Announcement

Collapse
No announcement yet.

huollot e 36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [BMW]-300
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 6

    huollot e 36

    Moro
    en oo varma sit kuuluuko tämä tänne kategoriaan, mutta..
    Tuli hankittua tommone E36 318iS -92, tässä sit muutama kysymys huolloista!
    Kun auon käynnistää niin mittaristossa syttyy inspection valo palamaan, 2 viimeistä valoa tarkalleen, keltainen ja punainen, melkein heti ne sit sammuukin, mutta onko nyt aika tehdä inspection huolto? oilservice tais kans lukee siinä.. bemarin huollot menee vissiin oilservice - inspection - oil service - inspection 2 jne?? Autolla on ajettu n. 220 000km, huoltokirjan mukaan viimeisin inspection huolto on tehty 100 000km sitten.. Nyt vain tässä mietin että pitäiskö tehdä inspection huolto sitten nyt? Ja kumpi nyt sitten 1 vai 2 huolto?? mitä eroa näillä edes on? molempiin vissiin kuuluu ainaskin toi moottoriöljyn vaihto?
    Kiitos jo etukäteen
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by [BMW]-300 View Post
    Moro
    en oo varma sit kuuluuko tämä tänne kategoriaan, mutta..
    Tuli hankittua tommone E36 318iS -92, tässä sit muutama kysymys huolloista!
    Kun auon käynnistää niin mittaristossa syttyy inspection valo palamaan, 2 viimeistä valoa tarkalleen, keltainen ja punainen, melkein heti ne sit sammuukin, mutta onko nyt aika tehdä inspection huolto? oilservice tais kans lukee siinä.. bemarin huollot menee vissiin oilservice - inspection - oil service - inspection 2 jne?? Autolla on ajettu n. 220 000km, huoltokirjan mukaan viimeisin inspection huolto on tehty 100 000km sitten.. Nyt vain tässä mietin että pitäiskö tehdä inspection huolto sitten nyt? Ja kumpi nyt sitten 1 vai 2 huolto?? mitä eroa näillä edes on? molempiin vissiin kuuluu ainaskin toi moottoriöljyn vaihto?
    Kiitos jo etukäteen
    Mulla myös is, on palanut kaikki huoltovalot pitkän aikaa. Öljyt ja putsarin vaihdan sanotaan 3 kertaa 2:ssa vuodessa, ilmanputsarin kun alkaa näyttämään likaiselta, nokka-akselit virheettömässä kunnossa n. 2viikkoa sitten, ei auto hajoa vaikka niitä valoja palaakin, sammuuhan ne hetken kuluttua kun starttaa. Toisaalta vois ne sammuttaakkin, kerran kokeilin ohjeen mukaan testipistokkeesta monta kertaa, ei onnistunu niin jäi asia sikseen. Tuskin menee mitään vikatilaa päälle noiden valojen takia vai meneekö, en ole ainakaan huomannut.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Originally posted by [BMW]-300 View Post
      Moro
      en oo varma sit kuuluuko tämä tänne kategoriaan, mutta..
      Tuli hankittua tommone E36 318iS -92, tässä sit muutama kysymys huolloista!
      Kun auon käynnistää niin mittaristossa syttyy inspection valo palamaan, 2 viimeistä valoa tarkalleen, keltainen ja punainen, melkein heti ne sit sammuukin, mutta onko nyt aika tehdä inspection huolto? oilservice tais kans lukee siinä.. bemarin huollot menee vissiin oilservice - inspection - oil service - inspection 2 jne?? Autolla on ajettu n. 220 000km, huoltokirjan mukaan viimeisin inspection huolto on tehty 100 000km sitten.. Nyt vain tässä mietin että pitäiskö tehdä inspection huolto sitten nyt? Ja kumpi nyt sitten 1 vai 2 huolto?? mitä eroa näillä edes on? molempiin vissiin kuuluu ainaskin toi moottoriöljyn vaihto?
      Kiitos jo etukäteen
      Huoltoahan ne valot sielä huutaa.Jos sulla ei ole minkään näköistä hajua auton huolto historiasta 100 000km jälkeen niin eikös olisi viisainta tehdä laajin huolto eli inspection 2 ja palata siitä normaaliin rytmiin.Kaikkiin huoltoihin kuuluu moottoriöljyn ja suodattimen vaihto,mikäli et käytä longlife öljyjä,niiden vaihtovälistä en tiä mittään.Mutta tee se 2 huolto ja niin eteenpäin...
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • [BMW]-300
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 6

        #4
        Originally posted by V-Power View Post
        Huoltoahan ne valot sielä huutaa.Jos sulla ei ole minkään näköistä hajua auton huolto historiasta 100 000km jälkeen niin eikös olisi viisainta tehdä laajin huolto eli inspection 2 ja palata siitä normaaliin rytmiin.Kaikkiin huoltoihin kuuluu moottoriöljyn ja suodattimen vaihto,mikäli et käytä longlife öljyjä,niiden vaihtovälistä en tiä mittään.Mutta tee se 2 huolto ja niin eteenpäin...
        Ok, näin sitten toimin, pika vauhtia liikkeeseen 2 huoltoon

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Mulla myös is, on palanut kaikki huoltovalot pitkän aikaa. Öljyt ja putsarin vaihdan sanotaan 3 kertaa 2:ssa vuodessa, ilmanputsarin kun alkaa näyttämään likaiselta, nokka-akselit virheettömässä kunnossa n. 2viikkoa sitten, ei auto hajoa vaikka niitä valoja palaakin, sammuuhan ne hetken kuluttua kun starttaa. Toisaalta vois ne sammuttaakkin, kerran kokeilin ohjeen mukaan testipistokkeesta monta kertaa, ei onnistunu niin jäi asia sikseen. Tuskin menee mitään vikatilaa päälle noiden valojen takia vai meneekö, en ole ainakaan huomannut.
          Ei sieltä mitään kannata vaihtaa, lisäät öljyä vaan ja käännät ilmanputsarin aina toisinpäin niin puhistuu itestään!
          Muista mainita loistava huolto-ohjelmasi kun myyt autoa. Saat siitä varmasti lisää rahaa.

          Ketjun aloittajalle. Hyvä että viet autosi asialliseen huoltoon, kuten se olisi pitänyt jo viedä viimeisen vihreän palaessa. Onnellisia kilometrejä huolletulle autolle
          ...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16457
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by reddewil View Post
            Ei sieltä mitään kannata vaihtaa, lisäät öljyä vaan ja käännät ilmanputsarin aina toisinpäin niin puhistuu itestään!
            Muista mainita loistava huolto-ohjelmasi kun myyt autoa. Saat siitä varmasti lisää rahaa.

            Ketjun aloittajalle. Hyvä että viet autosi asialliseen huoltoon, kuten se olisi pitänyt jo viedä viimeisen vihreän palaessa. Onnellisia kilometrejä huolletulle autolle
            Hmm.. Kirjoitin kyllä että vaihdan öljyjä ja suodattimia, jos et osaa lukea ei voi mitään, kuka niitä 5-6 tkm. välein muka vaihtaa tuollaiseen alitehoiseen vajaasylinterisen oikeasti? Ei joku huoltovalo todista yhtään mitään jos niitä voi itse sammutella aina kun silmiä häikäisee, em. nokkien kunto kertoi ainakin minulle riittävästi. Autooni olen vaihtanut myös laatikon ja perän öljyt kerran kuin myös ohjaustehostimeen, moniko noita vaihtaa? Katiska ostettu 12/04 KÄYTETTYNÄ, ei silloin voi uuden veroista vaatia, huoltohistoriaa ei ole tiedossa eikä kiinnosta.
            Last edited by jr66; 21-08-2007, 22:35.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #7
              ......
              Last edited by jr66; 21-08-2007, 22:33. Reason: tupla

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #8
                .....
                Last edited by jr66; 21-08-2007, 22:34. Reason: Kolmas sama, wtf ?

                Comment

                • V-Power
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1333
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Minkäs takia tämä nyt 3 kertaa piti laittaa :think
                  E36 95 316i Sedan
                  E39 97 540i Touring
                  E46 99 320Ci Coupe
                  E53 01 X5 4,4 V8
                  E65 05 730d
                  F10 11 523i Sedan
                  F90 08 320i Sedan

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16457
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by V-Power View Post
                    Minkäs takia tämä nyt 3 kertaa piti laittaa :think
                    Niinpä. Edit reason: kolmas sama, wtf? Ei osaa selittää, tai joo, oli jotenkin hidas kun klikkasin submit reply niin keskeytin punasela rastilla ja kok. uudestaan. Kaikki submitit meni ilmeisesti sittenkin läpi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎