Tää saattaa olla pikkasen idiootti kysymys, mutta ajattelin kuitenkin kysyä... eli käykö 325:sen kansi 328:iin tai toisin päin? Onko kuutiontilavuutta kasvatettu alakerran avulla vai onko 328:ssa kantta muokattu jotenkin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Erot e36:sen 2,5i ja 2,8i moottoreilla
Collapse
X
-
Kannet ovat samanakaltaiset. Vuosimalleissa eroja ja Vanos tyypeissä. Sen sijaan imusarjoissa on eroja. 325i (m5?b25) isku 75mm, 328i (m5?b28) isku 84mm. Poraus kummassakin 84mm. Kansi menee konetyypin mukaan (m50, m52 jne). M52b28 moottoreissa on alunperin m52b20 (2l.) IMUSARJA, jolla on saatu tehot pudotettua Saksassa edullisempaan veroluokkaan. Joten jos m52b28 vaihdetaan m52b25 koneen imusarja niin saadaan lisää tehoa. Tai päinvastoin; m52b25 koneeseen vaihdetaan m52b28 sisuskalut (kampura, kiertokanget ja männät), saadaan lisääntynyt teho ja vääntö.
P.S.
"Iskutilavuuden kasvu 328i:ssä tulee pidemmästä iskusta, eli erilaisesta kampiakselista."
Voisitko kertoa, mikä määrää iskunpituuden?
Comment
-
-
Originally posted by aLostSheep View PostM52b28 moottoreissa on alunperin m52b20 (2l.) IMUSARJA, jolla on saatu tehot pudotettua Saksassa edullisempaan veroluokkaan. Joten jos m52b28 vaihdetaan m52b25 koneen imusarja niin saadaan lisää tehoa.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by aLostSheep View PostKannet ovat samanakaltaiset. Vuosimalleissa eroja ja Vanos tyypeissä. Sen sijaan imusarjoissa on eroja. 325i (m5?b25) isku 75mm, 328i (m5?b28) isku 84mm. Poraus kummassakin 84mm. Kansi menee konetyypin mukaan (m50, m52 jne). M52b28 moottoreissa on alunperin m52b20 (2l.) IMUSARJA, jolla on saatu tehot pudotettua Saksassa edullisempaan veroluokkaan. Joten jos m52b28 vaihdetaan m52b25 koneen imusarja niin saadaan lisää tehoa. Tai päinvastoin; m52b25 koneeseen vaihdetaan m52b28 sisuskalut (kampura, kiertokanget ja männät), saadaan lisääntynyt teho ja vääntö.
P.S.
"Iskutilavuuden kasvu 328i:ssä tulee pidemmästä iskusta, eli erilaisesta kampiakselista."
Voisitko kertoa, mikä määrää iskunpituuden?
bmwee:lle niin iskutilavuus ei muutu olkoon kansi mikä vaan, iskutilavuus tehdään nimenomaan alakerralla.
Comment
-
-
Originally posted by aLostSheep View PostVoisitko kertoa, mikä määrää iskunpituuden?"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by eeki View PostKansi varmaankin sopii koska molemmissa on sama poraus. Iskutilavuuden kasvu 328i:ssä tulee pidemmästä iskusta, eli erilaisesta kampiakselista.Originally posted by aLostSheep View PostKannet ovat samanakaltaiset. Vuosimalleissa eroja ja Vanos tyypeissä. Sen sijaan imusarjoissa on eroja. 325i (m5?b25) isku 75mm, 328i (m5?b28) isku 84mm. Poraus kummassakin 84mm. Kansi menee konetyypin mukaan (m50, m52 jne). M52b28 moottoreissa on alunperin m52b20 (2l.) IMUSARJA, jolla on saatu tehot pudotettua Saksassa edullisempaan veroluokkaan. Joten jos m52b28 vaihdetaan m52b25 koneen imusarja niin saadaan lisää tehoa. Tai päinvastoin; m52b25 koneeseen vaihdetaan m52b28 sisuskalut (kampura, kiertokanget ja männät), saadaan lisääntynyt teho ja vääntö.
P.S.
"Iskutilavuuden kasvu 328i:ssä tulee pidemmästä iskusta, eli erilaisesta kampiakselista."
Voisitko kertoa, mikä määrää iskunpituuden?
Jos palotilatkin on kansissa samanlaisia niin luulisi b28:ssa olevan suht. kova puristussuhde verrattuna b25:seen? Molemmissa kuitenkin tasalakiset männät...
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostJos palotilatkin on kansissa samanlaisia niin luulisi b28:ssa olevan suht. kova puristussuhde verrattuna b25:seen? Molemmissa kuitenkin tasalakiset männät...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostJos palotilatkin on kansissa samanlaisia niin luulisi b28:ssa olevan suht. kova puristussuhde verrattuna b25:seen? Molemmissa kuitenkin tasalakiset männät...
[edit]
Niin, taisiis tarkemmin sanottuna niin että m50b25:ssa on samanpituiset kanget kuin b28:ssa, mutta vanoksella varustetussa m50b25:ssa on pidemmät kanget. Eli eroja löytyy myös mäntien puristuskorkeudesta.Last edited by eeki; 29-08-2007, 11:30.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by eeki View Post... ja b28:ssa 5mm lyhyemmät kanget.
[edit]
Niin, taisiis tarkemmin sanottuna niin että m50b25:ssa on samanpituiset kanget kuin b28:ssa, mutta vanoksella varustetussa m50b25:ssa on pidemmät kanget. Eli eroja löytyy myös mäntien puristuskorkeudesta.
Comment
-
Comment