Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ulompi alapallo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E36 ulompi alapallo

    Ajauduin pallonivelenvaihtoon vaikka olen kuullut, että järkevintä olisi vaihtaa koko tukivarsi.

    Revin alatukivarren irti autosta ja sitten tuli tenkkapoo.

    Varaosaliikkeen tyyppi antoi kuvassa näkyvän pallonivelen, mutta sehän on vailla
    tukivarressa olevan viallisen pallonivelen laipan reunapullistumia. Mikä lie Fixus-liike jossa asioin.

    Peltihässäkän otin auki ja totesin, että koko homma lilluu jonkin kumivaimentimen sisällä.
    Saako tuota edes prässättyä auki vai kokoanko paskan takaisin autoon ja alan ryyppäämään olutta ja hankin ensi viikolla koko tukivarren nivelineen ????

    Ajamaan pitäisi päästä ainakin ma-aamuna.
    (olutta on autotallin nurkassa laatikollinen ja helle painaa päälle....)
    Last edited by jonne; 20-07-2007, 17:04.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1222
    • Pori

    #2
    Ite sain kans samanlaiset kun meinasin vaihtaa ulommat pallot. No hetken pähkäiltyäni menin vaihtamaan ne koko tukivarsiin. Tulee paaaaljon helpommaks vaihtaa koko tukivarsi, koska joudut kuitenkin irrottamaan sen + saat sen sisemmänkin pallon uuden. Tietty halvempaa on vaihtaa pelkät ulommat mut....
    Last edited by Juspa; 08-06-2007, 17:17.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      Originally posted by jonne View Post
      Ajauduin pallonivelenvaihtoon vaikka olen kuullut, että järkevintä olisi vaihtaa koko tukivarsi.

      Revin alatukivarren irti autosta ja sitten tuli tenkkapoo.

      Varaosaliikkeen tyyppi antoi kuvassa näkyvän pallonivelen, mutta sehän on vailla
      tukivarressa olevan viallisen pallonivelen laipan reunapullistumia. Mikä lie Fixus-liike jossa asioin.

      Peltihässäkän otin auki ja totesin, että koko homma lilluu jonkin kumivaimentimen sisällä.
      Saako tuota edes prässättyä auki vai kokoanko paskan takaisin autoon ja alan ryyppäämään olutta ja hankin ensi viikolla koko tukivarren nivelineen ????

      Ajamaan pitäisi päästä ainakin ma-aamuna.
      (olutta on autotallin nurkassa laatikollinen ja helle painaa päälle....)
      Kyllä ainakin mitä itse ostanut noita palloniveliä niin on tullut juuri samanlainen paketti mikä tuossa tukivarressa on kiinni. Prässillä sen saa kyllä irti siittä tukivarresta ihan hyvin.

      Comment

      • petepii
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 280
        • Joensuu

        #4
        oiskoh tuo e30:n alapallo (ehkä)??

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16365
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by petepii View Post
          oiskoh tuo e30:n alapallo (ehkä)??
          On, e36 ulommassa ei ole pooreja vaan täysin sileä pinta tuossa kehällä. Lmi- nivel kyseessä.

          Comment

          • jonne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 248
            • Rusko

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            On, e36 ulommassa ei ole pooreja vaan täysin sileä pinta tuossa kehällä. Lmi- nivel kyseessä.

            Joo, väärän sain.
            Hain Motonetista koko tukivarren nivelineen.
            Selvisin lopulta helpolla. Vain tuo helle meinasi tehdä asennustyöt tuskaisiksi....
            Mikä laulaen tulee, se tulee.

            BMW E39 M5, vm. 2002

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              ja taas olisi säästänyt kun olisi käynyt merkkiliikkeessä
              n. 80e työt ja osa... ja takuu 2v
              mutta kaikki tyylillään
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                #8
                [QUOTE=seidltuning;962620]ja taas olisi säästänyt kun olisi käynyt merkkiliikkeessä
                n. 80e työt ja osa... ja takuu 2v


                Niin joo....
                Pelkät asennusoluet kustansivat yli 20€ !
                Tosin suurin osa tuli juotua asennuksen jälkeen, onneksi.
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎