Announcement

Collapse
No announcement yet.

virtalukko ongelma kiire!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biltema
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 93
    • Jyväskylä

virtalukko ongelma kiire!!!

Eli autossani on nyt ollut ongelma jos toinenkin

nyt sellaista että jouduin ostamaan uuden virtalukon rungon ja virta lukon
    ja auto on siis vm 95....tilasin uuden virtalukon ja ostin 93:sta sen rungon ja rungon sisällä kulkee sellainen akseli virtalukolta virtalukon pohjaan...missä on sellainen lovi mihin tuo virtalukko jumittuu...mutta uudessa virtalukossa ei ole sellaista vasta kappaletta/tappia mikä sopisi siihen akseliin...eli onko 93 ja 95 virtalukoissa jotain eroa sitten? tuossa on kuva missä 95:sen lukossa kyllä näyttäisi se tappi olevan..eli olisiko mahdollista että olen saanut väärän lukon
    aaapuvaaa kaivataan pitäisi perjantaihin mennessä katastaa tuo ritsa tai oikeastaan siinä on jälkitarkastus...aaapuuuvaaa
    Attached Files
    sigpic-BMW 330e M-Sport-

Ex: 2x E30, 1x E34, 9X E36, 2X E39 3x E46, 1xE60, 1xE91
  • biltema
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 93
    • Jyväskylä

e36 virtalukko ongelma!!!!

Eli autossani on nyt ollut ongelma jos toinenkin

nyt sellaista että jouduin ostamaan uuden virtalukon rungon ja virta lukon
    ja auto on siis vm 95....tilasin uuden virtalukon ja ostin 93:sta sen rungon ja rungon sisällä kulkee sellainen akseli virtalukolta virtalukon pohjaan...missä on sellainen lovi mihin tuo virtalukko jumittuu...mutta uudessa virtalukossa ei ole sellaista vasta kappaletta/tappia mikä sopisi siihen akseliin...eli onko 93 ja 95 virtalukoissa jotain eroa sitten? tuossa on kuva missä 95:sen lukossa kyllä näyttäisi se tappi olevan..eli olisiko mahdollista että olen saanut väärän lukon
    aaapuvaaa kaivataan pitäisi perjantaihin mennessä katastaa tuo ritsa tai oikeastaan siinä on jälkitarkastus...aaapuuuvaaaClick image for larger version Name: ohje2.jpg Views: 45 Size: 63.2 KB ID: 33375
    sigpic-BMW 330e M-Sport-

Comment

• biltema
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 93
      • Jyväskylä

tuli näköjään hienosti kaksi kertaa tuo teksti vähän eri muodoissa,ja kuvakaan ei näköjään toimi!!!!!!

mut jos joku hoksaa mitä tarkoitan ja tietäisi vastauksen niin olisi hienoa.
      sigpic-BMW 330e M-Sport-

Comment

• nikke006
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 70

virtalukko ongelmaa!!! kiire!

mikä mahtaa olla vikana 325td vm 1995 virtalukossa kun yrittää sammuttaa niin virtalukko pyörii vaan tyhjää käynnistäessä ei mitään vikaa????

ois kiire tiedoille ku oon lähössä ostaan kyseistä autoo tunnin sisällä!

onko kallis vika?

Comment

• Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

Rasvan puutetta..siellä on joku klipsi joka jää jumiin ja silloin avain pyörii ympyrää..suojamuovit alta pois ja muistakseni virtalukon pohja piti irroittaa...sitten pääsi vapauttamaan sen klipsin. Ei tarvitse uusia mitään mutta kannattaa puhdistaa se lukkomekanismi niin että ei sama homma toistu ihan heti. Siellä on siis pikku reikä johon tökätään jollain tapilla niin vapautuu..ihan tarkkaan en muista kuinka se meni ja nyt ei ole E36 virtalukkoa käsillä niin ei pääse tarkistamaankaan.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

Comment

• nikke006
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 70

en löytäny mitään klipsiä sieltä? onko se siis virtalukossa vai sen pohjassa? nyt on uus ongelma elikkä avain on jumissa lukossa ja rattilukko päällä??? mitäs nyt pitää tehä?

Comment

• jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

Koittaa saada avain 1-asentoon jonka jälkeen työnnät pieneen reikään(mikä näkyy samasta suunnasta mistä avain työnnetään lukkoon) jonkin sopivan esineen että saat virtalukon patruunan pois sieltä.
              M550d

Comment

• nikke006
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 70

mulla on avain jumissa siinä asennossa missä se sinne laitetaan ja ei suostu liikkuun minnekkään?!??

Comment

• markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

Originally posted by nikke006 View Post
                  mulla on avain jumissa siinä asennossa missä se sinne laitetaan ja ei suostu liikkuun minnekkään?!??
                  Sitten ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin hajottaa tuo vanha lukko patruuna. Tuossa on kuvia mitä otin lukkopatruunasta kun itselläni oli sama vika http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55082&page=2 . Minulla tosin avain pyöri tyhjää pesässä, joten vanhan patruunan poistaminen oli helppoa. Mikäli joudut hajottamaan tuon lukon ja tarvitset uuden, niin minulle on jäänyt ylimääräiseksi tuollainen käyttämätön lukko.
                  BMW 530iA Touring -05

Comment

• markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

Originally posted by markok View Post
                    Sitten ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin hajottaa tuo vanha lukko patruuna. Tuossa on kuvia mitä otin lukkopatruunasta kun itselläni oli sama vika http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55082&page=2 . Minulla tosin avain pyöri tyhjää pesässä, joten vanhan patruunan poistaminen oli helppoa. Mikäli joudut hajottamaan tuon lukon ja tarvitset uuden, niin minulle on jäänyt ylimääräiseksi tuollainen käyttämätön lukko.
                    Sulla olikin tuo auto -95 vuoden mallia. Ainakin KL-varaosien mukaan tuo vaihtuu 11/94 ja tuo minulla oleva lukko on vanhempaan malliin.
                    BMW 530iA Touring -05

Comment

• nikke006
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 70

sain lukko pesän irti tuolta mutta sen lukkopesän takana oleva yksi semmoinen tappi on poikki eli joudunko ostaan uuden lukon? siis se on lukkopesässä kiinni ei lukkorungossa.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎