiä.


                          M3 mallissa on epäkeskopuslat ja normaaleissa malleissa on reikä keskellä.

                          Joskus laitoin omaan autoon Powerflex puslat ja alkoi helvetinmoinen tärinä kovissa nopeuksissa. Vaihdoin alkuperäiset tilalle ja tärinät hävisivät. Eli jos ei meinaa ajella radalla niin vakiot tilalle ja niitä saa vaikka Motonetistä. Maksaa noin 17-18€ kpl.

                          Comment

                          • jsi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 325
                            • Savonlinna

                            #14
                            Originally posted by j328 View Post
                            M3 mallissa on epäkeskopuslat ja normaaleissa malleissa on reikä keskellä.

                            Joskus laitoin omaan autoon Powerflex puslat ja alkoi helvetinmoinen tärinä kovissa nopeuksissa. Vaihdoin alkuperäiset tilalle ja tärinät hävisivät. Eli jos ei meinaa ajella radalla niin vakiot tilalle ja niitä saa vaikka Motonetistä. Maksaa noin 17-18€ kpl.
                            Muuten pistäsin vakiot, mutta ei ole nyt varma että käykö ne vai onko sitten huoltomiehet puhunu jotain mistä eivät tiedä.. Pitää katella vielä että onko M3 heloissa samat numerot kun noissa vanhoissa.
                            Chevrolet captiva -07

                            ex. e91 320d touring -06
                            ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                            ex. e36 325i sedan -91
                            ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16414
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by js^ View Post
                              Muuten pistäsin vakiot, mutta ei ole nyt varma että käykö ne vai onko sitten huoltomiehet puhunu jotain mistä eivät tiedä.. Pitää katella vielä että onko M3 heloissa samat numerot kun noissa vanhoissa.
                              Vie se auto sellaseen pajaan missä sille osataan jotain tehdä, kaikkihan paskaa osaa jauhaa... toi että ei saa kulmia kohdalleen on tuulesta temmattu, tais olla päivä loppumassa ja äijillä kiire kotiin. E36:ssa ei ole vakiona edessä muuta kuin aurauksen säätö, miten niitä ei muka sais kohdalleen, camber ja caster on kokonaan eri asia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎