Tänään olis tarkotus alkaa availemaan kantta m50b20 padasta.ja ajattelin nyt kysäistä alan osaajilta et mitäs pitää tietää ja ottaa huomioon kun tota konetta aletaan avaamaan kansi/venttiili remonttia varten.Kaikki asialliset neuvot ja vinkit ovat tervetulleita.Myös sellaiset että mitä tässä nyt samalla kannattaa tehdä jos jotain kaakkeja samalla koittas saada hiukan lisää kun se nyt joka tapauksessa avataan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansiremonttia E36 320 vanos
Collapse
X
-
mitäs hyötyä tostakin nyt sitte oli. Kysyin et olisko kellään mitää hyviä vinkkejä antaa ton kannen irrotuksesta ja et mitä siinä pitää ottaa huomioon ku avaa,ja kaikki virittämisestä kyllä käy.Mut noh kaipa tosta kirjasta jotai hyötyä jollekin on...E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Lue faq: ssa olevasta bentley manuaalista ohjeet koneen aukasuun / kasaamiseen ennen kuin aloitat. Nokkien irroitus vaatii tarkkuutta, siihen on hyvät ohjeet pelicanparts.com sivuilla. Myös nokkien ajoitus vaatii omat toimenpiteensä. Ei siis ole läheskään yhtä helppoa kuin jossain hihna koneessa. Kannattaa merkata hyvin ketjupyörien asennot ennen pultien aukasua. Jos meinaat irroittaa kannen ennen nokkapukkien irroitusta niin tarviat 3/8" torx hylsyn ja siihen käyvän jatkon. Hylsyn kokoa en muista. Vanoksen irroituksesta ei ole kokemusta, mutta yhen non vanos koneen oon rempannu. Sillä kokemuksella voisin sanoa että ei ole hirmu simppeli homma eli jos ei ole paljoa asentanut ennen ja silti meinaa ryhtyä niin kannattaa varata paljon aikaa. Mikä siinä koneessa huutaa remonttia?
Nii vielä siitä tehon lisäämisestä. Sitä ei helposti / järkevästi / järkevään hintaan saa lisättyä. Helpoin ja järkevin tapa lisätä tehoa tohon on vaihtaa b25 kone kuten ite tein.Last edited by Kouris; 09-05-2007, 23:27.
Comment
-
-
kiitostakiitosta,luetaan... hiukan on venttiilit jumissa,pako-ja imupuolelta ja sitte paukuttaa imusarjas...
Ei sille kannelle mitään muuta oo tarkotus tehdä ku vaihtaa venttiileitä ja ottaa pikku lastu pois ku kerran avataan. Mut että minkä verran siitä voi laskua vetästä ja mitä muuta pitää tehdä jos kantta lasketaan?
Bemarin koneista ei niin kokemusta ole mut pari GTI mazdan konetta on tullu rempattua,et kai tästäki jotai tulee neki onnistu mäntiä myödenE36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Originally posted by Joueri View Postkiitostakiitosta,luetaan... hiukan on venttiilit jumissa,pako-ja imupuolelta ja sitte paukuttaa imusarjas...
Ei sille kannelle mitään muuta oo tarkotus tehdä ku vaihtaa venttiileitä ja ottaa pikku lastu pois ku kerran avataan. Mut että minkä verran siitä voi laskua vetästä ja mitä muuta pitää tehdä jos kantta lasketaan?
Bemarin koneista ei niin kokemusta ole mut pari GTI mazdan konetta on tullu rempattua,et kai tästäki jotai tulee neki onnistu mäntiä myöden
Comment
-
-
No eikait sille sit mitää voi tehdä,otetaan se pois minka voi ottaa mites noita jyrkempiä nokkia saa vehkeeseen,vai mitäs sille tehdä kannattaa?Mistä ja mitä maksaa,ulkomailta/suomesta..
Ja on mitattu puristus paineet ja ohivuodot,3&5 sylintereissä kumpikaa imuventtiileist ei me kii,ja sama pako puolel.puristus paineet tais em.sylintereis ol hiukan alle 10 muis 12 tjt...
Maanantaina menee kansi koneistamolle ni siks olis hyvä tietää miten siit sen vähän lisätehon edes sais irti kun se kone nyt leväällään on...Last edited by Joueri; 11-05-2007, 15:00.E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Originally posted by Joueri View PostNo eikait sille sit mitää voi tehdä,otetaan se pois minka voi ottaa mites noita jyrkempiä nokkia saa vehkeeseen,vai mitäs sille tehdä kannattaa?Mistä ja mitä maksaa,ulkomailta/suomesta..
Ja on mitattu puristus paineet ja ohivuodot,3&5 sylintereissä kumpikaa imuventtiileist ei me kii,ja sama pako puolel.puristus paineet tais em.sylintereis ol hiukan alle 10 muis 12 tjt...
Maanantaina menee kansi koneistamolle ni siks olis hyvä tietää miten siit sen vähän lisätehon edes sais irti kun se kone nyt leväällään on...
sorvaa männistä siivu pois ja ahdin kylkeen
tai sitten kansi jonnekin missä oikeasti osataan parantaa virtausta ja sit nokat+ohjelmointi esim. turbotecillä. siihen päälle vielä virtaavampi pakosarja ja catback putki, niin voidaan olla jo lähellä vakio 325i tehoja
Comment
-
-
Nonnii vihdoinki jaksoin avata kannen,kamala ja ikävä homma.piti ottaa koko ajotukse säädin pois et sai sen yhden torx-pultin auki ja kannen irti.Et maanantaina sitte pajalle kansi ja plaanaus ja kanavat kuntoo.
mites muuten toi mikä se vanokse kuuluisa raksutus on,mistä se tulee ja mitä pitää vaihtaa/korjata et sen sais pois sen äänen?Ja mitäs nyt sit kannattaa muuta kaikkee tehdä kun viikon verran menee ennen ku taas kerkee laittaa kantta takas..?E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
Comment