Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m3 inspection 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Siitari
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 10

e36 m3 inspection 2

Niin että mitä kaikkea kuuluu kyseisen auton kakkoshuoltoon? Kun ei ole itsellä mitään kirjaa tallella mistä näkisi, ja merkkiliikestäkään ei saanut minkäänlaista lappusta??? Eli jos joku kehtaisi vaik laittaa privana sen kakkoshuollon toimenpiteet?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10043
    • KVLA

Originally posted by Pasi Siitari View Post
    Niin että mitä kaikkea kuuluu kyseisen auton kakkoshuoltoon? Kun ei ole itsellä mitään kirjaa tallella mistä näkisi, ja merkkiliikestäkään ei saanut minkäänlaista lappusta??? Eli jos joku kehtaisi vaik laittaa privana sen kakkoshuollon toimenpiteet?
    Kyllä ne minulle ainakin printtasivat taannoin huoltotöiden listan,kun sitä merkkiliikkeestä pyysin.Piti pyytää oikein "kunnolla",että viitsivät koneeltaan hakea.Ilman koneella olevaa ohjeistusta ei huoltovastaavakaan osannut /tiennyt asiasta mitään tarkempaa kertoa.Ei ole ko. lappuja enää tallessa,sorry.Ja tässä vaiheessa vasta harkitsin huoltopaikkaa,jossa nuo työt teettäisin.Eli en ollut huoltoaikaa tilaamassa.

Huoltoon vaikuttavia hintoja muuttaa kovasti myös tehtävien töiden määrä.Esim. venttiilivälyksien tarkastus/säätö.Pelkkä tarkastus ei vie paljoa aikaa,mutta säätäminen paloineen lisää kustannuksia.Myös moottoriöljyt ostin itse (Castrol 10W60),koska sain ne merkkilikettä yli puolta halvemmalla.(Huom. 7 litraa).

Huollossahan vaihdetaan kaikki öljyt ja nesteet,tarkastetaan jarrut yms.Joten osien määrrä ja vaihtoon kuluva aika myös vaikuttaa loppulaskuun.Itse huollatin myös ilmastoinnin huollon yhteydessä.Tuli halvemmaksi,kuin erikseen tehtynä (suosittelen).
    Last edited by Heguli 31; 01-06-2007, 13:38.

Comment

• Pasi Siitari
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 10

selvä homma, itse en saanut kyllä merkkiliikkeestää tulostetta niistä huolloista vaikka koneelta yrittivätkin tulostaa, kuulemma ei vaan ole mahdollista:think ..

Comment

• Jaghaath
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1273
        • Helsinki

En nyt muista ämmäläisten osalta mitkä oli jokaisessa ja mitkä joka toisessa, mutta moottoriöljyn ja suodattimien lisäksi vaihteisto ja peräöljyt, tulpat ja venttiilien säätö. Tulpatkin saattaa mennä joka I-huollossa. Noiden lisäksi samat mitä I-huollossa eli kaikkien välyksien ym tarkastukset, rengaspaineet, nesteet, käsijarru, valot ym perusjutut.

Ja tulostetta et saa merkkihuollon tiskiltä välttämättä suoraan saa koska asentaja katsoo tehtävän huolto-ohjelman huoltokirjasta, huoltoneuvojan ei sitä tarvitse tietää. Uudemmissa peleissä sitten näkee suoraan avaimesta tarvittavat huollot.
        Last edited by Jaghaath; 01-06-2007, 22:19.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎