Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä meni rikki e36/325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jape06
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 96
    • N/A

    Mikä meni rikki e36/325

    Eli tuli ajettua e36 325:llä vaihteeksi vähän pidempi matka 100 + 100km neljän ihmisen kuormalla, eikä ongelmilta vältytty. Puolivälissä matkaa koneesta hävisi tyhjäkäynti täysin (kierrokset hummasi pari kertaa voimakkaasi ja sitten sammui). Pysähdyksissä kierroksia joutui pitämään kaasulla 2000 tuntumassa ettei sammuisi, kulutusmittari näytti loppuvaiheessa matkaa 15-16 l/100km ajettaessa 100 km/h. Kotona otin akkukaapelin irti, jonka jälkeen auto toiminut noin 100km pätkäajot normaalisti.
    Tekikö lambda temput vai onko muita veikkauksia?
  • Finzent
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 5

    #2
    Kenties ilmamäärämittari
    Seuraavaks ku oireet alkaa ni ota plugi irti, josko auttas vian löytymiseen.
    Ittellä teki vastaavaa ja käytin huollos lukees vikakoodit joka tuotti
    tuloksen et lambda paskana, vaik se oli loppupeleis ihan ehjä.
    Olivat kattoneet skoopilla ilmamäärämittarin
    dataa joka oli aika erikoisen näköstä syheröö just alakierrosalueella.

    Comment

    • Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

      #3
      Oireet viittaavat kyllä lambdan oikutteluun. Imuvuodot kannattaa myös tarkastaa. Eli vikakoodienluku ensin, ettet turhaa ala osia vaihtelemaan.
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

      Comment

      • bmwpower
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 290
        • mäntsälä

        #4
        lambdaa veikkaisin itteki,mulla teki joskus taannoin saman jutun,kannattaa kuitenki vaihtaa se lambda.
        e34 M5 touring

        Comment

        • jape06
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 96
          • N/A

          #5
          Sen verran päivitystä tilanteeseen, että tutkin imuvuodot käynnistyssprayllä. Ainakin jarrutehostimeen menevän letkun liitos imusarjaan oli melko löysä niin pistin siihen klemmarin. Haitarikumista lähtevä letkukin saattoi olla huonosti pohjassa. Käynti tuntuu olevan edelleen normaalissa kunnossa.

          Comment

          • tigu
            BTCF Member
            • May 2006
            • 947
            • Oulu

            #6
            Täällä oli täysin samat oireet,oireili aina silloin tällöin..lambdan vaihdolla asia ratkesi.
            -e21 m50-

            Comment

            • jape06
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 96
              • N/A

              #7
              Kävin ajamassa pidemmän testilenkin ja vika tuli takaisin päälle. Kaikki toimi monta kymmentä kilometriä hyvin mutta sitten seokset kuralle ja kulutus pomppasi reilusti noin 12-14 litraan. Tyhjäkäynti seilasi ~400- 1300 rpm mutta ei aivan sammunut. Irroitin ilmamäärämittarin piuhan mutta sillä ei ollut vaikutusta tyhjäkäyntiin vaan sama seilaus jatkui samalla tavalla. Voidaanko tästä päätellä vian olevan lambdassa vai kannattaako ajaa vielä testeriin?

              Comment

              • Toni 325i
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 209
                • Raisio

                #8
                Originally posted by jape06 View Post
                Kävin ajamassa pidemmän testilenkin ja vika tuli takaisin päälle. Kaikki toimi monta kymmentä kilometriä hyvin mutta sitten seokset kuralle ja kulutus pomppasi reilusti noin 12-14 litraan. Tyhjäkäynti seilasi ~400- 1300 rpm mutta ei aivan sammunut. Irroitin ilmamäärämittarin piuhan mutta sillä ei ollut vaikutusta tyhjäkäyntiin vaan sama seilaus jatkui samalla tavalla. Voidaanko tästä päätellä vian olevan lambdassa vai kannattaako ajaa vielä testeriin?
                Eiköhän se vika sieltä lambdasta löydy. Samanlailla mulla tyhjäkäynti heilui ja kulutus samoissa.

                Comment

                • jape06
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 96
                  • N/A

                  #9
                  Taas vähän päivitystä.
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=11&fg=15
                  Kuvan letku numero 5 on hiukan huonokuntoisen näköinen, sekä liittimen numero 1 liitos koneeseen löysän tuntuinen ja vuotanut hiukan öljyä ympärilleen. Voisiko joku tarkastaa omastaan heiluuko tuo liitin numero 1? Onkohan letku 5 mahdoton vaihtaa ilman imusarjan irrotusta sehän näyttään menevän kiinni imusarjan alle?

                  Comment

                  • tasa4
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 35
                    • Nummela

                    #10
                    Originally posted by jape06 View Post
                    Taas vähän päivitystä.
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=11&fg=15
                    Kuvan letku numero 5 on hiukan huonokuntoisen näköinen, sekä liittimen numero 1 liitos koneeseen löysän tuntuinen ja vuotanut hiukan öljyä ympärilleen. Voisiko joku tarkastaa omastaan heiluuko tuo liitin numero 1? Onkohan letku 5 mahdoton vaihtaa ilman imusarjan irrotusta sehän näyttään menevän kiinni imusarjan alle?
                    vitosen pystyy vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta... ilmansuodatinkotelo ja laturin ilmanottoputki vaan pois tieltä! ja kannattaa tehä toi työ kun kone on kylmä...
                    E36 325 Coupe

                    Comment

                    • K.S.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 649
                      • Espoo

                      #11
                      autos käy varaohjelmalla kokoajan, kun lyö "vikaa" päälle koittaa ottaa risaa lambaa käyttöön. Irrota lamban johto auton alta kun vika taas tulee , niin käy "normaalisti". Imuvuodot, tulpat ja puolat kannattaa kattoa että on kunnossa ennenkun lyö uutta lambaa putkeen, koska nämä viat rikkoo sen piakkoin uudestaan.

                      Eli imuvuodot kunnolla tiiviiksi, ja lamba vaihtoon.

                      Comment

                      • jape06
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 96
                        • N/A

                        #12
                        Vika on nyt korjattu. Lambda meni vaihtoon samalla tein perushuollot, vaihdoin venttiilikannen tiivisteet ja puhdistin kaasuläppäkotelon. Kiitokset kaikille vian haussa auttaneille

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎