pikaista apua kaivataan! eli saako tuon nivelen vaihdettua ilman purkamatta pakoputkistoa ja kardaania?otettiin jo tuossa ne pultit auki mutta näyttäisi että se ei mahdu sieltä tulemaan..jos joku on vaihtanut niin olisin kiitollinen tiedosta että miten se onnistuu mahdollisimman vähällä työllä..kun putkisto näyttää siltä että ilman rälläkkää sitä ei saa irti..auto e36 325 coupe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 kardaanin rättinivel..
Collapse
X
-
Originally posted by metanolman83 View Postpikaista apua kaivataan! eli saako tuon nivelen vaihdettua ilman purkamatta pakoputkistoa ja kardaania?otettiin jo tuossa ne pultit auki mutta näyttäisi että se ei mahdu sieltä tulemaan..jos joku on vaihtanut niin olisin kiitollinen tiedosta että miten se onnistuu mahdollisimman vähällä työllä..kun putkisto näyttää siltä että ilman rälläkkää sitä ei saa irti..auto e36 325 coupe
onnistuu kyllä, vaihdoin paripäivvä sitten muijan autosta sen.
pultit irti, kardaani niin taakse kuin mene, v.laatikon kiinnikkeet
(se tukirauta mikä on siinä) irti ja rengasraudalla jostain välistä yrität vääntää konettalaatikkoa muutaman millin eteenpäin! takaisinlaitossa on hyvä olla kahestaan, toinen vääntää konetta eteenpäin ja toinen asettaa kartaanin kohalleen... yksin se ei ollut kivaa...E36 325 Coupe
Comment
-
-
Pakoputken joutu puottamaan takaa alas, eli kiinikkeet irti takaa vaihdelaatikossa olevaan tukeen asti. Lämpösuojapellin otin myös irti, saa vedettyä taakse pois edestä, kun putkea hieman vääntää alas. Tämän jälkeen rättinivelestä pultit pois ja kardaani niin taakse, kuin vaan menee. Ainakin omasta autosta pienellä kääntelyllä sai tuon rättinivelen välistä pois ja uusi tilalle. Kasaaminen sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Yksinkin onnistuu, mutta kaverista ei ole kyllä haittaakaan. Konetta joutuu pyöräyttämään tai autoa liikauttamaan, kun rättinivelen pultit on hieman hankalassa välissä niin näin ne saadaan pyöräytettyä näkösälle.___________________
e39 530iA M-sport -02
Dodge RAM VAN -89
ex. e36 325i coupe -94
Comment
-
-
Tässä olis sama homma menossa, mutta tarvis vähän neuvoja kun ei tuo näytä onnistuvan. Auto on 325i sedan vm. 91
Tilanne tämän näköinen. Eli risa nivel poistettu "väkivalloin", mutta tarttis tilaa uuden paikalleen saattamiseksi. Vaihteiston takakannatin on irti, mutta sehän ei paljoa liiku, ja näkyvillä ei ole vielä mitään rakoa mista uuden nivelen pujottaisi. Kardaania sain taaksepäin alussa ehkä pari senttiä, pitäisikö liikkua enemmän?
Kardaanin irrottaminen ei innosta siitä samaisesta syystä, että pakoputkiston irrottamisessa on oma hommansa...
Comment
-
-
Originally posted by Blindi View PostTässä olis sama homma menossa, mutta tarvis vähän neuvoja kun ei tuo näytä onnistuvan. Auto on 325i sedan vm. 91
Tilanne tämän näköinen. Eli risa nivel poistettu "väkivalloin", mutta tarttis tilaa uuden paikalleen saattamiseksi. Vaihteiston takakannatin on irti, mutta sehän ei paljoa liiku, ja näkyvillä ei ole vielä mitään rakoa mista uuden nivelen pujottaisi. Kardaania sain taaksepäin alussa ehkä pari senttiä, pitäisikö liikkua enemmän?
Kardaanin irrottaminen ei innosta siitä samaisesta syystä, että pakoputkiston irrottamisessa on oma hommansa...ex
E30 325 cabrio, E34 525, E39 528 touring, E34 525, E30 320 cabrio,E39 528 E36 325 coupe "badboy/gynther-look"
Comment
-
-
Kardaanin taaksepäin menemisen estää perän vakionopeusnivel (keskilaakerin kumi kyllä antaa periksi). Jos sen runnoo väkisin siitä, on seurauksena vakionopeusnivelen "muokkautuminen". Sama kuin vetaria hakkaisi väkisin kasaan. Ja jos se nivel ei anna helpolla periksi on seuraavana linjassa perän sisääntuloakselin laakeri, joka tosin ei anna näkyvästi periksi, kärsii kyllä. Mutta kukin tyylillään, kun järki loppuu otetaan voima käyttöön325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
itsellä ainakin e36 maksoi n30€ se nivel.
meitä oli kaksi sitä vaihtamassa.eli ensin kardaani niin taakse kun menee kohtuu voimalla ja sitten se laatikon kiinnike löysälle ja toinen väänsi rautakangella laatikkoa eteenpäin ja itse laitoin nivelen paikoilleen. menee ehkä 10min vaihtaessa jos on monttu/nosturi. pulttipyssy on hyvä olla niitä rätin pultteja aukaistessa..
Comment
-
-
Originally posted by furi View PostMistä löytyy noin halvalla? Omassa tarttis vaihtaa ja marmoritiskin takaa huutelivat 88e ja merteil ottaa sen 65e...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Kardaanin ristinivel tarkistukseen jos kumikiekkoja menee. Kyllä se vaparivoimaa kestää mutta jos ristinivel takkuaa niin tuhoaa sen kiekon aika nopsaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onko ristinivel siis kulunut väljäksi vai jumissa, silloin kun se tuota rättiniveltä tuhoaa? Ainakin viimeksi kun kannatinlaakerin ja rättinivelen vaihdoin, oli kardaani kaikinpuolin kunnossa.:think Aiemmin rikkinäisellä rättinivelellä tuntui täyskaasukiihdytyksessä aikamoista tutinaa, ja nyt tutina on tullut takasin, joskin lievempänä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment