Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäykemmät kallistuksenvakaajat E36:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanelainen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 67

    #16
    tarviko vaihtaa mitään koiranluita tms.? vai menikö noitten mukana ilmeisesti tulevien kumien kanssa suoraan paikalleen? ja se että kannattanee varmasti laittaa vakaaja kiinni sillain, että molemmat pyörät on irti maasta, niin sillon ei pitäis tulla väännölle missään vaiheessa jos iskarit ym, on jo paikallaan. tarkotuyksena ois kans laittaa huomenna tuleen, mutta varmaan aluks vaan takavakaaja, kun ei tossa molempien tilauksessa kauheesti säästä ja nyt on vähän rahat tiukalla. edessä on compactissa vakiona kuitenkin joku 23.5mm mut todennäkösesti jossain vaiheessa tulee eteenkin tilattua.
    E46 330Ci Topasblau metallic
    "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Hanelainen View Post
      mutta varmaan aluks vaan takavakaaja, kun ei tossa molempien tilauksessa kauheesti säästä ja nyt on vähän rahat tiukalla. edessä on compactissa vakiona kuitenkin joku 23.5mm mut todennäkösesti jossain vaiheessa tulee eteenkin tilattua.

      Ettei vaan tulis pahasti yliohjaava pelkällä takavakaajalla...


      Camo, nyt saapu nuo vakaajat mulle, ja etupään vaihtamiseen sain tuhlattua reilun tunnin.

      Lisää höpinää aiheesta tuolla



      Hahaa, jo 600 postausta täyttä paskaa
      Last edited by Hammu; 06-09-2007, 23:31.

      Comment

      • jukkat
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 309
        • Veteli

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Löysemmässä asennossa, mitäs tämä on? Mikä e36 sulla on ja miten paksut alunperin, nyt h&r 28 ja 21 mm:kö ? Mulla on 318 is, alunperin m-tech vakaajilla 26 ja 18 mm joilla käytös puskevaa (ahvenisto). Eteen vaihdettu m3 22,5 ja lisätty camberia, ei puske niin paljon (tiellä). Tilattu m3 3,2 20 mm takavakaaja, sitä odotellessa piti lähteä huomenna radalle mutta sielläkin kuuma duunin, auton ym. lisäksi niin jää väliin.
        perhana kun ei tule luettua näitä ikään

        Auto on 02/97 328i e36

        Nyt on H&R:n 28/21 joissa siis kaksi asentoa sekä etu- että takavakaajassa.

        (http://www.orangetuning.de/shop/hr-b...8226ab63fbe225)

        Ennen oli e36:n perusalustan vakaajat, joilla ei kyllä tehny yhtään mitään, auto kallisteli ihan tolkuttomasti. Autossa vakiocamberit edessä. Pistän nyt varmaan huomenna tai keskiviikkona uudempaa rengasta alle, jos sillä ei puskeminen tokene, niin sitte takavakaaja jäykemmälle.

        Comment

        • jukkat
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 309
          • Veteli

          #19
          radalla käyty

          Kemoraa tuli taas höylättyä tänään kymmenisen kiekkaa, kyllähän se puskee vieläkin vähäsen... eli takavakaajaa pitää pistää jäykemmälle. Joutui vähä ajotyyliä muuttamaan, että yleensä pääsi samoihin aikoihin, kuin vakiovakaajilla. testit jatkuvat siis.

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by jukkat View Post
            Kemoraa tuli taas höylättyä tänään kymmenisen kiekkaa, kyllähän se puskee vieläkin vähäsen... eli takavakaajaa pitää pistää jäykemmälle. Joutui vähä ajotyyliä muuttamaan, että yleensä pääsi samoihin aikoihin, kuin vakiovakaajilla. testit jatkuvat siis.


            Mitäs muutoksia teit muuten renkaissa?

            Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.

            Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
            Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2549
              • .

              #21
              Loppuu puskeminen

              Lisää Camberia eteen ja toinen vaihtoehto on laittaa etupyörät kulkemaan suoraan tai jopa hieman harituksen puolelle. Seurauksena tästä on tietenkin eturenkaiden sisäreunojen kulutus maantieajossa, mutta kaikkeahan ei voi ikinä saada. :think
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2549
                • .

                #22
                Pykiipykiipykii

                Tää foorumi on ihan suolesta...
                Last edited by Freak; 18-09-2007, 20:24.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2549
                  • .

                  #23
                  Pykiipykiipykii

                  Niin tämäkin...
                  Last edited by Freak; 18-09-2007, 20:28.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16445
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Hammu View Post
                    Mitäs muutoksia teit muuten renkaissa?

                    Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.

                    Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
                    Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.
                    Älä tee montaa muutosta kerralla, laita eteen vakiovakaaja, muuten niin minkä paksuinen se on? ja lisää camberia sekä säädä auraus n. 0,5 mm:iin. Jos vielä puskee niin takaa camberia vähemmälle.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16445
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by Freak View Post
                      Lisää Camberia eteen ja toinen vaihtoehto on laittaa etupyörät kulkemaan suoraan tai jopa hieman harituksen puolelle. Seurauksena tästä on tietenkin eturenkaiden sisäreunojen kulutus maantieajossa, mutta kaikkeahan ei voi ikinä saada. :think
                      Tuleekohan suoraan ajettaessa vähän hakeva jos haritusta?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Löysemmässä asennossa, mitäs tämä on? Mikä e36 sulla on ja miten paksut alunperin, nyt h&r 28 ja 21 mm:kö ? Mulla on 318 is, alunperin m-tech vakaajilla 26 ja 18 mm joilla käytös puskevaa (ahvenisto). Eteen vaihdettu m3 22,5 ja lisätty camberia, ei puske niin paljon (tiellä). Tilattu m3 3,2 20 mm takavakaaja, sitä odotellessa piti lähteä huomenna radalle mutta sielläkin kuuma duunin, auton ym. lisäksi niin jää väliin.
                        Jep eli tuo 20 mm. takavakaaja ollu kiinni kuukauden verran, ei kaduta yhtään, kääntyy niinkuin kuski haluaa "reippaassa matkavauhdissa", edessä siis tuo 22,5 mm. Camberit etu -2 ast. ja taka -1 ast. Renkaat 215/45-17, paineet etu 2,6 ja taka 2,4. Auraus etu 0,5 mm. ja taka 1 mm. Ratavauhtia ei ole kokeiltu.

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Älä tee montaa muutosta kerralla, laita eteen vakiovakaaja, muuten niin minkä paksuinen se on? ja lisää camberia sekä säädä auraus n. 0,5 mm:iin. Jos vielä puskee niin takaa camberia vähemmälle.


                          Vakiovakaaja tais olla 23 tai 24mm.

                          Pitäisi tosiaan käydä auraus ja camber vielä saadättämässä, mutta kun ei ole päässyt tuolla nykyisellä alustalla ajamaan radalla, niin pitää testailla ja hienosäätää...

                          Varmaan tällä alustaratkaisulla mennään nyt syksyn loppuun ja sitten auto telakalle ja ruvetaan miettimään uusia kuvioita.


                          Jossain topicissa jo tuota pohdiskelin, että ulosjouston säätämisellä sai tuota puskemista aika paljon kuriin, nyt vain pitäisi löytää se optimi siihen.
                          Sunnuntaina testataan, enemmän tai vähemmän.

                          Comment

                          • jukkat
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 309
                            • Veteli

                            #28
                            Originally posted by Hammu View Post
                            Mitäs muutoksia teit muuten renkaissa?

                            Jos itsellä tuo puskeminen ei lopu säätämällä, laitan vakiovakaanjan takaisin eteen ja 24mm vakaajan taakse.

                            Muuttuu aliohjaava yliohjaavaksi reippaasti sen jälkeen.
                            Ei välttämättä ole hyvä tuokaan, mutta eipä puske ainakaan.
                            Uudempaa kumia vaan alle, ei sen kummempaa. samanlaiset ja -merkkiset.

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Originally posted by jukkat View Post
                              Uudempaa kumia vaan alle, ei sen kummempaa. samanlaiset ja -merkkiset.
                              No helevetti, pari viikkoa sitten ostettu tuoreet kumit.
                              Kai se pitää käydä sitten hakemassa uudemmat kun ei noilla vanhoilla paskoilla tee enään mitään

                              Comment

                              • jukkat
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2004
                                • 309
                                • Veteli

                                #30
                                Originally posted by Hammu View Post
                                No helevetti, pari viikkoa sitten ostettu tuoreet kumit.
                                Kai se pitää käydä sitten hakemassa uudemmat kun ei noilla vanhoilla paskoilla tee enään mitään
                                Niin siis käytös ei muuttunut, puskee edelleen hieman. Takavakaajaa siis kireämpään asentoon siirtää hän. nam. kunhan ehtii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎