Mikähän lienee 325TD -97:n bemarin automaattilaatikon
öljynvaihtoväli? Googlella tietoa löytyy kovin nihkeästi (tai sitten en
vain osaa), ja se vähä mitä on löytynyt on ollut vallan ristiriitaista.
Olen aiemmin ollut käsityksessä, että vaihtoväli on 150000 km, jolloin
vaihto on myös hankkimaani autoon tehty. AD:llä kuitenkin kertoivat, että
automaattilaatikon öljynvaihto kuuluisi myös inspection II:een. Pystyykö
joku vahvistamaan tätä suuntaan tai toiseen? Aiemmista keskusteluista en löytänyt vastausta.
Toisena kysymyksenä; mistähän lie kysymys kun ko. autossa laatikko
tuntuu pelaavan muuten oikein mainiosti, mutta jossain välissä kick
downia käyttäen laatikko alkoi arpomaan vaihdetta 120-130 km/h kohdalla?
Sitä ennen laatikko päästää kierrokset n. 5000 rpm kieppeille joka
vaihteella, mutta tuossa nopeudessa laatikko vaihtaakin jo n. 3500 rpm:n
kohdalla isompaa pykälää. Tämän jälkeen laatikon toiminta hieman
vaihtelee eri kerroilla; toisinaan isompi vaihde tuntuu jäävän päälle,
toisinaan laatikko palauttaa pienemmän pykälän hetken kuluttua. En
kuitenkaan tiedä miten laatikko tuosta eteenpäin käyttäytyy kun en ole
päässyt nopeusrajoitusten takia paljon tuota pidemmälle kiihdyttelemään.
Öljynvaihdosta ei taida tuollaisiin oireisiin olla apua?
öljynvaihtoväli? Googlella tietoa löytyy kovin nihkeästi (tai sitten en
vain osaa), ja se vähä mitä on löytynyt on ollut vallan ristiriitaista.
Olen aiemmin ollut käsityksessä, että vaihtoväli on 150000 km, jolloin
vaihto on myös hankkimaani autoon tehty. AD:llä kuitenkin kertoivat, että
automaattilaatikon öljynvaihto kuuluisi myös inspection II:een. Pystyykö
joku vahvistamaan tätä suuntaan tai toiseen? Aiemmista keskusteluista en löytänyt vastausta.
Toisena kysymyksenä; mistähän lie kysymys kun ko. autossa laatikko
tuntuu pelaavan muuten oikein mainiosti, mutta jossain välissä kick
downia käyttäen laatikko alkoi arpomaan vaihdetta 120-130 km/h kohdalla?
Sitä ennen laatikko päästää kierrokset n. 5000 rpm kieppeille joka
vaihteella, mutta tuossa nopeudessa laatikko vaihtaakin jo n. 3500 rpm:n
kohdalla isompaa pykälää. Tämän jälkeen laatikon toiminta hieman
vaihtelee eri kerroilla; toisinaan isompi vaihde tuntuu jäävän päälle,
toisinaan laatikko palauttaa pienemmän pykälän hetken kuluttua. En
kuitenkaan tiedä miten laatikko tuosta eteenpäin käyttäytyy kun en ole
päässyt nopeusrajoitusten takia paljon tuota pidemmälle kiihdyttelemään.
Öljynvaihdosta ei taida tuollaisiin oireisiin olla apua?
Comment