Announcement

Collapse
No announcement yet.

lastun hommaaminen e36 325:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vinki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1048
    • Seinäjoki

    lastun hommaaminen e36 325:seen?

    Ajattelin tilata tuohon kiuluun lastun ja kaivoin esiin tuon auton ohjausboksin katsoakseni boksista sen boschin numeron, jotta voisin tilata autoon oikean lastun. boksissa on boschin tarra paikoillaan, mutta jokin toinen tarra on liimattu osittain sen päälle, ja ajattelinkin, että onkohan autoon jo laitettu jokin lastu vai mistä moinen tarra on boksin kanteen ilmestynyt.



    tuossa linkissä on kuva boksista, ja olisi nyt kiva tietää että mitä tuo tarra tarkoittaa.. viisaammat valaiskaa
    F31 320i

    e36 325tic

    e30 330tic
  • PeteS
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 2766
    • Ylivieska

    #2
    Aukase boksi ja kato onko lastuun tehty merkintöjä tai näyttääkö se muuten et vois olla virilastu. Tuohon tarraan en osaa ottaa kantaa.
    Originally posted by EGoman
    on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
    Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
    E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      25.03.03 ?

      oisko laitettu uus ohjainlaite joskus

      sama numerosarja näyttäs tarrassa ja poksissa olevan..

      Comment

      • juu-das
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 756
        • Kuopio

        #4
        tuplat.

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #5
          Aukase tosiaan se boksi ja katso sen piirin päältä se nro tässä on linkki.





          Brenner ainakin myy näitä.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Muistakaahan sitte että noita boxeja on erilaisiakin kuin tuossa zync.comin ohjeessa.

            Eli boxin kuoret kun ottaa pois, niin löytyy 2 piirilevyä.
            Ylempi piirilevy ei lähde irti, vaan siinä keskellä kun on sellainen valkoinen tappi, jonka saa painettua alas niin se ylempi piirilevy nousee toisesta reunastaan.
            Se sitten ei lähde kokonaan irti, eli älkää repikö.
            Hieman ahdas vaihtaa chippi sieltä raosta, mutta onnistuu.

            Comment

            • J0ne
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 746
              • Turku

              #7
              Originally posted by Hammu View Post
              ...Ylempi piirilevy ei lähde irti...
              Tuotatuota. Se ylempi levy lähtee kyllä irti, tarvitsee vain vähän avittaa sieltä liittimen päästä. Eli jos ne levyt haluaa "aukaista" niin siellä liittimen sisällä näkyy selvästi pari klipsua mitkä pitävät ylemmän levyn suorassa, ohuella meisselillä esim. avittamalla nämä klipsut auki(aukeavat sisään/keskellepäin), samalla voi hieman avittaa levyn takareunaa nostamalla. Nyt kun klipsit on auki niin tällä samalla ohuella meisselillä/tinkelillä voi hieman avittaa keskeltä levyä ja painaa sitä nätisti alaspäin, samalla takaa nostaen. Pikkuhiljaa, tai samantien, voimasta riippuen, pitäisi piirilevyn etureunan lähteä ulos liittimen sisältä. Hyvä tapa on myös lähteä toisesta reunasta aukaisemaan ja sitä kautta koko setti ulos jne.

              ....jnejnejne. Se ylempi levy lähtee irti, kun hieman vaivaa näkee. Ei tarvitse kikkailla ja suuttua kun se lastu ei mene sinne kantaan kerralla. Pikku juttu kun ajatuksen kanssa tekee.
              On-One InBred 29er

              Comment

              • Hammu
                Moderator
                • Nov 2006
                • 3971
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by J0ne View Post
                Tuotatuota. Se ylempi levy lähtee kyllä irti, tarvitsee vain vähän avittaa sieltä liittimen päästä. Eli jos ne levyt haluaa "aukaista" niin siellä liittimen sisällä näkyy selvästi pari klipsua mitkä pitävät ylemmän levyn suorassa, ohuella meisselillä esim. avittamalla nämä klipsut auki(aukeavat sisään/keskellepäin)

                Jaa, sitten noita boxeja on vieläkin enemmän mitä tiedän, koska yhdessä mikä avattiin, ei ollut liittimen puolella eikä siinä piirilevyn puolella kulmissa minkään näköisiä klipsejä.

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Kyseessä on tosiaan mitä ilmeisimmin vaihdettu moottorinohajusyksikkö. Lastu on nyt tilattu, ja sitä odotellen Onko muuten kokemuksia noista AGP:n lastuista?
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • Vinki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1048
                    • Seinäjoki

                    #10
                    mulla nyt tietenki on tuo boksi sellanen kakslevynen, enkä minä ainakaan tunnu millään saavan tuota päällimmäistä levyä irti, vaikka ne klipsut jo aukaisinkin, enkä sormieni kanssa mahdu tuonne väliin sitä lastua vaihtamaan millään.. :S

                    Pakko se nyt olis kumminki jotenki sinne saada, ku ehdin tuon vanhan lastun jo nyppimään pois sieltä välistä..
                    F31 320i

                    e36 325tic

                    e30 330tic

                    Comment

                    • Benzino
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1402
                      • EFHK

                      #11
                      Originally posted by Vinki View Post
                      mulla nyt tietenki on tuo boksi sellanen kakslevynen, enkä minä ainakaan tunnu millään saavan tuota päällimmäistä levyä irti, vaikka ne klipsut jo aukaisinkin, enkä sormieni kanssa mahdu tuonne väliin sitä lastua vaihtamaan millään.. :S

                      Pakko se nyt olis kumminki jotenki sinne saada, ku ehdin tuon vanhan lastun jo nyppimään pois sieltä välistä..
                      Pinseteillä tuo uuden lastun asennus onnistuu kun koittaa sieltä levyjen välistä ujuttaa paikoilleen. Kannattaa ottaa ajankanssa ja rauhassa ettei damagea pääse syntymään

                      Comment

                      • Vinki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1048
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Nojoo.. kylläpä mä eilen loppujen lopuksi sain ne piirilevyt irti toisistaan, joka teki lastun asennuksesta yllättävän helppoa Yllätyin kyllä kuinka lujaa tuota levyä joutui nyppimään ja painelemaan ennenkuin se irtosi. Vahingoitta kuitenki selvisin, ja lastu on paikoillaan ja toimii.. Kyllä sillä nyt jonkunmoisen eroon vakiolastuun huomaa

                        Seuraavaks pitäiski sit ruveta kyhäämään putkistoa rosterista, pysyy tuo hitsipilli paremmin kädessä ku pinsetit
                        Last edited by Vinki; 20-09-2007, 17:39.
                        F31 320i

                        e36 325tic

                        e30 330tic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎