tarviko vaihtaa mitään koiranluita tms.? vai menikö noitten mukana ilmeisesti tulevien kumien kanssa suoraan paikalleen? ja se että kannattanee varmasti laittaa vakaaja kiinni sillain, että molemmat pyörät on irti maasta, niin sillon ei pitäis tulla väännölle missään vaiheessa jos iskarit ym, on jo paikallaan. tarkotuyksena ois kans laittaa huomenna tuleen, mutta varmaan aluks vaan takavakaaja, kun ei tossa molempien tilauksessa kauheesti säästä ja nyt on vähän rahat tiukalla. edessä on compactissa vakiona kuitenkin joku 23.5mm mut todennäkösesti jossain vaiheessa tulee eteenkin tilattua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäykemmät kallistuksenvakaajat E36:ssa
Collapse
X
-
Originally posted by Hanelainen View Postmutta varmaan aluks vaan takavakaaja, kun ei tossa molempien tilauksessa kauheesti säästä ja nyt on vähän rahat tiukalla. edessä on compactissa vakiona kuitenkin joku 23.5mm mut todennäkösesti jossain vaiheessa tulee eteenkin tilattua.
Ettei vaan tulis pahasti yliohjaava pelkällä takavakaajalla...
Camo, nyt saapu nuo vakaajat mulle, ja etupään vaihtamiseen sain tuhlattua reilun tunnin.
Lisää höpinää aiheesta tuolla
Hahaa, jo 600 postausta täyttä paskaaLast edited by Hammu; 06-09-2007, 23:31.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLöysemmässä asennossa, mitäs tämä on? Mikä e36 sulla on ja miten paksut alunperin, nyt h&r 28 ja 21 mm:kö ? Mulla on 318 is, alunperin m-tech vakaajilla 26 ja 18 mm joilla käytös puskevaa (ahvenisto). Eteen vaihdettu m3 22,5 ja lisätty camberia, ei puske niin paljon (tiellä). Tilattu m3 3,2 20 mm takavakaaja, sitä odotellessa piti lähteä huomenna radalle mutta sielläkin kuuma duunin, auton ym. lisäksi niin jää väliin.
Auto on 02/97 328i e36
Nyt on H&R:n 28/21 joissa siis kaksi asentoa sekä etu- että takavakaajassa.
(http://www.orangetuning.de/shop/hr-b...8226ab63fbe225)
Ennen oli e36:n perusalustan vakaajat, joilla ei kyllä tehny yhtään mitään, auto kallisteli ihan tolkuttomasti. Autossa vakiocamberit edessä. Pistän nyt varmaan huomenna tai keskiviikkona uudempaa rengasta alle, jos sillä ei puskeminen tokene, niin sitte takavakaaja jäykemmälle.
Comment
-
-
Originally posted by jukkat View PostKemoraa tuli taas höylättyä tänään kymmenisen kiekkaa, kyllähän se puskee vieläkin vähäsen... eli takavakaajaa pitää pistää jäykemmälle. Joutui vähä ajotyyliä muuttamaan, että yleensä pääsi samoihin aikoihin, kuin vakiovakaajilla. testit jatkuvat siis.
Mitäs muutoksia teit muuten renkaissa?
Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.
Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.
Comment
-
-
Loppuu puskeminen
Lisää Camberia eteen ja toinen vaihtoehto on laittaa etupyörät kulkemaan suoraan tai jopa hieman harituksen puolelle. Seurauksena tästä on tietenkin eturenkaiden sisäreunojen kulutus maantieajossa, mutta kaikkeahan ei voi ikinä saada. :thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Hammu View PostMitäs muutoksia teit muuten renkaissa?
Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.
Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostLisää Camberia eteen ja toinen vaihtoehto on laittaa etupyörät kulkemaan suoraan tai jopa hieman harituksen puolelle. Seurauksena tästä on tietenkin eturenkaiden sisäreunojen kulutus maantieajossa, mutta kaikkeahan ei voi ikinä saada. :think
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLöysemmässä asennossa, mitäs tämä on? Mikä e36 sulla on ja miten paksut alunperin, nyt h&r 28 ja 21 mm:kö ? Mulla on 318 is, alunperin m-tech vakaajilla 26 ja 18 mm joilla käytös puskevaa (ahvenisto). Eteen vaihdettu m3 22,5 ja lisätty camberia, ei puske niin paljon (tiellä). Tilattu m3 3,2 20 mm takavakaaja, sitä odotellessa piti lähteä huomenna radalle mutta sielläkin kuuma duunin, auton ym. lisäksi niin jää väliin.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostÄlä tee montaa muutosta kerralla, laita eteen vakiovakaaja, muuten niin minkä paksuinen se on? ja lisää camberia sekä säädä auraus n. 0,5 mm:iin. Jos vielä puskee niin takaa camberia vähemmälle.
Vakiovakaaja tais olla 23 tai 24mm.
Pitäisi tosiaan käydä auraus ja camber vielä saadättämässä, mutta kun ei ole päässyt tuolla nykyisellä alustalla ajamaan radalla, niin pitää testailla ja hienosäätää...
Varmaan tällä alustaratkaisulla mennään nyt syksyn loppuun ja sitten auto telakalle ja ruvetaan miettimään uusia kuvioita.
Jossain topicissa jo tuota pohdiskelin, että ulosjouston säätämisellä sai tuota puskemista aika paljon kuriin, nyt vain pitäisi löytää se optimi siihen.
Sunnuntaina testataan, enemmän tai vähemmän.
Comment
-
-
Originally posted by Hammu View PostMitäs muutoksia teit muuten renkaissa?
Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.
Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hammu View PostNo helevetti, pari viikkoa sitten ostettu tuoreet kumit.
Kai se pitää käydä sitten hakemassa uudemmat kun ei noilla vanhoilla paskoilla tee enään mitään
Comment
-
Comment