Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 päästöistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Infinity Beta
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 445
    • Alavus

    E36 päästöistä

    Kävin tossa katsastamassa auton ja ei tullu
    leimaa kun HC-pitoisuus oli yli sallitun eli 195
    joutokäynnillä kun 100 on raja.Kun anto kierroksia
    niin se putos 30 eli normaaliin mutta joutokäynnillä
    nosti taas lähemmäs 200.Mikähän vois olla vikana?
    Tulpat tai jokin sytytyspuoli varmaan kun
    ei polta tarpeeksi.Kellään muulla ollu samaa
    ongelmaa? Auto on 328i coupe.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Unohda nyt ensimmäisenä ne tulpat(se riittää että ne on...) ja tutki CRC:n Brake cleaneria ruiskuttelemalla kaikki mahdolliset imuvuodot. Jos niitä ei ole, vaihda Lambda.
    99% ongelmatapauksia korjaantuu näillä.

    Comment

    • Infinity Beta
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 445
      • Alavus

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Unohda nyt ensimmäisenä ne tulpat(se riittää että ne on...) ja tutki CRC:n Brake cleaneria ruiskuttelemalla kaikki mahdolliset imuvuodot. Jos niitä ei ole, vaihda Lambda.
      99% ongelmatapauksia korjaantuu näillä.
      Ok kiits mä olin jo niitä vaihtamas mut enpä sitte
      vaihdakaan.Mun mielestä se Lambda olis kunnossa kun
      siinä päästömittauksessa oli joku lambda maininta ja kaikki
      muut arvot oli tosin hyvin kohdillaan paitsi tuo yksi.
      Voiko vuotokaan olla kyseessä kun isommilla
      kierroksilla kuitenkin laski se arvo heti?
      Onkos toi lambdan vaihto iso homma?

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by Infinity Beta View Post
        Mun mielestä se Lambda olis kunnossa kun siinä päästömittauksessa oli joku lambda maininta ja kaikki muut arvot oli tosin hyvin kohdillaan paitsi tuo yksi.
        Se mittalaitteen lambda-arvo on puhtaasti laskennallinen eikä sillä ole "mitään tekemistä" auton lambdan kanssa.

        Originally posted by Infinity Beta View Post
        Voiko vuotokaan olla kyseessä kun isommilla kierroksilla kuitenkin laski se arvo heti?
        Voi hyvin olla, pieni vuoto vaikuttaa pienillä kierroksilla paljon enemmän kuin isoilla.

        Originally posted by Infinity Beta View Post
        Onkos toi lambdan vaihto iso homma?
        Orginaalilambdan vaihto ei ole iso homma, tarvikelambdan asennus vaatii luultavasti johtojen liittämistä.

        PS. älä tee omia rivinvaihtoja

        Comment

        • Infinity Beta
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 445
          • Alavus

          #5
          Joo pitää varmaan lambda laittaa vaihtoon ja käydä
          antamassa kunnolla runtua ennen kuin vien uudestaan mittaukseen.
          Jos ei noilla mee läpi niin sitten varmaan katti paskana.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Infinity Beta View Post
            Ok kiits mä olin jo niitä vaihtamas mut enpä sitte
            vaihdakaan.Mun mielestä se Lambda olis kunnossa kun
            siinä päästömittauksessa oli joku lambda maininta ja kaikki
            muut arvot oli tosin hyvin kohdillaan paitsi tuo yksi.
            Voiko vuotokaan olla kyseessä kun isommilla
            kierroksilla kuitenkin laski se arvo heti?
            Onkos toi lambdan vaihto iso homma?
            Eli kuten juubi jo mainitsikin, niin sillä päästöillä saadulla Lambda-arvolla ei ole tosiaan mitään tekemistä Lambda anturin kanssa.
            Kannattaa tutkia tuo ilmamäärämittarin ja imusarjan välinen iso haitarikumi sekä tyhjäkäyntimoottorille menevä imuletku alapäästään aivan ERITYISEN tarkasti. Olemattoman pienikin murtein ja sitä kautta imuvuoto nostaa HC:t yli sallitun(katti poistuu sen toimintaikkunasta=katin pelkistysreaktio keskeytyy).

            Comment

            • Infinity Beta
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 445
              • Alavus

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Eli kuten juubi jo mainitsikin, niin sillä päästöillä saadulla Lambda-arvolla ei ole tosiaan mitään tekemistä Lambda anturin kanssa.
              Kannattaa tutkia tuo ilmamäärämittarin ja imusarjan välinen iso haitarikumi sekä tyhjäkäyntimoottorille menevä imuletku alapäästään aivan ERITYISEN tarkasti. Olemattoman pienikin murtein ja sitä kautta imuvuoto nostaa HC:t yli sallitun(katti poistuu sen toimintaikkunasta=katin pelkistysreaktio keskeytyy).

              Joo ei näyttäny ainakaan vuotoja olevan kun tutkin nuo
              mainitsemasi letkut.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Infinity Beta View Post
                Joo ei näyttäny ainakaan vuotoja olevan kun tutkin nuo
                mainitsemasi letkut.
                ...tyhjäkäynnillä CRC Brake Cleaneria ruiskuttelemalla?

                Comment

                • 328power
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 72
                  • -

                  #9
                  Itsellä oli katsastuksessa samanlaisia murheita, juurikin 328:ssa. HC-arvo oli tyhjäkäynnillä siinä 120 tuntumassa, kierroksilla täysin ok. Vikakoodit luetutin ja toinen lambda meni vaihtoon kun antoi vikakoodia. Tämän jälkeen ja kun muutama muu vika oli korjattu niin katsastukseen, mutta ei auttanut HC-arvo seilasi välillä 50-150.

                  Paikallisessa BMW-huollossa antoivat (kun oli vähän kiire) Forten jotain bensatankkiin laitettavaa puhdistusainetta, joka auttoi sen verta, että sain päästöt kohdilleen. Voisikohan aavistuksen verran huono tyhjäkäynti (Joskus auto hieman tärisee, kierrokset eivät sahaa edestakas) saada aikaan sen, että se HC-arvo heittelehtii ja tämä huono tyhjäkäynti johtua esim. ilmavuodosta tms?

                  Comment

                  • Infinity Beta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 445
                    • Alavus

                    #10
                    Originally posted by 328power View Post
                    Itsellä oli katsastuksessa samanlaisia murheita, juurikin 328:ssa. HC-arvo oli tyhjäkäynnillä siinä 120 tuntumassa, kierroksilla täysin ok. Vikakoodit luetutin ja toinen lambda meni vaihtoon kun antoi vikakoodia. Tämän jälkeen ja kun muutama muu vika oli korjattu niin katsastukseen, mutta ei auttanut HC-arvo seilasi välillä 50-150.

                    Paikallisessa BMW-huollossa antoivat (kun oli vähän kiire) Forten jotain bensatankkiin laitettavaa puhdistusainetta, joka auttoi sen verta, että sain päästöt kohdilleen. Voisikohan aavistuksen verran huono tyhjäkäynti (Joskus auto hieman tärisee, kierrokset eivät sahaa edestakas) saada aikaan sen, että se HC-arvo heittelehtii ja tämä huono tyhjäkäynti johtua esim. ilmavuodosta tms?

                    Joo mulla arvo oli 190 tyhjäkäynnillä ja kierrokset ei seilaa
                    mutta joskus kans tyhjäkäynnillä saattaa pikkusen täristää
                    mutta hyvin vähän.

                    Comment

                    • Neutrone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1320
                      • Tampere

                      #11
                      Jos tosiaan ei brake cleanerillä ruiskuteltunakaan vuotoja löytyny niin sitten lähtisin lambdan kimppuun. Katti ei varmasti ole paskana.
                      F10 530d semiVOLL
                      ex. E90 320d M-Sport '06
                      ex. E39 523i M-Sport '00
                      ex. E36 325i Coupe '92
                      ex. E30 316i '89



                      Comment

                      • 328power
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 72
                        • -

                        #12
                        Minulle ainakin sanoivat huollossa, todennäköisesti katti ei ole paskana jos kierroksia annettaessa HC-arvo (ja muutkin) on ok.

                        Comment

                        • Infinity Beta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 445
                          • Alavus

                          #13
                          okei hyvä jos katti on kunnossa,ei se ainakaan yhtään helissytkään
                          kun kumivasaralla naputtelin.pitää kokeilla ajaa putki kuumaksi
                          ja mennä sitten näyttään jos menis sillä läpi kun nyt auto
                          oli aika kylmä kun kävin katsastaan aamulla.Sen jälkeen lambda
                          vaihtoon.

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli kuten juubi jo mainitsikin, niin sillä päästöillä saadulla Lambda-arvolla ei ole tosiaan mitään tekemistä Lambda anturin kanssa.
                            Kannattaa tutkia tuo ilmamäärämittarin ja imusarjan välinen iso haitarikumi sekä tyhjäkäyntimoottorille menevä imuletku alapäästään aivan ERITYISEN tarkasti. Olemattoman pienikin murtein ja sitä kautta imuvuoto nostaa HC:t yli sallitun(katti poistuu sen toimintaikkunasta=katin pelkistysreaktio keskeytyy).
                            joo näin oli mulla oli se putki alkuperänen ja aikani tutkittuani löysin siitä mahdollisen halkeaman ja siitä kohdasta ku puristi nii hc laski ja sit siitä viisastuneena juoksin bemarille uutta tilaan näin e34 525i
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • Infinity Beta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 445
                              • Alavus

                              #15
                              No niin nyt tuli semmonen ylläri kun aloin tulppia
                              vaihtaan niin huomasin että kaikki tulpat oli ihan löysällä
                              ja aivan paskasia ja yks oli lyönyt läpikin että mikähän
                              tämän on aiheuttanu.Vaihdoin uudet NGK:n tulpat
                              ja heti niin ku olis pirteemmin lähteny auto liikkeelle
                              mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen yskähdys
                              että viittaiskohan ilmavuotoon? Mites nuo NGK:n tulpat
                              vastaa noita alkuperäisiä Boschin super tulppia mitkä
                              koneessa oli kiinni?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎