Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansiremonttia E36 320 vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joueri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 103
    • Ulvila

    Kansiremonttia E36 320 vanos

    Tänään olis tarkotus alkaa availemaan kantta m50b20 padasta.ja ajattelin nyt kysäistä alan osaajilta et mitäs pitää tietää ja ottaa huomioon kun tota konetta aletaan avaamaan kansi/venttiili remonttia varten.Kaikki asialliset neuvot ja vinkit ovat tervetulleita.Myös sellaiset että mitä tässä nyt samalla kannattaa tehdä jos jotain kaakkeja samalla koittas saada hiukan lisää kun se nyt joka tapauksessa avataan.
    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Google hakusanalla: Engine Blueprinting.

    Comment

    • Joueri
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 103
      • Ulvila

      #3
      mitäs hyötyä tostakin nyt sitte oli. Kysyin et olisko kellään mitää hyviä vinkkejä antaa ton kannen irrotuksesta ja et mitä siinä pitää ottaa huomioon ku avaa,ja kaikki virittämisestä kyllä käy.Mut noh kaipa tosta kirjasta jotai hyötyä jollekin on...
      E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663

        #4
        Lue faq: ssa olevasta bentley manuaalista ohjeet koneen aukasuun / kasaamiseen ennen kuin aloitat. Nokkien irroitus vaatii tarkkuutta, siihen on hyvät ohjeet pelicanparts.com sivuilla. Myös nokkien ajoitus vaatii omat toimenpiteensä. Ei siis ole läheskään yhtä helppoa kuin jossain hihna koneessa. Kannattaa merkata hyvin ketjupyörien asennot ennen pultien aukasua. Jos meinaat irroittaa kannen ennen nokkapukkien irroitusta niin tarviat 3/8" torx hylsyn ja siihen käyvän jatkon. Hylsyn kokoa en muista. Vanoksen irroituksesta ei ole kokemusta, mutta yhen non vanos koneen oon rempannu. Sillä kokemuksella voisin sanoa että ei ole hirmu simppeli homma eli jos ei ole paljoa asentanut ennen ja silti meinaa ryhtyä niin kannattaa varata paljon aikaa. Mikä siinä koneessa huutaa remonttia?

        Nii vielä siitä tehon lisäämisestä. Sitä ei helposti / järkevästi / järkevään hintaan saa lisättyä. Helpoin ja järkevin tapa lisätä tehoa tohon on vaihtaa b25 kone kuten ite tein.
        Last edited by Kouris; 09-05-2007, 22:27.

        Comment

        • Joueri
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 103
          • Ulvila

          #5
          kiitostakiitosta,luetaan... hiukan on venttiilit jumissa,pako-ja imupuolelta ja sitte paukuttaa imusarjas...

          Ei sille kannelle mitään muuta oo tarkotus tehdä ku vaihtaa venttiileitä ja ottaa pikku lastu pois ku kerran avataan. Mut että minkä verran siitä voi laskua vetästä ja mitä muuta pitää tehdä jos kantta lasketaan?

          Bemarin koneista ei niin kokemusta ole mut pari GTI mazdan konetta on tullu rempattua,et kai tästäki jotai tulee neki onnistu mäntiä myöden
          E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663

            #6
            Originally posted by Joueri View Post
            kiitostakiitosta,luetaan... hiukan on venttiilit jumissa,pako-ja imupuolelta ja sitte paukuttaa imusarjas...

            Ei sille kannelle mitään muuta oo tarkotus tehdä ku vaihtaa venttiileitä ja ottaa pikku lastu pois ku kerran avataan. Mut että minkä verran siitä voi laskua vetästä ja mitä muuta pitää tehdä jos kantta lasketaan?

            Bemarin koneista ei niin kokemusta ole mut pari GTI mazdan konetta on tullu rempattua,et kai tästäki jotai tulee neki onnistu mäntiä myöden
            Mistä tiiät että venttiilit on jumissa.. ootko mitannu puristuspaineet / ohivirtaukset? Paukkuminen imusarjassa voi johtua myös erittäin laihasta seoksesta. Lastua ei kannata ottaa kuin just senverran että saa suoraksi. TIS ohjeiden mukaan max koneistus raja 0,4mm jonka jälkeen kuuluisi käyttää 0,4mm paksumpaa kansipahvia jota ei saa kuin merkkiliikkeestä n 120e per kpl. Oisko tähän syynä venttiilien ja männän etäisyyden säilyttäminen. Ei tässäkään moottorissa ole muuten mitään erityistä hankalaa vrt mazda kuin vanos, nokkien ajoitus ja nokkien irroitus.

            Comment

            • Joueri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 103
              • Ulvila

              #7
              No eikait sille sit mitää voi tehdä,otetaan se pois minka voi ottaa mites noita jyrkempiä nokkia saa vehkeeseen,vai mitäs sille tehdä kannattaa?Mistä ja mitä maksaa,ulkomailta/suomesta..

              Ja on mitattu puristus paineet ja ohivuodot,3&5 sylintereissä kumpikaa imuventtiileist ei me kii,ja sama pako puolel.puristus paineet tais em.sylintereis ol hiukan alle 10 muis 12 tjt...

              Maanantaina menee kansi koneistamolle ni siks olis hyvä tietää miten siit sen vähän lisätehon edes sais irti kun se kone nyt leväällään on...
              Last edited by Joueri; 11-05-2007, 14:00.
              E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Joueri View Post
                No eikait sille sit mitää voi tehdä,otetaan se pois minka voi ottaa mites noita jyrkempiä nokkia saa vehkeeseen,vai mitäs sille tehdä kannattaa?Mistä ja mitä maksaa,ulkomailta/suomesta..

                Ja on mitattu puristus paineet ja ohivuodot,3&5 sylintereissä kumpikaa imuventtiileist ei me kii,ja sama pako puolel.puristus paineet tais em.sylintereis ol hiukan alle 10 muis 12 tjt...

                Maanantaina menee kansi koneistamolle ni siks olis hyvä tietää miten siit sen vähän lisätehon edes sais irti kun se kone nyt leväällään on...
                nokat saksasta n.800-1000e.

                sorvaa männistä siivu pois ja ahdin kylkeen
                tai sitten kansi jonnekin missä oikeasti osataan parantaa virtausta ja sit nokat+ohjelmointi esim. turbotecillä. siihen päälle vielä virtaavampi pakosarja ja catback putki, niin voidaan olla jo lähellä vakio 325i tehoja
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Tai ostaa suoraan ehjän, kokonaisen 328:n koneen, jarrut ja muut tarvitsevat hilippeet. Voi tulla yhtä edulliseksi...
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Joueri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 103
                    • Ulvila

                    #10
                    Nonnii vihdoinki jaksoin avata kannen,kamala ja ikävä homma.piti ottaa koko ajotukse säädin pois et sai sen yhden torx-pultin auki ja kannen irti.Et maanantaina sitte pajalle kansi ja plaanaus ja kanavat kuntoo.

                    mites muuten toi mikä se vanokse kuuluisa raksutus on,mistä se tulee ja mitä pitää vaihtaa/korjata et sen sais pois sen äänen?Ja mitäs nyt sit kannattaa muuta kaikkee tehdä kun viikon verran menee ennen ku taas kerkee laittaa kantta takas..?
                    E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎