Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kiertokangen laakerin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T-mu
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 7
    • järvenpää

    E36 kiertokangen laakerin vaihto

    Nonii. Elikkä työn alla olis e36 325i coupe -92 kiertokangen laakerin vaihto.. ongelmana on että kuuluu nakutusta/kolinaa moottosin takaa alhaalta. korjaamolla epäili juuri tätä laakeria? vai onko muita varteen otettavia vaihtoehtoja? Onko kellään tietoa mitä kyseisen laakrin vaihto tulisi maksamaan.. pojat korjaamolla arvioi 4-numeroista summaa mut olis kiva saada homma vähän huokeammalla hoidettua.

    Jos jollain sattuis jotain infoa olemaan nii kommenttii vaa tuleemaa.
    Last edited by T-mu; 28-04-2007, 11:41.
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Ettei nyt kuitenkin olisi kaksoismassavauhtipyörän ääni?

    Comment

    • T-mu
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 7
      • järvenpää

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      Ettei nyt kuitenkin olisi kaksoismassavauhtipyörän ääni?
      Mikä se on.?? onhan kaikki mahollista. Mulla ei vaa oo oikeen kokemusta bemareista kun oon omistanu semmosen vasta muutaman viikon.

      Nii ja sekin unohtui mainita et se nakutus/kolina menee kierrosten mukaan.
      Last edited by T-mu; 28-04-2007, 16:40.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Kokeile, muuttuuko ääni sen mukaan, sammuttaako auton kytkin pohjassa tai kytkin ylhäällä. Joka tapauksessa, en kyllä ajelisi yhtään ennen kuin asia selviää.

        Comment

        • T-mu
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 7
          • järvenpää

          #5
          Originally posted by Lanttu View Post
          Kokeile, muuttuuko ääni sen mukaan, sammuttaako auton kytkin pohjassa tai kytkin ylhäällä. Joka tapauksessa, en kyllä ajelisi yhtään ennen kuin asia selviää.

          no oon sillä ajanu joku 3tkm kun sitä kolketta on kuulunu. ei se ääni vaikuta mtenkää auton toimintaan et en sit tiiä että voiko se vika olla tuo laakeri? vai voiko joku muu pitää samankaltaista ääntä?

          Comment

          • -Jarno-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1140
            • Salo

            #6
            Originally posted by T-mu View Post
            no oon sill? ajanu joku 3tkm kun sit? kolketta on kuulunu. ei se ??ni vaikuta mtenk?? auton toimintaan et en sit tii? ett? voiko se vika olla tuo laakeri? vai voiko joku muu pit?? samankaltaista ??nt??
            No voisko menn? laittamaan auton k?ym??n niin selvi?isi onko painelaakerissa vika?
            ________
            Vaporizerinfo.com
            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 08:00.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #7
              Harvassa tosin on ne vehkeet joilla ajetaan 3000km väljillä / paskoilla kk laakereilla, joten eiköhän se ääni jostain muualta voisi tulla :think
              Voisi olettaa jo koneen poikineen aikapäiviä sitten mikäli laakeri vika olisi kyseessä. :think
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • T-mu
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 7
                • järvenpää

                #8
                Nii sitä mieltä itekkin oon. jos jollakin sattuis olemaan varteen otettavia ideoita mitä siellä vois kolista ni laittakaa infoa.

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2966
                  • Uusikaupunni

                  #9
                  kaksoismassavauhtipyörä
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • Z3BMW3
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 159
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by T-mu View Post
                    Nii sitä mieltä itekkin oon. jos jollakin sattuis olemaan varteen otettavia ideoita mitä siellä vois kolista ni laittakaa infoa.
                    Jos epäilet tosiaan tuota kiertokangen laakeria/laakereita, kannattaa ehkä mitata puristuspaineet. Jos laakeri on mennyt, pitäisi näkyä myös öljynpaineen vähyytenä ja heikkona käynnistyvyytenä kuumana. Jos pääsee pahaksi, voi mäntä kolahdella kanteen saakka.
                    Z3BMW3

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #11
                      Helppo testata, onko se kiertokangen laakeri. Pistät koneen käymään ja yksitellen otat tulpahatun irti. Sitten kun kolina häviää, niin hajonnut laakeri löytynyt.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jos on kopsutuksen kanssa ajettu jo 3tkm, eikä vielä polta edes öljyvaloa tyhjäkäynnillä, niin laakerivaurion saa jo pian pudottaa listalta.

                        Ja jos et ennemmin kirjoitetuista kommenteista sitä hoksannut, niin jos se on laakerivaurio, niin ajaminen tulee lopettaa välittömästi, muuten ei välttämättä jää montaa osaa moottorista korjattavaksi.
                        Olli.

                        Comment

                        • T-mu
                          Newbiemmer
                          • Apr 2007
                          • 7
                          • järvenpää

                          #13
                          joo pitää alkaa vähä tarkemmin tutkii asiaa.

                          Comment

                          • Stude
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 162
                            • Mikkeli

                            #14
                            Itse olen paininut nyt täysin samanlaisen ongelman kanssa, eli rallatusta kuuluu moottorin takaosasta alhaalta. Kytkimen painaminen ei vaikuta ääneen, eikä sammutuskaan kytkin ylhäällä tai alhaalla vaikuta äänen. Yleensä kylmänä käynnistettäessä ääntä ei kuulu heti, vaan se alkaa noin minuutin kuluttua käynnistämisestä. Voiko ääni silti tulla venttiilien nostimista, vaikka sitä ääntä ei konehuoneesta kuunnellessa kuulu? Nostimet ei kyllä edes kylmänä käynnistettäessa rallata sitä kuuluisaa 3 sekuntia..

                            Ja olen sitten ajanut 20tkm ääntä kuunnellen, eikä se vaikuta auton toimintaan.
                            -325i sedan -92 Mauritius blau
                            -Volvo S80

                            Comment

                            • olaus
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 687
                              • jyväskylä

                              #15
                              Onko kolkotus sen kuuloista etta jotain olisi vialla, kuunnellut muita vastaavia koneita?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎