Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 -95 318is:n viritys!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmunisti
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 43
    • Tampere

    e36 -95 318is:n viritys!!!

    Joo elikkä kyselisin et mitenkä sais helpolla ja halvalla koneesta tehoo irti. Toki kalliimmatkin ja vaikeat keinot käy. Jos pystyis pistään ideoita ja hintaa. Tällä hetkellä autossani on BMC- vapaavirtaus suodatin ja Supersprintin teho putkisto. Taavoitteena olis saada luotettava kone ja koneesta irti max. 250bhp. Tällä hetkellä autossa on noin 150 pollee.

    Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille!
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    No kallista ja vaikeata... tuommoisia tehoja et saa kun turbon kanssa. myy pois ja osta 2.5 halvemmax tuee !
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Zamppa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 291
      • Jyväskylä

      #3
      Voi kuulostaa tylyltä mutta vaiha autoa. Peltisarja, nokat, kannentyöstö + lastu/uusi ohjelma -> Paljon rahaa eikä lähelläkään tavoite tehojasi.

      Edit:
      Hidas

      Comment

      • bemmunisti
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 43
        • Tampere

        #4
        Joo no täytyy kattoo. Kaveri pääsi ammattikouluun autopuolelle kilpa-ajoneuvoasentajaks joten täytyy kattoo jos sen kautta saa viritykset halvemmalla kun se sano et siellä on projektiautoista pulaa ja ne ei ota työstä kuulemma mitään. Oon ajatellu et vois vaihtaa 80-luvun 2.5l bemuun ja laittaa sitä. Mut ajan tolla nyt ainakin vuoden ja katton sit kunka on rahaa ja niin pois päin.

        Comment

        • bemmunisti
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 43
          • Tampere

          #5
          Kannen ajattelin työstää ja lastuttaa. Olisko mitään järkee miettii turboo. Peltisatsit ja putkistot pystyn tekeen itse töissä jos tarve vaatii. Ja kavereita on jos apua tarvii.

          Kiitokset vastanneille.

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            No Schnizer ja motorsport abteilung on ottaneet tästä koneesta vaparina irti sellaiset 300 heppaa, 8500 r/min ollessa maksimikierroksina. En kuitenkaan pitäisi sellaista konetta kovin järkevänä käyttöautossa, varsinkin kun kumminkin maksaa maltaita ja käyttöikäkin on varsin rajallinen. Ja M3 3.2 on 26 heppaa tehokkaampi plus paljon vääntävämpi!

            Comment

            • Dandy
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1438
              • ....

              #7
              Myy pois, laita vähän lisähintaa ja vaihda samanikäinen 328. Tulee jo pelkillä uusilla imusarjoilla 20 heppaa testien mukaan ja kun laittais noi putkiston, suodattimen ja lastun niin pitäisi olla se 220-230 heppaa.

              Tai sitten osta suoraan se M3 niin pääset helpoimmalla. Tulee usein halvemmaksi kuin samojen tehojen repiminen muista autoista. :wink:

              Comment

              • 318is-E36...!
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 93
                • Jyväskylä

                #8
                mutta eikös tolla nokilla, vapaavirtaus suotimel ,lastul, virtaavampi putki ja sit viriruisku ni tulis joku lähemmäs 200hp?? ehkä ???
                Mitsubishi Lancer Evolution IX -07
                Ex. E36 328i Touring -97
                Ex. E36 318is Coupe -94

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #9
                  Turbolla sitä tehoa saa tuollaiseen kampeen mutta lailliseksi laittaminen maksaa aika vietävästi...
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • rei7pir8
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 248

                    #10
                    Re: e36 -95 318is:n viritys!!!

                    Originally posted by bemmunisti
                    Joo elikkä kyselisin et mitenkä sais helpolla ja halvalla koneesta tehoo irti. Taavoitteena olis saada luotettava kone ja koneesta irti max. 250bhp.
                    :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
                    525iA -91
                    518i -90
                    324tdic -88

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      1.8 litranen+250hp+vapari=luotettava. yhtälössä selvästikkin jotain vikaa

                      noilla kuutiotilavuuksilla on turha edes haaveilla 250 hp ilman ahdinta. ja jos joku ac schnitzer on saanut tuosta koneesta tuonverran tehoa irti niin järjetöntä se silti on yksityishenkilön lähteä kokeileen tommosta. pelkällä viritysrahalla saisi jo e36 M3:sen varmasti.

                      ahdetun saaminen lailliseksi suomessa on todella vaikeata ja kallista. joku remmiahdinsetti voisi olla ihan jees mutta samaan rahaan saa taas sen 325:sen mutta toistaalta remmiahdettu is voisi olla hauska laite

                      loppu yhteenveto: ahdin määrää tahdin :wink:
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Bayer
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 100
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Originally posted by pmv
                        No Schnizer ja motorsport abteilung on ottaneet tästä koneesta vaparina irti sellaiset 300 heppaa, 8500 r/min ollessa maksimikierroksina.
                        Eipä noissa Schnitzerin ja muiden viripajojen 318is kilpureissa ollut yhdessäkään M42 pannua, joka on katuversiossa. 300 hepan tehot otettiin irti S14 ja S42 koneista. Ja tuo S42 on lähempänä S14 kuin M42:sta.
                        2002ti -70
                        1602 -72
                        E39 530i Touring -01

                        Comment

                        • eeki
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 1966
                          • HKI

                          #13
                          AC Schnitzeriltä saattaisi vielä saada muutossarjaa M44-koneeseen, jolla saisi 175hp irti. (http://www.ac-schnitzer.de/produkte/pdf/motoren_e36.pdf) Kitti ei vaan luultavasti ole kovin edullinen, koska mukana tulee käytännössä koko moottori lohkosta lähtien..

                          Noilla dbilaksen kamoilla voisi päästä about samoihin, mutta ei tule varmasti halvaksi sekään. Pelkät läppärungot maksaa 1500€, sitten pitää vielä hommata nokat ja asentaakin koko lysti - varmasti halvemmaksi tulee tosiaan vaihtaa 325 alle, siinä on sentään luotettavasti 192hp. Tai sitten jopa tuo 328, jolla pääsisi asteen verran lähemmäs tavoitetta.

                          Vanhemmissakin 300-sarjalaisissa 250hp tarkoittaa käytännössä ahtamista, ellei sitten laita vaikkapa sitä 3.5-litraista pannua pellin alle.
                          Ducati 998 -02 //

                          Comment

                          • pete81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 2056
                            • .........

                            #14
                            melkein järkevin vaihtoehto on vaihtaa autoa! kalliiksi käy hevosvoimat ja kestääkö kone!

                            Comment

                            • MikkoV
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2003
                              • 631
                              • Sastamala

                              #15
                              Siitä vaan laittaan, nokat / kannen laitto nyt ensin. Sitten läppärungot ja haltech moottorinohjaus tms. peltisarjahan on vakiona. Putken teko ja pientä säätöä. Tollasella 4000E budjetilla luulis että tosta saa 190hp mutta siitä eteenpäin tarvis kasvattaa kuutiotilavuutta. Saako minkään nelosen kampuralla lisää iskua tohon / kuinka paljon on varaa porata. Ei se 250hp mikään mahdoton nelosesta oo mutta iskutilavuutta tarvii kyllä kasvattaa tosta 1.8:sta jonkinverran.

                              Ei siinä mit´n pirun hieno ajettavahan tollanen kiertävä / kierrosherkkä nelonen ois, mutta hintavaks tulee. No jos tykkää niin on niitä muitakin hulluja, itse oon hakannut 3000E 30v. vanhan ooppelin koneeseen ja haltecit on vielä toistaiseksi ostamatta :wink:

                              Mutta kuten sanottua kannattaa melkein harkita auton vaihtoa, mutta 325i:ssa on ainakin mun mielestä aika hengetön ja "rauhallinen" kone, 328i:tä en oo ikinä ajanut mutta tuskin luonne paljoo erilainen on... Osta E30 M3, kiva kiva
                              E70 3.0SD -08
                              .................................................. ................................
                              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎