Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 syyläri/ visko/ kiire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    E36 328 syyläri/ visko/ kiire

    Nyt taas vituttaa, auto ollut 3 viikkoo ja jo 2 kertaa jättänyt tien reunaan. Eka kerta oli vesipumpun antautuminen


    No asiaan. Kiihdytin johonkin 5tonniin ja kuulu ihme ääni ja lenti muovin kappaleet tielle. Tsekkasin tilanteen huomasin että viskosta lähtenyt 2 siipee kokonaan irti ja osunut syyläriin niin että nesteen pulppuaa pihalle. Niin saatanan hyvää mun tuuria taas.

    Eli pitäis saada auto iskuun vkl aikana kun on maanantaina menossa kytkinremppaan.

    Eli kannattaako ostaa käytetty syyläri, tota tuskin saa paikattua mitenkään??

    Sit se ropeli on ostettava uusi, ettei siitä lähde muutkin siivet irti.

    Mahdollisimman paljon vinkkejä, miten lähtee syyläri irti, se ropeli irti. mistä kannattaa ostaa osat, tartteeko muita osia samalla yms.

    Pääkaupunkiseudulla. Auto jäi järvenpäähän duunin pihaan. Jos on innokkaita auttajia yms. Apu otetaan vastaan, just tänne etelään muuttaneena ei paljoa ole autoilevia kavereita. En taas tiedä miten saan osat hommattua kun päivällä pitäis olla duunissa ja iltapäivällä ei keskustasta saa ainakaan jne.. kai tuolta järvenpään asemalta jaksaa kävellä johonkin liikkeeseen.


    ps. Viikko sitten vesipumppu meni paskaks yms.



    pps. teksti kirjoitettu heti tapahtuman jälkeen....
    Last edited by Pande; 16-03-2008, 22:13.
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic
  • 535_M5
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 221
    • Masku

    #2
    Originally posted by Pande View Post

    Tsekkasin tilanteen huomasin että viskosta lähtenyt 2 siipee kokonaan irti ja vittu osunut syyläriin niin että nesteen pulppuaa pihalle. Niin saatanan hyvää mun tuuria taas.
    Mahdollisimman paljon vinkkejä, miten lähtee syyläri irti, se ropeli irti. mistä kannattaa ostaa osat, tartteeko muita osia samalla yms.

    ps. Viikko sitten nesteen heitti pihalle ja vesipumppu meni paskaks yms.
    Taisi tulla vesipumppuremontissa pahoinpideltyä sitä ropelia...
    Ropeli on 3 tai neljällä ruuvilla kiinni viskossa,riippuu mallista. Ei uusi jäähdytin niin kauheita maksa jossain motonetissa, irti noi jäähdyttimet lähtee yleensä ihan nostamalla kun letkut ottaa ensin irti, voi olla joku kiinnitysruuvi jotka kyllä sitten huomaat kun alat sitä irroitteleen. Helppo homma itsekin tehdä, järjestelmän ilmaamisessa onkin sitten joillain ollut vaikeuksia, neuvoja siihen löydät kyllä tältä foorumilta

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Tai sitten moottorin kumityynyt lopussa ja kone päässyt elämään yli suunnitellun. Mikäli tämä skenaario pitää paikkansa niin uusi ropelli ja syyläri hajoaa samalla tavalla.

      Comment

      • Pande
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1324
        • Helsinki

        #4
        en löytänyt motonetissä tuohon sopivaa syyläriä, enkä löytänyt sieltä ollenkaan tota ropelia, olinko vain puusilmä vai..

        Pitää tarkistaa kumityynyt samalla.

        ps. ei se ropeli kyllä ottanut osumaa vesipumpun vaihdossa, ihan nätisti otettiin pois ja nätisti laitettiin takasin.


        näyttäis uutena maksavan 170e ja käytettynä siinä 100-140e että kai sitä vois uuden pistää, uus tuuletin maksaa 50e, taas räpsähti täysin yllättäen sit reilun 200e paukku, ihan ku ei toi kytkin remppa jo olis riittänyt ja vesipumppu härdellit prkl
        Last edited by Pande; 14-06-2007, 18:04.
        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
        sigpic

        Comment

        • mulletti
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2587
          • Jyväskylä - Bra | bar base beach

          #5
          Originally posted by Pande View Post
          Nyt taas vituttaa, auto ollut 3 viikkoo ja jo 2 kertaa jättänyt tien reunaan, enemmän ollut vikoja kun 2 ooppelissa ja foordissa yhteensä. vittu
          Tervetuloa Bemaristien maailmaan. Onneksi autoissa ei ole koskaan korjattavaa, vain huollettavaa
          E28 - E30

          HUNAJATA HUNAJATA

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            #6
            Paikkoja vantaan alueelta mistä kannattaa kysellä noita osia?
            Liikkeitä ja mahdollisesti purkaamoita.

            Motonetin tiedän, enpä juuri muita. Motonestistä vaan en löytänyt noita osia..
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • 535_M5
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 221
              • Masku

              #7
              Originally posted by Pande View Post
              Paikkoja vantaan alueelta mistä kannattaa kysellä noita osia?
              Liikkeitä ja mahdollisesti purkaamoita.

              Motonetin tiedän, enpä juuri muita. Motonestistä vaan en löytänyt noita osia..
              No olisiko tämä sopiva ? 19829JÄÄHDYTTÄJÄ 320I-328I AUTOM/MAN (ILMOITA AUTON TARKEMMAT TIEDOT) 220€

              www.merteil.fi Helsingissäkin liike.

              Comment

              • Pande
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1324
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by 535_M5 View Post
                No olisiko tämä sopiva ? 19829JÄÄHDYTTÄJÄ 320I-328I AUTOM/MAN (ILMOITA AUTON TARKEMMAT TIEDOT) 220€

                www.merteil.fi Helsingissäkin liike.

                kl-varaosista löyty
                8937 Jäähdytin, ei automaatti

                Hinta: 170,00 EUR

                Ei tekis mieli maksaa 50e ilmasta

                mut noi siivet saa tuolta 48e, ne vois käydä hakemassa tuolta. Paitsi millä mä tuolta nyt sen käyn hakemassa :( Kun en töistä ehdi tonne julkisilla ennen viittä. vittu. Ei löydy ketään joka kävis tuolta hakemassa ja tois sen vaikka pasilaan tai jonnekkin junan radan varrelle, ku järvenpäästä tuun Jos järvenpään varaosaliikkeessä olis jotain osia. Huomenna alkaa ankara selvittäminen, mistä saa tuulettimen, semmosesta paikasta mihin ehtii julkisilla
                Last edited by Pande; 14-06-2007, 20:52.
                Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                sigpic

                Comment

                • Alhimiq
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 194
                  • Helsinki

                  #9
                  Viskosta

                  Kertokaapas viisaammat. Jos tuo tuuletin (visko, propelleri, mikä se nyt on) heiluu siinä tangossa jonkin verran ja jos siitä yhdestä propellerin siivestä puuttuisi 2 cm pala, niin vaikuttaako se jotenkin häiritsevästi termostaattiin? Meinaa tuli tuossa kyseltyä asiasta ja tuli kuultua, että propelleri ei ole enää balansissa, termostaatti pettää, moottori ja sen osat ylikuumenevat ja mäntä saattaa leikata kiinni. Eli suomeksi ei jäähdytä tarpeeksi? niin, se termostaatti ei muuten toimi. Lämmöt eivät nouse normaaliin tasoon, Tätä kysynkin, sillä ihmettelen, onko edessä kummankin vaihto, vai pelkästään termostaatin???
                  "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                  Comment

                  • Pande
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1324
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Alhimiq View Post
                    Kertokaapas viisaammat. Jos tuo tuuletin (visko, propelleri, mikä se nyt on) heiluu siinä tangossa jonkin verran ja jos siitä yhdestä propellerin siivestä puuttuisi 2 cm pala, niin vaikuttaako se jotenkin häiritsevästi termostaattiin? Meinaa tuli tuossa kyseltyä asiasta ja tuli kuultua, että propelleri ei ole enää balansissa, termostaatti pettää, moottori ja sen osat ylikuumenevat ja mäntä saattaa leikata kiinni. Eli suomeksi ei jäähdytä tarpeeksi? niin, se termostaatti ei muuten toimi. Lämmöt eivät nouse normaaliin tasoon, Tätä kysynkin, sillä ihmettelen, onko edessä kummankin vaihto, vai pelkästään termostaatin???
                    Se visko ei sais kyllä pahemmin heilua, ilmeisesti pientä klappia näissä tahtoo olla.
                    Se että yhdestä siivestä puuttuu pala, ei kyllä vaikuta jäähdyttämiseen mitenkään, mutta se voi meinata sitä että propelli rupeaa olemaan hauras johtuen rasituksesta ja iästä ja voi murtua muitakin siipiä. Jos siipi siitä lentää vauhdissa niin helposti hajottaa syylärin.

                    Mielestäni toi visko ei termostaattiin vaikuta mitenkään. Korjatakaa jos olen väärässä.

                    Viskohan on kiinni vesipumpussa ja sitä se voi rasittaa jos siinä on sitä klappia enemmänkin.
                    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                    sigpic

                    Comment

                    • Alhimiq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 194
                      • Helsinki

                      #11
                      No, toivottavasti se siipi nyt tekee hommansa, vaikka muutaman millimetrin heilumista onkin havaittavissa. Visko kuiteskin toimii ihan nätisti. Ja tosta ylllä mainitsemastani 2 cm siipirikosta sen verran, että se pala ei ole tavallaan kokonaan lähtenyt, vaan siitä on lentänyt pieni pala noin 2cm * 0,5cm siiven kulmasta. Eli siis se siipi itsessään ei ole hirveästi defektoitunut. tuli vaan paska fiilis, kun alettiin seiniin maalailemaan piruja ton siiven takia.

                      Ette vielä voisi paljastaa, tarviiko kyseisen auton termostatin uusimiseen hankkia termostaatti koteloineen, vai riittääkö pelkästään se iroelementti? (motonetista löytyy kumpaakin, hintaero nelinkertainen). Kiitos etukäteen. Autona e46 320i -99.
                      "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                      Comment

                      • miksu682
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 25
                        • Jämsänkoski

                        #12
                        juu..

                        iteltäni meni syyläri rikki... en osaa sanoo syytä... huomasin vaan ajon aikana et kohta keittää ja laitoin lisää nestettä ni en päässyt taas kuin muutaman kilometrin ja taas lämmöt tapissa... kattelin sit ja pumppasin alavesiletkua niin ilmeni et syyläri vuotaa KESKELTÄ! mutta kysymys kuuluukin että onko joku vaihtanut syyläriä autoonsa koskaan ja miten se tapahtuu... näyttää sen verran sokkeloiselta paikalta et en kyllä ihan ilman pieniä vihjeitä ala itse sitä vaihtamaan.. eli vinkit ois tervetulleita.!

                        ja autohan on e36 328i touring -95

                        Comment

                        • ruikki
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 585

                          #13
                          helppo homma. edellä onki mainittu jo ohjeet. eli nostamalla lähtee ku on letkut irti. jonkinlaiset pidikkeet päällypuolella muistaakseni oli molemmissa päissä.
                          sivuun vääntämällä eestä pois. näin ainaki 325 -93.
                          ja jos jollaki tarvetta visko käyttää irti nii muistelen että irtonaisena se pitää säilyttää oikein päin. muistelisin kuulleeni että rupeli ylöspäin. tämä vain muistelua ja toivottavasti jos joku tietää että jauhan paskaa nii kertos ja voin poistaa tämän.
                          Last edited by ruikki; 02-04-2008, 16:46.
                          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #14
                            auttaako tää yhtään http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...63&hg=17&fg=05
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #15
                              Helppohan tuo jäähdytin on irroittaa. Muovit pois päältä, visko siipineen irti ja sitten raottaa tuosta jäähdyttimen päältä noita kahta kiinnikettä niin että saa nostettua jäähdyttimen pois:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎