Päivällä pitkään kitunut putki sitten antautui, murtui ennen kattia poikki ja takaosakin vuotaa. Paljonko tuohon kärryyn kustantaa uusi putkisto ja kannattaako ottaa alkuperäinen, tarvike vai joku sport system?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakoputki poikki, e36 318is
Collapse
X
-
Heh, itse olen toivonut että voi kun ei samanlaisesta katkeais vielä pitkään aikaan, tarvikkeena olikohan ~500€. On siinä tosin putkistoa pakosarjalta katin taakse asti että ei se ilmainen voi ollakkaan.. Mulla on muhimassa sellanen suunnitelma tuohon asiaan että joku tarvikekatti (täälläkin jossain juttua että toimii) orkkispaikalle tai edemmäs jos mahdollista, teor. lämpiää nopeammin, riippuu katin koosta miten helpoiten onnistuu, soviteholkeilla hitsaamalla. Takapöntön tilalle eilen ostinkin jonkun arwidsonin soikeanmuotoisen tarvikevaimentimen jossa 2" ( sama koko kuin alkup. putkella ennen vaimentajaa) sisäänmeno keskellä ja ulostulo laidassa tai toisinpäin. Onkohan virtaussuunnalla muuten väliä kun ei tullu katottua vielä sen tarkempaa sitä pönttöä vai vaimentaako ja virtaako samallalailla molemmin päin? Tarkoitus vaihtaa se lähiaikoina kohtuullisen painavan ja huonohkon (näköisen) takapöntön tilalle siten että korin puolessa käytetään alkup. kiinnikkeitä ja niiden ja pöntön välille oma sovellus. Siitä johtuen muuten niin täytynee laittaa se pönttö niinpäin miten se helpommin käy, ja ulostulo osuu takapuskurin kolon kohdalle tietenkin ellei tuolla virtaussuunnalla ole mitään oleellista merkitystä, alkup. pöntöstä vois hyödyntää sen rosteriulostulon uuteen.
Tuollanen tarina, tuli vähän pitempi mitä oli tark. mutta halvempi ja parempi kuin ruosteinen ja vuotava rööri.
E: siis tuo ~500€ etupätkän hinta ja yhden lisäkiinnikkeen vois suunnitella takaosalle tai parantaa? sitä vanhaa ennen taka-akselia. Sportsysteemistä oikeen tiedä, äänet kun ei tehoa lisää mutta saahan sillä kukkaroa kevennettyä.
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnkohan virtaussuunnalla muuten väliä kun ei tullu katottua vielä sen tarkempaa sitä pönttöä vai vaimentaako ja virtaako samallalailla molemmin päin?---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Itsellä kävi juurikin samalla tavalla viime vkl, katin edestä napsahti poikki. Nyt sitten purin putkiston pois ja hitsasin takaisin kasaan ja kasasin uusilla tiivisteillä ja kannakkeilla (kun putken tipahtaessa takapöntön kiinnike otti vähän itteensä..)
Yllättävän hyvin oli putkisto kestänyt tähän asti (11v ja 305tkm), koska ainoa ruosteinen osa oli takapönttö (siitä on kuoriutunut jo yksi kierros peltiä pois..mutta toinen vielä pitää sen kasassa)..muu osa putkistosta ihan täyttä tavaraa vielä eikä hitsatessa tarvinut kauheasti varoa mätää peltiä..
Mutta tosiaan tuo etuosa on varmaankin sen verta kallis katin takia, että kannattaa harkita ehkä sen korjaamista (jos mahdollista) tai sitten voi olla aika kallis ostaa koko putkisto uutena...sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Originally posted by Viirus View PostTänään selvisi uuden putken hinta, etuputki+katalysaattori 800e!! Voi !"##¤ mikä hinta, löytyi onneksi ehjä käytetty etuputki ja hintaa x10 kertaa vähemmän, takaosa putkistosta n.300e tarvikkeena.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postlaita samantien joku näyttävämpi catback putki...
Mitenhän tuo äänimaailma muuttuu supersprint tai vastaavalla putkella? Tarkoitus olisi pitää auto hiljaisena! Ei mitään amish tuninkia, paljon ääntä=paljon tehoa, vai miten se nyt meni...Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Originally posted by Viirus View PostMitenhän tuo äänimaailma muuttuu supersprint tai vastaavalla putkella? Tarkoitus olisi pitää auto hiljaisena! Ei mitään amish tuninkia, paljon ääntä=paljon tehoa, vai miten se nyt meni...
ja tästä vähän asiallisempi
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postsiitä perus catback...
ja tästä vähän asiallisempi
http://cgi.ebay.de/Imasaf-Sport-ESD-...QQcmdZViewItem
Comment
-
Comment