Auto kiihtyy 0-100 km/h + 11,5 sec. Kulutus on 8 litraa maantieajossa ja nousee helposti yli kympin sekalaisessa ajossa, ei siis edes varsinaisessa kaupunkiajossa. Eihän nuo lukemat dramaattisesti poikkea kirjassa annetusta, mutta kuitenkin... ... jotain häikkää tuntuu olevan.
Alla luetellut toimenpiteet eivät vaikuta auton toimintaan:
Teholastu / vakiolastu boxissa.
Uusi ilmansuodatin
Pakoputken irroittaminen (katalysaattori + takapönttö)
Ahtopaine anturin letkun tai piuhan irroittaminen
Ilmamassamittarin piuhan irroittaminen
Ahtopaineet nousee n. 1.1 bariin. Kojetaulussa ei pala häiriövalo. Testerinkään mukaan vikakoodeja ei ole.
Kylmänä lähtee käyntiin 2 sek starttaamisen jälkeen. Lämpimänä joutuu starttaamaan ehkä 0,5-1 sek pidempään. Mustaa savua ei tule polkipa miten tahansa.
Eniten ihmetyttää ne seikat, ettei teholastun asentamisella ole mitään vaikutusta. Samoin ilmamassamittarin- ja ahtopaine anturin piuhojen irroittamisella.
Voisiko autossa olla joku "varamoodi" päällä, eli se ruiskuttaisi peruskaavalla riippumatta antureilta tulevista signaaleista? Tällaisen nyt kuitenkin luulisi näkyvän vikakoodina.
Voisiko pumpun ajoituksessa tai ennakon säädössä olla häikkää? Starttaamisajan perusteella omasta mielestäni ehkä ajoituksen voisi ainakin katsoa.
Mitä muuta kannattaisi kokeilla? Mistä löytyisi antureiden vastusarvot ja ohjeet mittaamisesta?
Automaattiin arvelin joka tapauksessa vaihdatuttaa öljyt ja suodattimen, jos sillä vaikka kulutus tippuisi.
Alla luetellut toimenpiteet eivät vaikuta auton toimintaan:
Teholastu / vakiolastu boxissa.
Uusi ilmansuodatin
Pakoputken irroittaminen (katalysaattori + takapönttö)
Ahtopaine anturin letkun tai piuhan irroittaminen
Ilmamassamittarin piuhan irroittaminen
Ahtopaineet nousee n. 1.1 bariin. Kojetaulussa ei pala häiriövalo. Testerinkään mukaan vikakoodeja ei ole.
Kylmänä lähtee käyntiin 2 sek starttaamisen jälkeen. Lämpimänä joutuu starttaamaan ehkä 0,5-1 sek pidempään. Mustaa savua ei tule polkipa miten tahansa.
Eniten ihmetyttää ne seikat, ettei teholastun asentamisella ole mitään vaikutusta. Samoin ilmamassamittarin- ja ahtopaine anturin piuhojen irroittamisella.
Voisiko autossa olla joku "varamoodi" päällä, eli se ruiskuttaisi peruskaavalla riippumatta antureilta tulevista signaaleista? Tällaisen nyt kuitenkin luulisi näkyvän vikakoodina.
Voisiko pumpun ajoituksessa tai ennakon säädössä olla häikkää? Starttaamisajan perusteella omasta mielestäni ehkä ajoituksen voisi ainakin katsoa.
Mitä muuta kannattaisi kokeilla? Mistä löytyisi antureiden vastusarvot ja ohjeet mittaamisesta?
Automaattiin arvelin joka tapauksessa vaihdatuttaa öljyt ja suodattimen, jos sillä vaikka kulutus tippuisi.
Comment