Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 3.0 alavääntö laiska(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    e36 m3 3.0 alavääntö laiska(ko)?

    Miten S50b30 padan pitäisi vääntää alhaalta?
    Nyt tuntuu, että alle 3000 rpm on aika olematon vääntö. Ehkä samaa tasoa, kuin 325:ssa. 3000-4500 on vähän parempi, mutta ei silti mielestäni riittävä. Yli 5000 rpm menee sitten niin kuin ämmän kuuluukin. Kone käy todella nätisti, ei mitään ylimääräisiä ääniä, eikä savuta.
    Pienillä kierroksilla kun painaa kaasua, ihan pintakaasulla tapahtuu se mitä tapahtuu, mutta kaasun pohjaan painaminen ei juuri vaikuta mitään(ennen kuin on kierroksia koneessa). Voiko vanoksessa olla vikaa vaikka ei mitään ääniä kuulukkaan? Vai jossain muualla?

    S50b32 koneisella olen ajanut ja vääntö on huomattavasti parempi.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750
  • pablo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 732
    • Pirkanmaa

    #2
    Kuulostaa samalta kun omakin:think . Olen kanssa miettinyt ja tuntuu et kaikki ei ole ihan ok? Juurikin toi kaasun lisääminen alle 3000 kierroksen kun isommalla vaihteella vedättää niin ei tapahdu oikeestaan muuta kun ääni muuttuu.. Moottori ikäänkuin "miettii": Tossa aiempaa keskustelua vanoksesta..

    Comment

    • Fasti
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 671
      • FIN

      #3
      Hieman ohi aiheen : Onko tietoa että onko e36 3,2L m3:sen öljyjen valutuspultti (ja kupariprikka) samanlainen kuin vastaavien 325, 320 ym mallien?

      Itsellä tuli vanha pultti tiensä päähän ja tarvittaisiin pikaisesti uusi. Missä liikkeessä mahtaisi olla hyllyssä ko. osa? Ja paljonkohan mahtaa olla pultin oikea momentti jos joku tietää kun ohjekirja ei kerro.? -Kiitos
      Current
      sigpic

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16417
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Fasti View Post
        Hieman ohi aiheen : Onko tietoa että onko e36 3,2L m3:sen öljyjen valutuspultti (ja kupariprikka) samanlainen kuin vastaavien 325, 320 ym mallien?

        Itsellä tuli vanha pultti tiensä päähän ja tarvittaisiin pikaisesti uusi. Missä liikkeessä mahtaisi olla hyllyssä ko. osa? Ja paljonkohan mahtaa olla pultin oikea momentti jos joku tietää kun ohjekirja ei kerro.? -Kiitos
        http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on näyttää olevan aika monessa mallissa sama.

        Comment

        • pablo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 732
          • Pirkanmaa

          #5
          Nyt on pari kertaa tehny kun kylmänä käynnistää niin hörähtää mut heti sammuu ja äsken kun töistä lähdin niin hörähti mut jäi just ja just käymään:think

          Alavääntö on niin kateissa et jos tulet esim risteykseen/jyrkkään mutkaan ja hieman "lapsettaa" niin perää et irti saa kun kytkimellä ja silloinkin "vaivalloisesti" ellei saa jengaa koneeseen:think

          Sit jos kesken mutkan lähdet vedättää niin tunnostas et ennen ku mutka loppuu ei tapahdu mitään, sit kun auton meno suorenee niin vasta alkaa vetämään ja bensaa riittävästi tankissa. Ämmä tietäjät hoi.. Vinkkejä/tietoa kehiin..

          Comment

          • Dandy
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1438
            • ....

            #6
            Samalta kuulostaa kuin minun entinen M3. Alakierroksilla tosiaan mielestäni about samaa tasoa kuin 328, 3500 kierroksen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan. En usko, että mitään on vikana, kuulunee koneen luonteeseen. Esim. jos vertaa 325:ttä 328:aan niin alakierroksilla 325 on huomattavasti laiskempi. Sama homma vissiin 3.0 ja 3.2 M3:lla.

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #7
              Luulin/luulen et ämmä vähän parempi ois alakierroksilla.. Joskus cossu sierran Hx-40:llä holsetilla omistaneena leikkimiseen tarvii yhtä paljon antaa kytkintä..

              325 tai 328:ia en ole tainnut koskaan koittaa eli ei voi oikein verrata noihin..

              Comment

              • jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

                #8
                kaupungilla kyllä saa perän irti ilman kytkintä esim. risteyksessä kun runttaa kaasun pohjaan.
                ei omassa ainakaan alaväännöt huomattavasti kateissa ole. eikä kyllä minkäänlaista piikkiä tunnu millään kierrosalueella oikeastaan.
                Nykyisin mennään X3 E83

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by jare ///M3 View Post
                  kaupungilla kyllä saa perän irti ilman kytkintä esim. risteyksessä kun runttaa kaasun pohjaan.
                  ei omassa ainakaan alaväännöt huomattavasti kateissa ole. eikä kyllä minkäänlaista piikkiä tunnu millään kierrosalueella oikeastaan.
                  Ykkösellä paikaltaan lähtiessä vai kun tulet siihen ja kakkonen pesässä.. Ja vauhtia ~50-70 km/h

                  Comment

                  • culli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 378
                    • Helsinki

                    #10
                    Pystyiskö joku kokeilemaan 3.0 m3:lla(jossa tehot varmasti tallella) kyyhdytyksen vaikka nelosvaihteella 60-120 km/h tai kolmosella 50-100km/h. Sais jonkun näkösen kuvan miten alakierroksilla pitäis mennä. Voi olla että itellä on vaan harhaluulo.

                    Ite koitin kolmosella 50-100 km/h n.6-7 sek
                    G20 320i M-sport
                    Alfa GTV 1750

                    Comment

                    • Coupe*
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 486
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Mulla oli aikoinaan aivan sama vika, ei alavääntöä juurikaan ja sitten kierroksille teki sellaisen teho"piikin", kyllä niissä teidän autoissa vikaa on jos tuollainen piikki ilmenee ja ei väännä..

                      No vikaa metsästettiin ja sehän löytyi, vanoksen ohjausyksikkö rikki(DME boxi)..Löytyy sieltä samasta reiästä missä moottorin ohjausyksikkö sijaitsee..Tämän kun vaihtoi niin ei olisi uskonut että sama auto kyseessä, kadonnut vääntö tuli takaisin ja autokin käyttäytyi huomattavasti paremmin..

                      Suosittelisin tarkastamaan, itse löysin säkällä foorumin kautta toimivan boxin 300 euroon silloin, uusi maksoi jotain vielä suurempia summia.

                      ps.Katsokaa ohjekirjasta mitä siellä tehdas on luvannu kiihdytysarvoiksi, sieltä saa hyvän kuvan toimiiko vai ei
                      Last edited by Coupe*; 30-05-2007, 11:30.

                      Comment

                      • jarci
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 783
                        • Sawo

                        #12
                        Originally posted by pablo View Post
                        Ykkösellä paikaltaan lähtiessä vai kun tulet siihen ja kakkonen pesässä.. Ja vauhtia ~50-70 km/h
                        kyllä 1 risteyksestä lähtiessä pelkästä kaasusta sutii helposti. mutta ei se ehkä enää pelkällä kaasulla sudi pitkää luisua ainakaan kakkosella kuivalla kelillä 70km/h, pitää ajaa jo tiukkaan kurviin, ja silloinkin kytkimellä ahdistaa luisuun. mutta auto lähtee kiihtymään eikä miettimistä ole. tuossa vauhdissa tuntee vielä hyvin kun perä vetää kenttään ja pitoja tulee paljon takarenkaille tuolla vakioalustalla.keinu.

                        -tässä oli se pointti että ei mulla alakierroksilla jää "miettimään" ja odottamaan piikkiä. mut rajansa tulee kuivalla kelillä kun ei noita hevosia kuitenkaan mahdottomia ole.
                        uskosin tuossa vanoksessa olevan hämminkiä jos selvä piikki tulee 3000-4000rpm.
                        Nykyisin mennään X3 E83

                        Comment

                        • jarci
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 783
                          • Sawo

                          #13
                          Originally posted by culli View Post
                          Pystyiskö joku kokeilemaan 3.0 m3:lla(jossa tehot varmasti tallella) kyyhdytyksen vaikka nelosvaihteella 60-120 km/h tai kolmosella 50-100km/h. Sais jonkun näkösen kuvan miten alakierroksilla pitäis mennä. Voi olla että itellä on vaan harhaluulo.

                          Ite koitin kolmosella 50-100 km/h n.6-7 sek
                          pitääpä tätä kokeilla.
                          Nykyisin mennään X3 E83

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by culli View Post
                            Pystyiskö joku kokeilemaan 3.0 m3:lla(jossa tehot varmasti tallella) kyyhdytyksen vaikka nelosvaihteella 60-120 km/h tai kolmosella 50-100km/h. Sais jonkun näkösen kuvan miten alakierroksilla pitäis mennä. Voi olla että itellä on vaan harhaluulo.

                            Ite koitin kolmosella 50-100 km/h n.6-7 sek
                            Voin kokeilla huomenna myös... katsotaan saadaanko jaren kanssa samoja.
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • Mr_Doctor
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 226
                              • Parolannummi

                              #15
                              Viallinen ilmamäärä/massamittari voi myös aiheuttaa tätä tehottomuuden tunnetta alakierroksilla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎