Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-sport- jousista, e36

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1239
    • Pori

M-sport- jousista, e36

Eroaako nuo M-sport- alustan jouset jotenkin halkaisijaltaan "normaalijousista"?
    Kattelin tossa vaan iskareita (lähinnä etu-) ja niissä kaikissa maininta et ei M-alustan kanssa.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

Ei eroa ulkohalkaisijassa, langan paksuuksissa eroja mutta tuo "ei m-alustan kanssa" vapauttaa myyjän takuuvastuusta vaikka ne -40 mm. kestäiskin, näin itse ajattelen asian. Fyysisesti ne jouset käy iskareiden kanssa, ominaisuudet ei välttämättä kohtaa.

Comment

• Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1239
      • Pori

Joo. Kattelin et tällä hetkellä siel on ihan Sachs/Boge- iskarit (jotka on varmaan tehtaalta asti, kuten koko M-alusta), niissä tais kyl lukee joku M-sport tms. teksti. Taitavat silti olla ihan normi-iskarit?

Mitkä iskarit noista perusmerkeistä toimis ton alustan kanssa? Kokemuksia?

Edit. Ebayssa oli Bilsteinin iskarit suht edukkaasti, ne lienee ainakin hyvät?
      Last edited by Juspa; 14-08-2007, 20:43.
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

Noo siis mulla on edessä h&r -40 mm. jouset ja boge turbot, takana g&m -? mm. ja sachs supertouring, tukeva olematta kova ja toimii radallakin eikä maksa mansikoita. Koni ja bilsteiniä isot pojat tietysti ehdottaa, h&r cupkit kävi itsellä mielessä, en tiedä mitkä iskarit siinä on. Autossa oli m-tech jouset ostettaessa 12/04 ja nuo sachsit takana, nyt siis madallettu lisää ja takana samat iskarit, mulle ihan hyvä setti, joku ei varmaan tykkäis yhtään. Tulee ilmeisesti boge ja sachs samasta tehtaasta.

Comment

• reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

Originally posted by jr66 View Post
          Noo siis mulla on edessä h&r -40 mm. jouset ja boge turbot, takana g&m -? mm. ja sachs supertouring, tukeva olematta kova ja toimii radallakin eikä maksa mansikoita. Koni ja bilsteiniä isot pojat tietysti ehdottaa, h&r cupkit kävi itsellä mielessä, en tiedä mitkä iskarit siinä on. Autossa oli m-tech jouset ostettaessa 12/04 ja nuo sachsit takana, nyt siis madallettu lisää ja takana samat iskarit, mulle ihan hyvä setti, joku ei varmaan tykkäis yhtään. Tulee ilmeisesti boge ja sachs samasta tehtaasta.
          Samoja mieliä, paitsi itsellä Eibachin, vai mikä se on, 50/30mm jouset ja takana bogen iskarit jotka toimii hyvin = jäykästi (tai sitten makaa pohjauskumien varassa) Edessä sitten em.mainitut sachs supertouringit jotka on aivan liian löysät noille jousille, eli kunnon heitto, niin vaimennus ei riitä. Muuten ihan toimiva yhdistelmä ja kestää ajaa kovempaakin.
          Alustan kulmat on erit m-sport alustassa, einakin camperia on enemmän...
          ...

Comment

• jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

Originally posted by reddewil View Post
            Samoja mieliä, paitsi itsellä Eibachin, vai mikä se on, 50/30mm jouset ja takana bogen iskarit jotka toimii hyvin = jäykästi (tai sitten makaa pohjauskumien varassa) Edessä sitten em.mainitut sachs supertouringit jotka on aivan liian löysät noille jousille, eli kunnon heitto, niin vaimennus ei riitä. Muuten ihan toimiva yhdistelmä ja kestää ajaa kovempaakin.
            Alustan kulmat on erit m-sport alustassa, einakin camperia on enemmän...
            Mullakin oli supertouringit edessä ostettaessa eikä ole (ollu) yhtä jämäkät kun takana, tiedä sitten km:stä. Sulla näyttää olevan iskarit just päinvastoin kun mulla.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎