Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Trans program edelleen mysteeri!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    e36 Trans program edelleen mysteeri!

    Auto: E36 325ia -93

    Elikkäs automaattiloota kenkkuilee. Heittää silloin tällöin suojaohjelman päälle, mutta auton sammuttamisen ja pienen odottelun jälkeen kun iskee tulille niin toimii taas. Kun loota lykkää suojaohjelman päälle niin pitää vaimean kumauksen ja sitten tosiaan 3-vaihde ja pakki vain pelittää. Suojaohjelma on tähän asti paukahtanut päälle vain kaupungissa ajettaessa.

    Vaikuttaa siltä että joku antaa oikkaria, missä kaikkialla johtoja kulkee joita voisi tarkistella? :think
    Kulkeeko kick-paneelin lähistöllä kyseisiä johtoja tai siellä päin, nimittäin tuossa jokusen aikaa sitten laiteltiin rca-johto soittimelta takaluukkuun joka kulkee kuskin puolelta ja siellä mattojen alla. Kickpaneelin seutuvilla tiivis tunnelma. Kyseistä operaatiota helpottamiseksi otettiin kuskin penkki pois. Vaikutuksia?

    Tosin vaihdelaatikko pitää ykkös vaihteella vinkunaa, joka kuuluu aika voimakkaana kabiiniin, paikallisen pajan guru puhui jostain turbiinista joka ulisee mutta ei haittaa toimivuuteen, kuulemma. Vinkunaa on pitänyt ennen tätä suojaohjelman päälle ja pois pomppimista. Nätisti olen ajellut, yhtä sadekeliä lukuunottamatta kun alkoi lapsettaa ja piti kokeilla miten perä irtoaa. Muuten mitää erikoisempaa en ole pirssilläni harrastanut.

    Laatikkoon on vaihdettu hiljattain (4tkm sisällä) öljyt ja suodatin, oiskohan pojat pihtaillu öljyn kanssa? Joku rele oikkuilee? Nopeus tunnistimet paskana/paskaiset, missä muuten ne tarkalleen sijaitsee?

    yritin kyllä haulla mutta tuli niin paljon juttua etten osannut yhdistellä muiden vikoja omaani homman ratkaisemiseksi.

    Kiitos kovasti neuvoista.
    Last edited by Mellon316; 24-07-2007, 23:30.

  • -Mage-
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 295
    • Vantaa

    #2
    Kannattanee tarkistaa laatikko öljyn määrä, on todella tarkka määrästä. Myös öljyn tyyppi on oltava juuri oikea. Usein öljyä ollessa liikaa laatikko luistaa hieman kun taas öljyä ollessa liian vähän lyö vaihteen "kuin lekalla". Laatikon öljyn määrä mitataan LÄMPIMÄSTÄ laatikosta. Eli hieman ajoa ja mittamaan.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Voit nyt ainakin kokeilla ottaa akunkengän yöksi irti. Jotkut ovat saaneet myös akun vaihtamalla tuon ongelman katoamaan. Onko autossasi vanha/pieni akku?
      E39 ja E91

      Comment

      • Mellon316
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 107

        #4
        Akku on alle vuoden vanha. Juu pitää katsoa ne öljyt, perkeleen pajan pojat jos ovat pihdanneet öljyä tai hutiloinut ja nyt laatikko vuotaa. En kyllä ole huomannut "lammikkoa" auton alla.

        Kiitos näistä, katsotaan mitä löytyy.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Mellon316 View Post

          Laatikkoon on vaihdettu hiljattain (4tkm sisällä) öljyt ja suodatin, oiskohan pojat pihtaillu öljyn kanssa?
          Olikos näitä ongelmia nyt sitten ennen öljynvaihtoa?

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Olikos näitä ongelmia nyt sitten ennen öljynvaihtoa?
            Elä elä Hemi nyt perhana

            Ei vainen..Kyllä tuo kuulostaa pahasti siltä että laatikkoon väärä määrä täytetty ölpänderiä. Luultavasti liian vähän..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Elä elä Hemi nyt perhana

              Ei vainen..Kyllä tuo kuulostaa pahasti siltä että laatikkoon väärä määrä täytetty ölpänderiä. Luultavasti liian vähän..
              Siis tuo on nyt ihan välttämätön tietää jos ko.ongelmaa halutaan lähteä purkamaan. Kuulostaa kuitenkin venttiilikoneiston ongelmilta, joten jos syyt saadaan selville niin laatikko voi olla vielä pelastettavissa.
              Se nyt vain pitää saada selville onko ongelmia ollut ENNEN öljynvaihtoa ja miten öljynvaihto on tehty? Eli onko huuhdeltu+suodatin vaihdettu, vai vain liruteltu 3-4L vanhaa ulos ja lisätty uutta saman verran.
              Jos näin niin kierrossa on kaikki vanha liuennut kura mitä laatikkoon, putkistoon+lauhduttimeen on vuosien saatossa kertynyt ja pelkkä suodatin voi olla tukossa. Näin siis siinä tapauksessa että öljyjä ei mahdollisesti ole vielä milloinkaan vaihdettu, jolloin kaikki kierrosta puhdistunut "lieju" on nyt suodattimessa ja laatikko vielä pelastettavissa joko pelkästään suodattimen vaihdolla tai sitten venttiilikoneiston vaihdolla/pesulla?

              Comment

              • Mellon316
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 107

                #8
                Ei ollut näitä ongelmia ennen laatikkoöljyjen vaihtoa.

                Jep, eli näitä ongelmia EI ollut ennen öljyjen vaihtoa. Vinkuna oli ennen vaihtoa ja on myös nyt.

                Tuossa kun tuli kotiinpäin niin lähdin työmaan pihalta ja ajelin vähän matkaa rauhallisesti, niin yhtäkkiä alkoi auto tärrätä, perse hytkyi. Pysähdyin ja odotin auto käynnissä -> hytinä jatkui. Sammutin ja laitoin virrat päälle jolloin alkoi taas täristä->konepelti auki ja kurkkimaan mutta en saanut muuta selvää kuin että koko laitos hytkyy... missä vika, laatikon kanssa tekemisissä vai uusi vika?
                Täällä puhutaan myös et jollain vika on ollut ilmamäärä/massa? mittarissa, mutta kulutus ja käynti mielestäni normaalia laatikon temppuilusta huolimatta.

                Täytyy mennä huomenna motkottaa pajalle missä öljyt vaihdettiin ja kyselee et mitäs siellä on puuhailtu, mitä muuta tenttaa äijältä? Millainen takuu tässä hommassa on, eli voinko vaatia heidän vaihtavan uudestaan öljyt ja suodattimen korvauksetta? vai pitääkö ensin olla "dokumenttia" millä todistaa että ongelmat johtuu öljyistä.

                Kiitos avusta!
                Last edited by Mellon316; 06-06-2007, 17:37.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Siis vaihdettiinko suodatin ja kuinka paljon oljyä lopulta vaihdettiin?

                  Comment

                  • Mellon316
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 107

                    #10
                    Kyllä niiden piti sekin vaihtaa, sitä en osaa sanoa kuinka paljon öljyä vaihdettiin enkä sitä edes älynnyt kysyä.

                    Comment

                    • Mellon316
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 107

                      #11
                      Kävin eilen tenttaamassa pajan äijää. Maanantaina auto menee sinne ja he katsovat öljyt uudestaan. Toivotaan että lähtee sillä.

                      Eikös ne nopeustunnistimet ole pyörien lähettyvilä, vai olenko ihan metsään menossa? Ajattelin vain että jos niitä putsailisi ja puhaltelisi, vai pitäisikö suosiolla jättää rauhaan?

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Joo siis kyllähän Hemi oli täysin oikeassa tuossa diagnoosissaan.

                        Onko tämä "paja" jokin nyrkkimoukarimesta vai ihan virallinen ja osaava huolto?
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Mellon316
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 107

                          #13
                          Kyseinen paja on ihan pätevä, äijä joka sitä pitää niin osaa hommansa.


                          Mites toi tärinä, mistä se vois johtua, jäi kaivelee?!?

                          Comment

                          • Mellon316
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 107

                            #14
                            Taas ilmestyi tämä tärinä ilmiö, kävin tankkaamassa ja päräytin liikkeelle niin alkoi koko biili hytistä. Ajoin parkkiin ja ihmettelin vapaalla tärinää, sammutin auton ja odotin about 30sec sitte iskin tulille ja hups keikkaa oli tärinä poissa.

                            Mistä pirkuleesta tämä johtuu? Tärinän ollessa päällä en itse erota mistä se johtuu sillä koko motti siellä täräjää. Pelkillä virroilla tärisi viime kerralla...


                            Kohta pääsee itku kun ei pelaa niinku bemarin pitäs pelata

                            Comment

                            • pete81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 2056
                              • .........

                              #15
                              Originally posted by Mellon316 View Post
                              Kävin eilen tenttaamassa pajan äijää. Maanantaina auto menee sinne ja he katsovat öljyt uudestaan. Toivotaan että lähtee sillä.

                              Eikös ne nopeustunnistimet ole pyörien lähettyvilä, vai olenko ihan metsään menossa? Ajattelin vain että jos niitä putsailisi ja puhaltelisi, vai pitäisikö suosiolla jättää rauhaan?

                              Laatikon nopeustunnistimet on kyllä siellä laatikon sisällä jos niitä meinasit. Ne löytyy sieltä venttiilikoneiston päältä. Täytyy siis ottaa öljypohja ja suodatin irti jonka jälkeen venttiilikoneiston saa irrottettua muistaakseni irrottamalla ne leveämpikantaset ruuvit. Tosin täytyy irrottaa myös piuhat ja se vaihdekepiltä tuleva vipu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎