Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tasa4
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 35
    • Nummela

    e36 325 tyhjäkäynti ongelma

    ongelmana on että lämpösenä tyhjäkäynti ei toimi kunnolla ja meno on todella nykivää parkkipaikkavauhdissa. kierrokset jää seilaamaan 600-1000, kylmänä pysyy kutakuinkin siellä missä pitääkin. kulutusmittari ei heilu tasakaasulla ajettaessa.

    venttiilikopantiivistesarja, tulpat, imusarjantiivisteet, kaasuläpäntiiviste,suuttimien o-renkaat, alipaineletkua uusittu.




    http://bmwfans.info/original/E36/Cou...E/L/M/1992/02/
    Last edited by tasa4; 04-11-2007, 16:18.
    E36 325 Coupe
  • Tudmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 294
    • Tornio

    #2
    Oletko nollanut vikamuistin?
    Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
    ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

    Comment

    • tasa4
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 35
      • Nummela

      #3
      Originally posted by Tudmas View Post
      Oletko nollanut vikamuistin?

      en ole kokeillut... eli se akku pois ~30min-1h???
      E36 325 Coupe

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4
        Hoituu nopeiten silleen että akku välistä pois ja + sekä - kaapelit yhteen starttikaapelilla. Silloin riittää joku 5min.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • Tudmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 294
          • Tornio

          #5
          Taikka käyt ihan huollossa nollaamassa
          Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
          ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

          Comment

          • tasa4
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 35
            • Nummela

            #6
            Originally posted by Laakeri View Post
            Hoituu nopeiten silleen että akku välistä pois ja + sekä - kaapelit yhteen starttikaapelilla. Silloin riittää joku 5min.
            akku oli irti ~1h. ei vaikuttanut mitenkään...
            E36 325 Coupe

            Comment

            • bme535
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 105
              • Jkl

              #7
              Veikkaisin lambdavikaa..
              Myös silloin joutokäynti humppaa..
              Niin tai likainen kaasuläppäkotelo..
              E34 535 tic

              Ex:
              E34 525 tds Touring
              E30 320i Touring
              E34 535i
              E30 325i
              E12 518
              E30 316 -> 318i

              Comment

              • tasa4
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 35
                • Nummela

                #8
                .....
                Last edited by tasa4; 04-11-2007, 16:18.
                E36 325 Coupe

                Comment

                • tasa4
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 35
                  • Nummela

                  #9
                  osia vaihdettu. ei auttanut
                  E36 325 Coupe

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #10
                    Mites tyhjäkäyntimoottori??:think Itsellä samaa vikaa ja tiedossa on että vika on siinä
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • panzer
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 28
                      • Oulu

                      #11
                      voe prkl, samanlainen vika ilmestyi...
                      pintakaasulla hiljaisessa vauhdissa meno hieman nykivää, moottorijarrutus välissä kateissa pienellä vaihteella ja muutenkin kierrokset jää yli tonniin pidemmäksi vaikka kaasun löysää

                      vuosi sitten puhdistin tyhjäkäyntiluistin ja uusi lambda asennettu pari kk sitten
                      eikös nämä ole ne jo sataan kertaan todetut aiheuttajat
                      -tyhjäkäyntiluisti taas tukossa
                      -kaasuläppäkotelossa paskaa
                      -kaasuläpän asentotunnistimessa häikkää
                      -imuilmavuoto...?

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Imuvuodot saa poissuljettua suihkuttamalla käynnistinspraytä tai jarrucleaneria joka puolelle imupuolta.
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by panzer View Post
                          voe prkl, samanlainen vika ilmestyi...
                          pintakaasulla hiljaisessa vauhdissa meno hieman nykivää, moottorijarrutus välissä kateissa pienellä vaihteella ja muutenkin kierrokset jää yli tonniin pidemmäksi vaikka kaasun löysää

                          vuosi sitten puhdistin tyhjäkäyntiluistin ja uusi lambda asennettu pari kk sitten
                          eikös nämä ole ne jo sataan kertaan todetut aiheuttajat
                          -tyhjäkäyntiluisti taas tukossa
                          -kaasuläppäkotelossa paskaa
                          -kaasuläpän asentotunnistimessa häikkää
                          -imuilmavuoto...?
                          Miulla oli omassa autossa myös hukassa moottorijarrutus ja meno oli pintakaasulla nykivää. Veikkailin sen johtuvan kaasuläpän asentotunnistimesta, joten eilen avasin sen, siis pihdeillä puristin sen muovikotelon auki, että sain itse säätöpotikan liukupinnat näkyviin, ja putsailin ne kontakt-cleanerilla. Taivutin myös varovasti "karvoja", jotka koskettaa liukupintoihin, että saisi pikkuisen "voimakkaamman" kontaktin liukupintoihin. Auto toimii nyt ilman aiempia ongelmia, ja ohjausboksi älyää milloin mennään kaasu missäkin asennossa. Kannattaa tuo potikka vaan avata suht varovasti, ettei riko sisuskaluja.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎