Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 taka-akselin puslista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Siitari
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 10

    e36 m3 taka-akselin puslista

    Osaisiko kukaan kertoa mistä johtuu e36 m3:ssa perän sivulle liikahtaminen kiihdytettäessä, tuntuisi että joku taka-akselin pusla olisi väljänä, ja kuulema se olisi jokin tyyppivika näissä? onko kellään muulla kokemusta vastaavasta?
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #2
    Ettei olisi "kuuluisa" takapään etupusla. Tein vaihdosta joskus FAQ-jutun, mikä on osoitteessa:



    Mulla vika ilmeni perän muljumisena ajossa/kiihdytyksissä, varsinkin leveillä kesäläskeillä.
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • Pasi Siitari
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 10

      #3
      kiitos tiedosta, pitänee tarkistaa ne puslat. Mietin vaan että onkohan se miten yleistä että jos olisi perä revennyt korista irti? kun oon kuullu että 325:issa on aika yleistä?

      Comment

      • JTMD
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 834
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Pasi Siitari View Post
        kiitos tiedosta, pitänee tarkistaa ne puslat. Mietin vaan että onkohan se miten yleistä että jos olisi perä revennyt korista irti? kun oon kuullu että 325:issa on aika yleistä?
        M3:sta ei juuri repeä mikään. Kiinnikeet vahvempia ja konepellin alla tarpeeksi voimaa siihen leikkimiseen.

        325 laitetaan liian leveet kumit ja väkisin pyöritetään ja alitehoinen kun on niin tulos on perän kiinnikkeiden repeäminen
        -10 e93 325i
        -04 e46 320i
        -92 e31 850i 6speed
        -92 e30 325 cab
        -93 e36 M3
        -91 e36 325

        Comment

        • Pasi Siitari
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 10

          #5
          Juu no hyvä tietää...taidan lähtee ostamaan puslat ja sit eikun baanalle, jos se sillä korjaantus

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #6
            Originally posted by JTMD View Post
            M3:sta ei juuri repeä mikään. Kiinnikeet vahvempia ja konepellin alla tarpeeksi voimaa siihen leikkimiseen.

            325 laitetaan liian leveet kumit ja väkisin pyöritetään ja alitehoinen kun on niin tulos on perän kiinnikkeiden repeäminen
            Onko ihan oikeasti M3:ssa eri pohjalevy/kiinnikkeet?

            Miten muuten tuo koneen alitehoisuus vaikuttaa siihen repeämiseen??
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Kilpuri View Post
              Onko ihan oikeasti M3:ssa eri pohjalevy/kiinnikkeet?

              Miten muuten tuo koneen alitehoisuus vaikuttaa siihen repeämiseen??
              Liian leveet kumit -> juurisiinä pidon ja sutimisen välillä perä on todella kovilla.
              Ja tämä tilanne toistuu useasti kun tehoa ei ole.
              Ja ongelma tois muistaakseni olla juuri lukkoperällä varustetuissa
              Etippä searchilla kuules hakusanoilla "e36 perä repeää irti korista".

              Eipä sitten tarviste alkaa sinulle syitä erikseen lajittelemaan
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #8
                Jos rengas luistaa, niin silloin se ei pidä mihinkän suuntaan... Ns. kitkaympyrä. Ts. jos, siis jos kumin saa palamaan, niin ei kai ole väliä onko 100 vai 300hv. Ymmärsin kyllä pointtis.

                Edelleen, onko M3:ssa ihan oikeasti erilaiset kiinnikkeet => pohjalevy?
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16298
                  • Asikkala

                  #9
                  http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on samaa luurankoa käytetty kaikissa coupeissa tuon mukaan, tämä kattoluukullinen kori.
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=41&fg=05 tuossa on perän kiinnityksen vahvikkeet.
                  Tälläkin palstalla juttua ja kuvia em. osien asennuksesta, haku käyttöön.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎