Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    e36 325i kytkin

    eli ongelma on että esimerkiksi kun alkaa polttaa kumia ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle niin jää kytkin päälle... samaa esiintyy myös kun lähtee ohittamaan ja tekee nopean vaihdon ohituksen aikana... eli kytkin jää päälle kone huutaa mutta teho ei välity pyörille...

    Kytkimessä vika on mutta mitä osia kannattaa alkaa vaihtamaan?? levyt paine laakeri?

    olisi hyvä tietää ennenkuin ottaa auki kun auton pitäisi olla lähes päivittäin ajossa...

    ja kun en ole koskaan ottanut kytkintä auki niin hiukan osviittaa kuinka kauan ensikertalaiselta siihen menee??

    muuten on kyllä tullu purettua jos mitäkin mutta kytkimeen en ole koskenut...

    Kiitoksia etukäteen!

    T: Petteri
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • JTJ
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 83
    • Kitee

    #2
    Kytkimessä vika on mutta mitä osia kannattaa alkaa vaihtamaan?? levyt paine laakeri?

    Tilaa vain sinne koko kytkin paketti eli painelaakeri, asetelma, levy ja sitten vielä kampiakselin päähän se laakeri, ei kuulu kytkinpaketin mukaan...
    Vaihdoin kytkimen samanlaiseen autoon just pari viikkoa sitten ja yksin siinä meni noin 8h. Se kyllä meni omasta mielestä ilman ongelmia...
    Ostin motonetistä kytkin paketin ja se makso 154€, LUK merkkinen.
    Soitin ja varmistin minkä merkkisen saa...
    Varaosaliikkeestä sama kytkin oli jotain 300€ luokkaa.
    Kannattaa varmaan ostaa kaikki pakosarjan mutterit ja ne kierre tapit varmuudeksi, ja tietty uusi pakoputken tiiviste
    Minulta lähti pakoputken mutterit aika hyvin kun vain vähän lämmitti ensin.
    Varmaan kannattaa kattoo että vuotaako vaihdelaatikon takapää, kannattaa laittaa samalla kuntoon.

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #3
      kyllä siihen varmasti ensikertalaiselta menee huoletta koko päivä aikaa ja varsinkin jos tulee vielä ongelmia. ja samaa mieltä edellisen kanssa että koko paketti kerralla kannattaa laittaa. se tuo kuminpoltto tahtoo vähä käydä kytkimen päälle.. ja varsinkin kun alla on vielä varmasti kunnon läski renkaat..

      miksihän kaikkiin autoihin ei ole voitu laittaa samanlaista luukkua kuin joissain ooppeleissa jonka kautta kytkimen saa vaihdettua n.10 min.. tosin se silmälaakerin vaihto jäis sitten varmaan tekemättä.
      Last edited by metanolman83; 07-09-2007, 01:29.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by metanolman83 View Post
        kyllä siihen varmasti ensikertalaiselta menee huoletta koko päivä aikaa ja varsinkin jos tulee vielä ongelmia. ja samaa mieltä edellisen kanssa että koko paketti kerralla kannattaa laittaa. se tuo kuminpoltto tahtoo vähä käydä kytkimen päälle.. ja varsinkin kun alla on vielä varmasti kunnon läski renkaat..

        miksihän kaikkiin autoihin ei ole voitu laittaa samanlaista luukkua kuin joissain ooppeleissa jonka kautta kytkimen saa vaihdettua n.10 min.. tosin se silmälaakerin vaihto jäis sitten varmaan tekemättä.
        mitäs helvettiä?? kuinkas se sit on mahdollista laittaa kytkinlevy akselin läpi?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Amd-man
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 211
          • Pertteli

          #5
          Silmälaakeri ja kampiakselin taka-stefa samalla vaihtoon.

          Motonetista hain E36 323/325i kytkyttimen niin ~200e maksoi, Sachs on valmistaja.

          Kannattaa myös tsekata kaksoismassavauhtipyörän kunto.

          Kannattaa kyllä varautua jos ei ole ennen tehnyt kyseistä remppaa, oma E30(Johon E36 asetelma tuli) oli nosturilla pari viikkoa kun kaikki meni päin persettä. Viikko meni siihen kun laatikko ei mennyt paikalleen, silmälaakeri oli kytkinakseliin niin ketun tiukka ettei uponnut...Pieni hieraisi hienolla hiekkapaperissa silmälaakerin sisäpinnasta ja kytkinakselin silmälaakerille tulevasta osasta, kunnon puhdistus ja snadi kerros läskiä pintaan niin meni heti paikalleen.
          Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            mitäs helvettiä?? kuinkas se sit on mahdollista laittaa kytkinlevy akselin läpi?
            Samankaltaisia systeemeitä löytyy kyllä joistain muistakin etuvetoisista laitteista (ja traktoreistakin).Kyseessä on siis ETUVETOISET Opelit.
            Kytkinakselia on siis mahdollista siirtää pituussunnassa,kun irroitetaan vaihdelaatikon ulkopuolelta akselin lukitus.Tällöin akselia saadaan siirrettyä tarvittava liike koneesta poispäin kytkimen roippeiden pujottamiseksi vauhtipyörälle.Nerokas systeemi tavallaan.Hankala vain toteuttaa takapotkuissa.

            Alkuperäissen kirjoitukseen sanoisin kuten toisetkin,että kykin kannattaa vaihtaa aina koko pakettina painelaakeria myöten.Samalla vaihtelee stefat kampuralle ja laatikkoonkin,sekä vaihtelee kaikki siirtovivuston/kepin puslat.
            Last edited by Heguli 31; 07-09-2007, 09:16.

            Comment

            • Otra
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 40
              • Kuusankoski

              #7
              Mitenkäs olette saanut e36 vaihdelaatikon ylimmän pultin irti kuskin puolelta? Sinne kun ei tunnu pääsevän avaimen kanssa sen paremmin ala- kun yläpuoleltakaan? Entä onko pultteja paljonkin laatikon yläpuolella? :think Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että se 200-300 euroa on pieni raha tähän hommaan.
              Nyt: Honda Civic -96

              Ex: e36 325 Sedan
              MB 100D -91 (paku)
              Peugeot 405 1.6 GLX -92
              Toyota Corolla 1.6 SE -89
              Ford Escort mk 1.8 CL -87
              Nissan Bluebird 1.8T -88
              Ford Escort mk4 1.6 Laser -89 R.I.P

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎