Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 saako asentaa turbon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hojo
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 3
    • turku

    e36 325 saako asentaa turbon?

    Niin olisin kiinnostunut, mutta oon saanu niin ristiriitaisia vastauksia, että saako vaiko ei, miten luvat kuntoon???
    Jos saa, niin mitä muutoksia pitää tehä?
    Päästöistä selviää varmaan ainakin 2:lla kisakatilla?
    Tehojanhan saa vissiin ylittää alle 20%:lla
    Onko jollakin kokemuksia e36 turbotuksesta?
  • Zamppa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 291
    • Jyväskylä

    #2
    Re: e36 325 saako asentaa turbon?

    Originally posted by hojo
    Niin olisin kiinnostunut, mutta oon saanu niin ristiriitaisia vastauksia, että saako vaiko ei, miten luvat kuntoon???
    Jos saa, niin mitä muutoksia pitää tehä?
    Päästöistä selviää varmaan ainakin 2:lla kisakatilla?
    Tehojanhan saa vissiin ylittää alle 20%:lla
    Onko jollakin kokemuksia e36 turbotuksesta?

    Mallisarjan tehokkaimpaa mallia vastaava alusta. Tehot max. 20% enemmän mitä mallisarjan tehokkaimmassa ja päästötestit läpi. Siinähän se.

    Comment

    • Eemeli
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1605
      • pk-seutu

      #3
      Saa. Jos on vähäpäästöinen niin VTT:n testi xxxx euroa meni läpi tai ei. Jos ei ole vähäpäästöinen niin riittää että täyttää vähäpäästöisyys rajat katsastuksessa.

      Käytännössä kaikki E36:set ovat vähäpäästöisiä jotain poikkeusta lukuunottamatta.

      Comment

      • Iikoo
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 230
        • Finland

        #4
        Jostain AKE:lta tms. on kerrotu että jos turbo setti on valmistajan toimesta rakennettu/säädetty jollekkin tietylle automallille ja päästöt on mitattu valmistajan toimesta, niin ne riittäisi tohon pakokaasu dilemmaan. Eli tarvitsisi vaan muutoskatsastaa turbo, ja sehän ei mitään erillistä lupaa tarvi, ja riittää että menee mömmötestin läpi normi katsastuksessa.

        Eri asia onkin sitten mistä löytää tollasen turbo/remmi setin missä kaikki testit on tehty ja niistä on tarvittavat todistukset mitkä suomen viranomaisille kelpaa. Itse en ainakaan tiedä ainuttakaan.
        Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
        Ex:E36 325i Coupe
        Ex:Talvilintta VW Jetta

        Comment

        • Vulcan
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 162

          #5
          dinanin remmiahdin vois mennä päästöjen puolesta, ainakin sitä on testailtu tuolla amerikoissa ( "It is also the ONLY supercharger kit on the market for a BMW that is 50 State emmissions legal. It's CARB certified, something that can be very important for California residents." ) ... Mutta taitaapi olla hintaa melkosesti

          Comment

          • Zamppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 291
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Vulcan
            dinanin remmiahdin vois mennä päästöjen puolesta, ainakin sitä on testailtu tuolla amerikoissa ( "It is also the ONLY supercharger kit on the market for a BMW that is 50 State emmissions legal. It's CARB certified, something that can be very important for California residents." ) ... Mutta taitaapi olla hintaa melkosesti
            Ei nuo päästöt lienee ongelma ole vaan yleensäkkin tuo testaus ja veivaus. Eli säästää paljon, jos rakentaa koko systeemin itse tai sitten etsii jo valmiin sarjan TUV papereille. Nuo jenkkien hyväksynnät ei käsittääkseni päde meillä?

            Comment

            • Tykki
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 197
              • Ii

              #7
              Originally posted by Zamppa
              Originally posted by Vulcan
              dinanin remmiahdin vois mennä päästöjen puolesta, ainakin sitä on testailtu tuolla amerikoissa ( "It is also the ONLY supercharger kit on the market for a BMW that is 50 State emmissions legal. It's CARB certified, something that can be very important for California residents." ) ... Mutta taitaapi olla hintaa melkosesti
              Ei nuo päästöt lienee ongelma ole vaan yleensäkkin tuo testaus ja veivaus. Eli säästää paljon, jos rakentaa koko systeemin itse tai sitten etsii jo valmiin sarjan TUV papereille. Nuo jenkkien hyväksynnät ei käsittääkseni päde meillä?
              joo, mitkään jenkkipaperit ei auta EU:ssa.
              "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
              -Andy McCoy

              Comment

              • OrioN
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 197
                • Lohja Finland

                #8
                Eivätkä varsinkaan meillä täällä suomessa... :| [/quote][/code]
                OrioN

                -----------
                EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
                EX. - 325i -94 E36 Coupe
                EX. - 316 -88 E30

                Comment

                • Vulcan
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 162

                  #9
                  Kehuili vain toi yks kuopion turbopajan jätkä, että pitäis mennä jenkkipaparuilla nää vähän vanhemmat pirssit läpi... oliskohan ollut 90-93... että niihin ei mitkään tuv paperit taas auta... enpä tiiä sitten...

                  luulis, että sieltä dinanilta sais jonkinlaisen vastaavan päästölapun kuin vtt:ltä..

                  Comment

                  • Sene
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 925
                    • Enschede, The Netherlands

                    #10
                    Originally posted by Vulcan
                    Kehuili vain toi yks kuopion turbopajan jätkä, että pitäis mennä jenkkipaparuilla nää vähän vanhemmat pirssit läpi... oliskohan ollut 90-93... että niihin ei mitkään tuv paperit taas auta... enpä tiiä sitten...

                    luulis, että sieltä dinanilta sais jonkinlaisen vastaavan päästölapun kuin vtt:ltä..
                    Tiedusteleppa asiaa vähän lisää että onko jotain todenperää. Olis ihan hieno juttu tommonen. Ei noita tüv hyväksyttyjä kittejä oikein näy olevan tarjolla.
                    F11 LCI 535xi


                    Ex.

                    E36 320i sedan
                    E36 LCI 328i coupe
                    E61 LCI 530xi

                    Comment

                    • Vulcan
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 162

                      #11
                      Voihan sitä itsekkin ottaa puhelimen kouraan ja soitella... eiköhän ne noilla turbopajoilla tiedä... tuli soiteltua muutamaan paikkaan sillon kun kyselin, että saako mosselmanin sarjaa tuv hyväksyttynä ja sitten sanovat, että ei käy edes tuv hyväksytty noin vanhaan autoon. Enkä nyt äkkiseltään muista mikä paja se oli.

                      Comment

                      • Vulcan
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 162

                        #12
                        "ecocat jyväskylässä tekee mittaukset. käytettiin turbo suzukia vasta siellä. saman lapun kun vtt:ltä saa sieltä ja hinta oli mp:ltä 400e."


                        Löysin tuolta yhdestä topikista...
                        ja yhteystiedot on :
                        +358 10 65351
                        ecocat oy, Vihtavuori

                        Comment

                        • E.Kortesalmi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 487
                          • Nurmo, Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Vulcan
                          "ecocat jyväskylässä tekee mittaukset. käytettiin turbo suzukia vasta siellä. saman lapun kun vtt:ltä saa sieltä ja hinta oli mp:ltä 400e."
                          Kun sama lappu kerta tulee. Niin käykö se myös iso-herra katastus-sedällekkin? Eli onko varma tieto että käy katsastuksessa yhtä hyvin kuin vtt:n lappu?
                          E.Kortesalmi alias Hiprakka a.k.a Apina

                          Team BTCF Top Alcohol

                          Pyörät väheni alta...

                          ja taas lisääntyy

                          Comment

                          • Dzeini
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 329
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by E.Kortesalmi
                            Originally posted by Vulcan
                            "ecocat jyväskylässä tekee mittaukset. käytettiin turbo suzukia vasta siellä. saman lapun kun vtt:ltä saa sieltä ja hinta oli mp:ltä 400e."
                            Kun sama lappu kerta tulee. Niin käykö se myös iso-herra katastus-sedällekkin? Eli onko varma tieto että käy katsastuksessa yhtä hyvin kuin vtt:n lappu?
                            Se lappu pitää lähettää vtt:n hyväksyttäväksi (jokunen euro lisämaksua). Sitte katsastussetäkin on hyvällä päällä
                            Gotta love V8

                            E36 E46 E61 E39 F20...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎