Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 3.0 alavääntö laiska(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    #16
    Kokeilin myös nelosella ton 60-120 km/h.
    n. 11-12 sek. Omani on cabrio, joten ehkä vähän hitaampi kuin umpikorinen suuremman painon takia. Pistäkää ajat esiin ni näkee olenko vaan luulosairas.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750

    Comment

    • Striezel
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 192
      • Kokkola

      #17
      Originally posted by culli View Post
      Kokeilin myös nelosella ton 60-120 km/h.
      n. 11-12 sek. Omani on cabrio, joten ehkä vähän hitaampi kuin umpikorinen suuremman painon takia. Pistäkää ajat esiin ni näkee olenko vaan luulosairas.
      Ei oo kovin tarkka tuo sun aika? Vai tarkotatko että kokeilit useamman kerran?

      Kokeilin huvikseni tuota samaa kun kävin tuossa ajelulla, 2 vetoa 60-120 km/h 4-vaihteella, molemmat kerrat sama tulos = 9,8s.

      Mulla on vielä 235/40-18 rattaat, eli hieman alkuperäistä pidempi välitys, ja vaikuttaa myös nopeusmittarin näyttämään.

      PS. Nuo "irtoaako perä" kokeilut/vertailut on kyllä 100% turhanpäiväisiä.. Hauskaahan se ehkä voi olla.

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Striezel View Post
        Ei oo kovin tarkka tuo sun aika? Vai tarkotatko että kokeilit useamman kerran?

        Kokeilin huvikseni tuota samaa kun kävin tuossa ajelulla, 2 vetoa 60-120 km/h 4-vaihteella, molemmat kerrat sama tulos = 9,8s.

        Mulla on vielä 235/40-18 rattaat, eli hieman alkuperäistä pidempi välitys, ja vaikuttaa myös nopeusmittarin näyttämään.

        PS. Nuo "irtoaako perä" kokeilut/vertailut on kyllä 100% turhanpäiväisiä.. Hauskaahan se ehkä voi olla.
        Täytyypä huomenna kopasta tota 60-120 km/h kiihdytystä.. Mullakin on 235/40-18 rengastus..

        PPS.. Jos ajaa autolla jonka hintaluokka on ~16ke ja jolla tekee mieli joskus vähän leikkiä niin ois se hyvä tietää et onko auto kunnossa vai onko ominaisuus et joutuu kytkimellä rääkkään.. Siinähän voi jopa positiivisesti yllättyä jos oiskin esim vanosboxivika jonka saa korjaantuu ..

        BTW.. Auton myyjä sanoi et tossa ois tiheämpi perä.. Paljon on Striezel sulla kierroksia 100:sen vauhdissa 5-vaihteella ?

        Comment

        • ikaras
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 4
          • Helsinki

          #19
          Onko vikakoodeja luettu? Itselläni oli juuri vastaava tunnelma omassa 1995-mallin E36 323:ssa. Ihmettelin, että kyllä nyt tän kuutiotilavuuden koneen alaväännön pitää parempi olla alakierroksillakin, vaikka sitä huonoksi haukutaankin. Noh, vikakoodien luku kertoi, jotta oli nokka-akselin asentotunnistin tiensä päässä. Lisäksi käyntiin ei lähtenyt normaalisti ekalla yrityksellä, ellei kaasulla auttanut. Anturi uusittiin, vääntö löytyi.

          Comment

          • pablo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 732
            • Pirkanmaa

            #20
            On mulla ainakin luettu.. Eip mitään löytynyt.

            Comment

            • culli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 378
              • Helsinki

              #21
              Vikakoodit on luettu ja lista oli puhdas.
              Luultavasti toimii niinkuin pitääkin, koska 60-120 km/h ajat oli vain 1-2 sekuntia huonompia, kuin tossa aiemmin mitatussa.
              Ohjekirjan mukaan 80-120 aika 4. vaihteella pitäis olla 6.4 sek.
              Tuon mittasin muutaman kerran 7-7.5 sek oli ajat. Jos vaihtais lambdat, ilmamassamittarin ja ilmanputsarin uusiin, vois vaikka päästäkin tehtaan arvoihin.

              Ens viikolla pitäis tulla Bastuckin rosteriputki kateilta taaksepäin, katotaan vaikuttaako muuhun, kuin ääniin.
              G20 320i M-sport
              Alfa GTV 1750

              Comment

              • Striezel
                Bimmer Rookie
                • Nov 2002
                • 192
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by pablo View Post
                BTW.. Auton myyjä sanoi et tossa ois tiheämpi perä.. Paljon on Striezel sulla kierroksia 100:sen vauhdissa 5-vaihteella ?
                Satasen vauhdissa on kierroksia hieman yli 2500, n. 2550 rpm.

                Mittari on noilla isommilla rattailla melko tarkka, oikea nopeus 98-99 kun ajaa mittarin mukaan 100 km/h. Korkeammassa vauhdissa, lähempänä kahtasataa mittari näyttää sitten jo liian vähän..

                Originally posted by culli View Post
                Luultavasti toimii niinkuin pitääkin, koska 60-120 km/h ajat oli vain 1-2 sekuntia huonompia, kuin tossa aiemmin mitatussa.
                Jos ero on 2 sekuntia niin kuullostaa jo aika paljolta..

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Mittailin tossa duunimatkalla vähän niin kierroksia on mulla satkun vauhdissa aika liki 2500 eli normaali perä kuten jo arvailinkin..

                  Sit mittaukset 60-120 4-vaihteella ~9s ja 80-120 4-vaihteella ~7s eli kutakuinkin taitaa ihan järjissään olla:think .. Magnaflowin putki paikallaan katittomalla putkella..

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1363
                    • Lempäälä

                    #24
                    ylempi (painetta lisäävä) vanosventtiili on osittain/kokonaan auki paskan takia, putsaantuu ultraäänipesurissa.

                    tässä voi olla vaan haittapuolena sen painetta poistavan (alemman) venttiilin palaminen kun ohjainlaite koittaa kokoajan turhan isolla työsuhteella ajaa painetta pois kammiosta siinä kuitenkaan onnistumatta.

                    molemmat venttiilit kouraan, yleismittarilla kelan resistanssin mittaus ja vaikka akkulaturilla antaa vielä sähköä että voi todeta että naksahtaa, sen jälkeen ehjälle/ehjille venttiilille sen ruskean sakkakupin irroitus ja ultraäänipesuriin.

                    pesun aikana kannattaa käyttää sitä kelaa hieman itse sähköllä että saa ne tiivistyspinnat täysin puhtaaksi.

                    aikaa hommaan kuluu pesuineen ~1-2h.

                    useimmiten tosissaan se alempi venttiili on palanut tuon ylemmän venttiilin jatkuvan vuodon takia -> nokka kokoajan liian aikaisella -> käy satanan huonosti tuonne 3krpm saakka. eikä pura välttämättä vikalukijaan tietoa.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎