ajattelin vaihtaa uuden ratin bemuun mut tuli vaan mieleen et voiko airbagin poistaa käytöstä sillee et laittaa siihen ihan normaalin ratin tilalle ku airbag ratit maksaa niin pirusti...
							
						
					e36 airbagin poisto
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lekaa lainatakseni toisesta topiikista:
 
 Originally posted by Leka View PostTuollahan se on aiemmassa aken linkissä
 
 1.3. Turvavyönkiristimen saa poistaa tai turvatyynyn poistaa tai kytkeä pois toiminnasta vain ajoneuvovalmistajan tai ajoneuvovalmistajan edustajan ohjeen mukaisesti. Ohjauspyörä, turvavyö ja asiaan vaikuttava muu tekninen toteutus on oltava rinnakkaismallin mukainen. Muutos- tai rekisteröintikatsastus edellytetään.
 
 Merkkiliikkeessä käynti riittää ja sehän on halpaa se...E39 ja E91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itse olin käsittäny et E36 tapauksessa kun on ollu autoja bägillä ja ilman rittäisi bägin poisto ja muutoskatsastus bägittömäksi.
 ps: korjatkaa jos oon väärässä.e39 530i touring -01
 Ex. E36 328iC Club Sport
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On saanutOriginally posted by Jesper View PostOnko E36:sia saanut ilman kuskin bägiä?E39 M5 -00
 
 Ex E60 530Da M-Sport -04
 Ex E39 M5 -00
 Ex E39 M5 -00 Individual
 Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
 Ex E36 3.0 M3 -93
 Ex E36 2.5 Cabrio -94
 Ex E36 3.2 M3 -97
 Ex E36 2.5 Coupe -93
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 bägi todellakin poistuu käytöstä sillä, että bägiratin ottaa pois, ja jättää tallin hyllylle. E36:sta on saanut ilman bägiä, ja todennäköisesti autosi muutoskatsastus bägittömäksi onnistuisi aika helposti, jos ei ekalla konttorilla, niin sitten toisella. todisteeksi riittänee joissakin paikoissa vaikkapa auton valmistusvuoden hinnasto, jossa todetaan bägin olevan lisävaruste.Originally posted by Warning View Postajattelin vaihtaa uuden ratin bemuun mut tuli vaan mieleen et voiko airbagin poistaa käytöstä sillee et laittaa siihen ihan normaalin ratin tilalle ku airbag ratit maksaa niin pirusti...
 
 eri asia sitten on, onko hommassa mitään mieltä. minusta ei. autoon on laitettu turvavaruste, joka saattaa tilanteen tullen pelastaa sinun, tai kuskina olevan kaverisi hengen/terveyden. aiot poistaa sen, että saat laittaa autoon kolmipuolaisen luisin (150€) ja maksaa muutoskatsastuksen (30-50€). tämä on lopulta ei-niin-kovin-paljon-halvempaa, kuin se, että hankit Bemu Oy:stä tai muulta alan purkaamolta asiallisen näköisen M-Tech bägiratin (arviolta 300-400€ asennettuna). jos olet oikein saita, selvität eri rattien sopivuutta täältä foorumilta ja kyttäät oikeaa rattia ebaysta muutamat yökaudet, jolloin saat sen parhaimmillaan 100-200€:lla.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja jos nyt on kyse jostain kolaripelistä eli tarve olisi sen vuoksi että bägi on räjähtänyt, perus-nelipuolabägiratin saa oikeasti kohtuullisen edullisesti.
 
 Itse en bägiä ottaisi pois missään nimessä jos järjestelmä kerran autosta löytyy, mutta sitähän ei tässä kysytty.Ducati 998 -02 //
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Bemarista en tiedä, mutta toisen merkkisestä Saksalaisesta autosta olen pussit poistanut (osissa BMW leimoja). Homma ei ainakaan siinä tapauksessa ollut pelkkä pussien poisto, vaan moottorinohjausjärjestelmän johtosarjaan tarvittiin muutoksia. Lauenneet pussit antavat signaalin Motronicille joka sammuttaa auton kolarin sattuessa ja pussien lauetessa. Yleensä systeemit on rakennettu myös siten, että pussien poisto tajutaan järjestelmävikana, joten merkkivalot palavat koko ajan ja on mahdollista, että autoa ei pysty käynnistämään.bägi todellakin poistuu käytöstä sillä, että bägiratin ottaa pois, ja jättää tallin hyllylle]
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikö se kannattaisi ennemmin nollata se bägin valo? :think vaikka sen ratin vaihtaa jää se bagin valo silti palamaan. merkkiliike tuon bagin saa poistaa ja antavat käsittääkseni lapun siitä katsastusta varten, itse suunnittelin joskus samaa. mutta eipä jaksanut enään kiinnostaa kun meni niin pirun vaikeaksi.Eli olis tarkotus rekisteröintikatsastaa auto mutta bagin valo palaa niin onnistuuko tuon rekisteröiminen ilman bägiä kunhan vaan vaihtaa ratin?
 vai joutuuko jotain muuta vaihtamaan?Last edited by W-Baum; 01-02-2009, 21:07.E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
 E36 /// M3
 E61 /// 535d M-sport touring
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Airbagin vikavalo palaa niin kauan kun auto luulee omistavansa airbagin. Pitää kooda autosta pois.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita 
 Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja BMW Suomen kanta kyseiseen asiaan on, että turvavarusteita ei saa poistaa. Eli merkkiliikkeet eivät todistuksia luultavasti kirjoittele...e36 M3 -97 "katukilpuri"
 e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
 
 Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
 Comment
Comment