Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i check coolant level

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    e36 328i check coolant level

    Nyt alkoi taas sama vanha vaiva.
    "check coolant level" -teksti ilmestyy näytölle virran kytkiessä.

    Ainetta syylärissä tietenkin on oikea määrä ja anturin liitos on putsattu ja sähköspraylla viimeistelty.
    Vika on ilmeisesti paisarin sisässä olevassa anturissa.
    Jos irrotan anturin ja tyhjään paisarin, joudunko ilmaamaan koko paskan ?
    Ei houkuttele nyt ennen kesälomareissun kiireitä.

    Joku väitti, että olisi yleinen tuo anturin vaiva :think
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Älä tyhjä paisaria vaan yritä hoitaa homma mahdollismman nopeasti, ihan kuin muijan kanssa. Saatat selvitä nesteen lisäyksellä.
    Retard Member

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Sinne säiliön pohjalle kertyy vuosien mittaan hieman paskaa ja koho saattaa silloin vähän takerrella. Sitä voi koittaa tökkiä jollain "kepillä" liikkeelle. Ainoa tapa tehdä homma kunnolla on irrottaa se koho siitä isosta muovimutterista ja putsata, mutta tuolloin tulee muistaakseni ainakin suuri osa nesteistäkin ulos. Yksi väliaikainen korjaustapa mitä voi koittaa on imeä nesteet säiliöstä miltei loppuun ja päästää pesurilla säiliöön, tällä lähtee paska/koho ehkä liikkeelle...

      Eli älä ennen reissuja laittele, ilmaus on kuitenkin vähän tarkka homma näissä. Ei jää ainakaan ilmaa järjestelmään sitten reissulla kummittelemaan...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • JOEL 325
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 5

        #4
        Juu...Tuli tuossa ostettua BMW 325i Coupé ja sama ongelma näköjään mulla eli valittaa "check coolant level" vaikka nestettä on tarpeeksi. Noh tyhjensin äsken paisuntasäiliön ja otin anturin irti ja hiekkaahan siellä kohon valissä oli ja hiekkaa löytyi myös paisarin pohjalta, joten pesin säiliön pohjalta hiekat ja puhdistin anturin, mutta vielä se sitä jaksaa valittaa :think. Onkohan se anturi menny sököks vai mikähän on vikana?

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #5
          uutta kehiin

          Uusi anturi on melko edullinen (jotain päälle 20 euroa), että ei ehkä kannata tapella sen vanhan kanssa kovin pitkään....

          Tilasin juuri uuden Raision Me-Auton kautta.
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • JOEL 325
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 5

            #6
            Kunhan kerkeen niin pitääpä käydä uus anturi ostamassa ja kahtoo pelittääkö sitten. Ilmottelen sitten miten kävi

            Comment

            • reivanen
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 222
              • Sipoo

              #7
              Mitenkäs kävi?

              Omassa autossa sama ongelma, sanoo check coolant level, vaikka nestettä on tarpeeksi eikä sitä näyttäisi häviävän. Kannattaisiko suosiolla käydä hakemassa uusi anturi ja koittaa törkkästä se vanhan tilalle senverran nopeasti että ei nesteet kerkeäis luiskahtaa pihalle, vai onko tuossa mahdollista esimerkiksi vastusarvoja mittailemalla todeta onko anturi vain jumissa, vai rikki? :think
              Last edited by reivanen; 27-02-2009, 22:12.
              Nykyään:
              Ex:
              BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by reivanen View Post
                Mitenkäs kävi?

                Omassa autossa sama ongelma, sanoo check coolant level, vaikka nestettä on tarpeeksi eikä sitä näyttäisi häviävän. Kannattaisiko suosiolla käydä hakemassa uusi anturi ja koittaa törkkästä se vanhan tilalle senverran nopeasti että ei nesteet kerkeäis luiskahtaa pihalle, vai onko tuossa mahdollista esimerkiksi vastusarvoja mittailemalla todeta onko anturi vain jumissa, vai rikki? :think
                meinaatko että sulla ei oo varaa laittaa sitä litraa vettä sinne takas mikä tulee ulos kun vaihdat anturin, vai miksi se pitää saada niin nopeesti vaihdettua ettei vedetkään kerkee pihalle?

                ja asiaan itellä ei ainakaan herkistäminen riittänyt-> anturi ostoksille
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • reivanen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 222
                  • Sipoo

                  #9
                  Originally posted by Tonton View Post
                  meinaatko että sulla ei oo varaa laittaa sitä litraa vettä sinne takas mikä tulee ulos kun vaihdat anturin, vai miksi se pitää saada niin nopeesti vaihdettua ettei vedetkään kerkee pihalle?

                  ja asiaan itellä ei ainakaan herkistäminen riittänyt-> anturi ostoksille
                  Heh heh, vitsiniekkoja liikenteessä.

                  Ostaessani autoa minulle sanottiin, että nesteet pitää laskea pihalle jotta sen anturin saa vaihdettua, ja siksi kyseistä operaatiota ei ole tehty. Elin siinä uskossa, että se vaatisi isompiakin ponnisteluja, jos meinaa onnistua siinä niin pienellä nestehukalla, että ei mene käytännössä nesteidenvaihdoksi+ilmaamishärdelliksi.

                  Mutta hyvä jos näin ei ole, ja sen saa hoidettua pelkällä nesteiden lisäilyllä.
                  Nykyään:
                  Ex:
                  BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Kyllä se ilmata täytyy. Tietysti jos laitat vaikka sen legendaarisen 1.5l pullon siihen paisarin suulle ja tankkaat sinne vaikka kaverin avulla jatkuvasti uutta kamaa samalla kun vaihdat sen anturin niin ei ehkä tarvi ilmata sen tarkemmin. Ei sais hörästä yhtään yläpäästä ilmaa toi systeemi.
                    Retard Member

                    Comment

                    • reivanen
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2009
                      • 222
                      • Sipoo

                      #11
                      Onkos kukaan mittaillu mikä tuo tasoanturin vastus on silloin kun se on kunnossa? Minulla se näyttää 6.8 ohmia järjestelmän ollessa täysi, ja ajotietokone herjaa.

                      edit: ilmeisesti vastus on lähelle 0 silloin kun nestettä on tarpeeksi, sillä kytkemällä liittimen johdot yhteen häviää herja.
                      Last edited by reivanen; 21-07-2014, 11:58.
                      Nykyään:
                      Ex:
                      BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                      Comment

                      • Ivar
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 45
                        • Vantaa

                        #12
                        Mikäli varaosamyyjä työntää käteesi topranin valmistaman anturin (schmiedmaan ja motonet) kannattaa se jättää suosiolla ostamatta.

                        Koho ei näköjään kestä lämpöä ja sulaa anturinpäähän kiinni, sekä muovimutteri niin väljä että vaikea saada kiristettyä tarpeeksi.
                        E36 328 Cabrio
                        E39 530D

                        Comment

                        • reivanen
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 222
                          • Sipoo

                          #13
                          Britti ebayssä on topran ~18e postitettuna ja febi/bilstein ~33 euroa postitettuna. Eli tuplahinta kannattaa maksaa? Oisko mahollista et oli vaa maanantaikappale se mikä suli?
                          Last edited by reivanen; 21-07-2014, 13:15.
                          Nykyään:
                          Ex:
                          BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by reivanen View Post
                            Britti ebayssä on topran ~18e postitettuna ja febi/bilstein ~33 euroa postitettuna. Eli tuplahinta kannattaa maksaa? Oisko mahollista et oli vaa maanantaikappale se mikä suli?
                            osta originaali. kaikki mikä liittyy sähköihin, niin noi topranit/meylet jne kannattaa jättää myyjän hyllyyn.

                            Se non-OEM saattaa toimia, saattaa olla ettei toimi, saattaa olla että toimii vähän aikaa.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎