Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 jakopäänketjun vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    E36 jakopäänketjun vaihto?

    Semmosta asiaa olisi että kun pitäisi vaihtaa tuo jakopään yläketju ja kiristin. Pystyykö tämän operaatin tekemään suht hyvin varustetussa tallissa, vai tarviiko jotain erikoistyökaluja ym. kyseisen operaation suorittamiseen?

    Auto siis 325ia e36 vanos.
    Kiristimen ja ketjun vaihto siksi edessä kun tyypilleen uskollista nakutusta kuuluu koneesta juurikin ketjun kohdalta. Tosin 100% varmuutta ei ole että ääni kuuluu näistä kun voihan se olla se vanoskin, mutta siihen en rahojani laita ennen kuin se hajoaa lopullisesti jos silloinkaan. Kaarilaahainkin se voi olla mutta sen vaihto jo työläämpää eli toivotaan että menisi ohi yläpään kiristimen ja ketjun vaihdolla. Vai onko kaarilaahaimen vaihto samalla iso homma?

    Joudun siis irroittamaan vanoksen jotta saan vaihdettua ketjun ja kiristimen, vaiko? Meneekös sitten säädöt ym mönkään?

    Jos jollain on kokemuksi/neuvoja tai molempia niin kertokaa ihmeessä niistä! Kaikki mahdollinen info tarpeellista ja tervetullutta.

    Kiitos.
    Last edited by Mellon316; 13-09-2007, 12:34.

  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    #2
    Eikö kellään tosiaan ole tietoa?

    Comment

    • Silvio
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 293
      • *

      #3
      Tämä voi olla turhaa pätemistä mutta osta vaikka Alfamerin korjauskirja, siellä muistaakseni oli ohjeet noihinkin hommiin. Ei ihan pikkuhommia mutta kait ne voi itsekkin tehdä kunhan tietää muuten mitä tekee.

      Edit: niin ja ainakin niissä Alfamerin ohjeissa mainittiin useita "BMW-erikoistyökaluja" tarvittavan, mutta onhan niitä joitakin pystynyt itsekin tekemään/kikkailemaan muuten.
      ...

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Itsellä ohjelmassa parin viikon päästä kummankin ketjun ja kiristimien vaihto, että sen jälkeen ainakin jotain tarinaa voin laittaa, kun selviää miten projekti eteni.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • torant
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 213

          #5
          Ei se laahaimen vaihto ainakaan paha ole, ketju löysään ja pultit auki. Ite vaihdoin, kun meni se ylempi pultti poikki, ja laahain meni tuhannen pillun päreiksi, onneksi ei hajoittanut mitään. Eikä muistaakseni mitään erikoista tarvi, mutta kampiakselin pultti voi olla ja onkin helvetisti kiinni. Otat vaan jonjun raudan mihin poraat reiän, ja siimapyörän pulttiin se kiinni, niin saa pidettyä hyvin vastaan kun toinen koittaa kampuran pulttia auki. Jaa niin, oletko varma ettei kiristin ole liian kulunut? Jos se ei kiristä ketjua tarpeeksi, että tietyillä kierroksilla pitää ääntä.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Tuossa yksi artikkeli josta saattaa olla hyötyä.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Onkohan tuo Figure 5:ssä näkyvä apuväline välttämätön Vanoksettoman koneenkin remontissa? Kun eikös tuon pakopuolen nokkapyörän saa ajoitettua alkuperäisiin asetuksiin jos siihen tekee purkuvaiheessa merkit joiden mukaan kasaa paketin..? Ja imunokastahan ei tuota nokkapyörää tarttee ketjunvaihdossa edes irrottaa, jos tuo yläketjun alempi ohjuri vaan mahtuu välistä pois.
              Last edited by O-Peksi; 15-09-2007, 12:48.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Mellon316
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 107

                #8
                Originally posted by O-Peksi View Post
                Itsellä ohjelmassa parin viikon päästä kummankin ketjun ja kiristimien vaihto, että sen jälkeen ainakin jotain tarinaa voin laittaa, kun selviää miten projekti eteni.

                Jokos on uutta kiristintä nokalla ja mitenkäs homma sujui?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎