Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E36 kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    M3 E36 kyssäreitä

    Ostin just tänään tuollaisen laitoksen. Auto on täysin alkuperäisessä kunnossa.

    Tietty tulee heti mieleen, että mitäs sille kannattaisi tehdä Eli mitä täällä kokeneempi bemari-porukka suosittelee tuosta tsekattavan, ja miten siihen saa heti pikkasen lisää paukkua helposti? Varmaan jollain lastulla ainakin?

    Entä onko siinä vakiona lukkoperä?

    Kiitoksia vastauksista!
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • Jaakeri
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 364
    • Kurikka

    #2
    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    Ostin just tänään tuollaisen laitoksen. Auto on täysin alkuperäisessä kunnossa.

    Tietty tulee heti mieleen, että mitäs sille kannattaisi tehdä Eli mitä täällä kokeneempi bemari-porukka suosittelee tuosta tsekattavan, ja miten siihen saa heti pikkasen lisää paukkua helposti? Varmaan jollain lastulla ainakin?

    Entä onko siinä vakiona lukkoperä?

    Kiitoksia vastauksista!
    3.0 vai 3.2?? jos täysin alkuperäinen niin älä tee mitään! ja ei ainakaan mitää lastua sinne kannata tunkia! eikös näis yleensä se lukkomurikka ole:think

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by Jaakeri View Post
      3.0 vai 3.2?? jos täysin alkuperäinen niin älä tee mitään! ja ei ainakaan mitää lastua sinne kannata tunkia! eikös näis yleensä se lukkomurikka ole:think
      Kyl se on täysin alkuperäinen, 1 omistajalta 3.0 tuo on.

      Kävin kokeilemassa kaiken maailman reuhakkeita, ja tuo M3 oli kyllä ylivoimaisesti hauskin niistä ajaa!

      Vähän houkuttelisi jotain tehdä.. Mutta mitä? Mitäs paikkoja näistä kannattaa tsekata heti ensin, onko jotain tiettyjä ongelmapaikkoja?

      Kaikki muutkin vinkit on tervetulleita!
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Originally posted by Tylyttäjä View Post
        Kyl se on täysin alkuperäinen, 1 omistajalta 3.0 tuo on.

        Kävin kokeilemassa kaiken maailman reuhakkeita, ja tuo M3 oli kyllä ylivoimaisesti hauskin niistä ajaa!

        Vähän houkuttelisi jotain tehdä.. Mutta mitä? Mitäs paikkoja näistä kannattaa tsekata heti ensin, onko jotain tiettyjä ongelmapaikkoja?

        Kaikki muutkin vinkit on tervetulleita!
        Opettele ajamaan sillä, saat kaiken ilon irti, ku se ei oo mikään volvo. Foorumia katellessa ja etsiessä löydät ongelmat, öljyyn kai ne liittyy tossa 3l koneessa. Mutta älä räpellä sitä ihan teinix jees?
        Edit:on siinä lukko, joka riittää sulle ja mulle.
        Toiseksi: Et tartte enemmän tehoa kun tosiaan opettelet ajamaan... Kuulotas siltä että tarviisit diisselin väännön ja suihkumoottorin tehon, tai sit oot kankkusen veli? Millon on kiesi ruttutukussa...
        Last edited by reddewil; 19-09-2007, 04:01.
        ...

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #5
          Originally posted by reddewil View Post
          Opettele ajamaan sillä, saat kaiken ilon irti, ku se ei oo mikään volvo. Foorumia katellessa ja etsiessä löydät ongelmat, öljyyn kai ne liittyy tossa 3l koneessa. Mutta älä räpellä sitä ihan teinix jees?
          Edit:on siinä lukko, joka riittää sulle ja mulle.
          Toiseksi: Et tartte enemmän tehoa kun tosiaan opettelet ajamaan... Kuulotas siltä että tarviisit diisselin väännön ja suihkumoottorin tehon, tai sit oot kankkusen veli? Millon on kiesi ruttutukussa...
          Eiköhän tähän 31v ikään ole opeteltu jo tarpeeksi ajamaan Ei toi nyt mikään varsinainen raketti ole, ihan hauska auto..

          Prätkä josssa on saman verran tehoa, se jo menee johonkin.

          Ei tulis mieleenkään tehdä siitä mitään teinituning-laitetta, lähinnä järkeviä modauksia ajattelin.

          Onneks tuli heti joku varsinainen tietäjä kertomaan että "opettele ajamaan, siinä on tarpeeks tehoa". Eipä tuossa tosiaan mitkään ihme tehot ole, ehkä sulle, mutta ei sellaisille joilla on hiukka kokemusta

          Eli kunnon vinkkejä pliis, eikä tuollaista turhanpäiväistä pätemistä/paskaa/**ttuilua.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #6
            Originally posted by reddewil View Post
            Opettele ajamaan sillä, saat kaiken ilon irti, ku se ei oo mikään volvo. Foorumia katellessa ja etsiessä löydät ongelmat, öljyyn kai ne liittyy tossa 3l koneessa. Mutta älä räpellä sitä ihan teinix jees?
            Edit:on siinä lukko, joka riittää sulle ja mulle.
            Toiseksi: Et tartte enemmän tehoa kun tosiaan opettelet ajamaan... Kuulotas siltä että tarviisit diisselin väännön ja suihkumoottorin tehon, tai sit oot kankkusen veli? Millon on kiesi ruttutukussa...
            Tuossa kommentissa ei ollut kyllä mitään järkeä, eiköhän Tylyttäjä itse tiedä mitä hän autoltaan haluaa


            Mutta asiaan, ohjelmoidulla lastulla ja putkistolla on ainakin saatu vähän hauskaa aikaiseksi. Eihän sillä vielä kuuhun mennä, mutta varmasti muuttuu auton käyttäytyminen ainakin alakierroksilla. Ja putkella tulee sitä kulun tuntua ainakin..

            EDIT: 10+ nimimerkillä oli 3.0:ssaan muistaakseni Schnitzerin lastu ja putkisto, ja hänestä tuntu olevan paljo mukavampi.
            Last edited by joni_wt; 19-09-2007, 09:35.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #7
              Originally posted by joni_wt View Post
              Tuossa kommentissa ei ollut kyllä mitään järkeä, eiköhän Tylyttäjä itse tiedä mitä hän autoltaan haluaa


              Mutta asiaan, ohjelmoidulla lastulla ja putkistolla on ainakin saatu vähän hauskaa aikaiseksi. Eihän sillä vielä kuuhun mennä, mutta varmasti muuttuu auton käyttäytyminen ainakin alakierroksilla. Ja putkella tulee sitä kulun tuntua ainakin..

              EDIT: 10+ nimimerkillä oli 3.0:ssaan muistaakseni Schnitzerin lastu ja putkisto, ja hänestä tuntu olevan paljo mukavampi.
              Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Osaako joku sanoa varmaksi onko tuossa lukko ja jos on, niin minkälainen? Jostain löysin tietoa, että olis 25% lukko ja 3.15 välitys, pitäneekö sitten paikkansa..

              Mistäs tuota Schnitzerin lastua ja putkea kannattaisi kysellä? Mitä niistä kannattaa maksaa uutena/käytettynä?

              Kaippa noilla yli 300hv jo pääsee, jos pääsis jo varttimailillakin sitten 13s puolelle?
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • joni_wt
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 3627
                • Yka

                #8
                Originally posted by Tylyttäjä View Post
                Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Osaako joku sanoa varmaksi onko tuossa lukko ja jos on, niin minkälainen? Jostain löysin tietoa, että olis 25% lukko ja 3.15 välitys, pitäneekö sitten paikkansa..

                Mistäs tuota Schnitzerin lastua ja putkea kannattaisi kysellä? Mitä niistä kannattaa maksaa uutena/käytettynä?

                Kaippa noilla yli 300hv jo pääsee, jos pääsis jo varttimailillakin sitten 13s puolelle?
                Välityksestä en tiedä, mutta jos perä on sama kuin tehtaalta lähtiessä, siellä on se 25% lukko.

                Nitserin osia varmaan on paras etsiä ebay:sta. 10+:n autossa nuo osat oli muistaakseni jo Saksasta tullessaan..:think Tuo ohjelmointikaan ei ole huono ratkaisu, niistäkin on hyviä kokemuksia porukalla. Ja yli 300hepan pitäisi mennä.
                e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                Comment

                • JTMD
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 834
                  • Helsinki

                  #9
                  Orkkis M3:a ei ole koskaan liikaa kyllä niitä on muutama jo pilattu

                  Tosiaan jos lastua ajattelit niin sen on sitten oltava hyvä ja siinä suhteessa hinta pompsahti.
                  Vanokselle oma ohjelma ja boxille oma.

                  Kyllähän näitä pipareita saa jo 250€:lla ja luvataan 305hp/330Nm tmv. mutta itse en sellaista laittaisi.

                  Nokat,softa,imukotelo,putkisto Noilla pitäis saada sitä tuntua sinne alakierroksillekkin ja ylhäältä naukasee sähäkämmin.

                  Omakohtaista kokemusta ei ole mutta näin minua on ohjeistettu toimimaan.
                  -10 e93 325i
                  -04 e46 320i
                  -92 e31 850i 6speed
                  -92 e30 325 cab
                  -93 e36 M3
                  -91 e36 325

                  Comment

                  • Xhawk
                    OBTCF Member
                    • Jul 2004
                    • 2326
                    • Kierrosalueella (hki)

                    #10
                    Kannattaa myös checkkailla ulkomaalaisia foorumeita, täällä tuntuu tuo kateellisten vittuilu olevan aika yleistä. Esim. jotkut brittifoorumit on hyviä jos ees "kolmas" kotimainen taittuu. Jenkkifoorumeilla on myös virittämisestä, mutta tunnetusti niitten M3 on eri koneella kuin eurooppalaiset. Noista tyyppivioista löytyy varmasti myös isolista googlen avulla.

                    Onnea vaan uuden auton johdosta ja hyviä hetkiä auton laittamisen parissa.
                    "Position One, Position One"
                    Punainen miesten voimisteluauto

                    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                    Comment

                    • Ter0
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 297
                      • Tampere

                      #11
                      m3 vanos ohjaus

                      SRC ja F-ryhmässä käyttävät moottorinohjaukseen Tatechin M3 pakettia (3.0 single vanos koneessa), on tietty vähän hintavampi (<2400) mutta sillä ainaki saa optimoitua vanoksen avulla väännöt kohdilleen kun lastuilla se tuntuu olevan vähän niin ja näin. 300 hujakoille huipputehoissa päästään mutta suurin ero tulee alakierrosalueen väännöillä.

                      edit: niin ja tietty se ei ole enään niin orkkis kun moottorinohjaus on vaihdettu mutta saahan sen takaisin helposti kun kyseessä on adapterijohtosatsi..
                      ______________________________
                      BP-2010 burnismestari \o/
                      ______________________________
                      -Ter0
                      [email protected]
                      TT-Speed Oy

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        #12
                        Kyllä kaikissa ainakin nyky ämmissä on lukkoperä....melkein sanoisin että sen kyllä
                        a) pitäis tietää
                        b) pitäis huomaa

                        ...mutta enpä taida

                        Eisenmannin putkistoja saa minun kautta hommattu.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #13
                          Originally posted by EPDM View Post
                          Kyllä kaikissa ainakin nyky ämmissä on lukkoperä....melkein sanoisin että sen kyllä
                          a) pitäis tietää
                          b) pitäis huomaa

                          ...mutta enpä taida

                          Eisenmannin putkistoja saa minun kautta hommattu.
                          Joo, kyllä nyt oon huomannu lukon "kohtuullisen selvästi" kun olen ajanut sillä

                          Laita vaikka privalla hyvä tarjous putkistosta? Mites lastutus, onko sulla mahdollisuus saada niitä?
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            #14
                            Olisko jollain tiedossa mistä sais ladattua Service Manualin tuohon?

                            Putkistoista.. Mulle on tarjottu Eisenmannia ja Bastuckia, onko niissä kuinka paljon laadussa/hinnassa eroja? Kannattaa varmaan hommata putki pakosarjoineen, vai onko tuossa kuinka hyvä tuo orkkis-pakosarja? Jos tuon putkiston hommaa niin kai sen täytyy sitten saada lisää soppaakin, että siitä saa jotain hyötyä.. Samaan syssyyn sitten vois parantaa imupuolen hengitystä.. Löytyiskö siihen jotain fiksuja kittejä?

                            Jotenkin tuntuu pirun halvoilta nämä auton osien hinnat, kun on tottunut prätkäpuolella siihen, että kaikki maksaa niin helvetisti
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Eisenmann teki jossain vaiheessa jopa bimmerin alkuperäisputkia, bastuck myös erittäin hyvä merkki. Pakosarja on vakiona hyvä eikä sille taideta edes tehdä korvaajaa, tai siis tottakai rahalla saa. Imupuolelle hiilikuituboksia, eipä siihen juuri muuta, schrickiltä löytyy myös nokkia. Moottorinohjauksen vaihtaminen saattaisi olla aika hyvä juttu, saisi sitä toivottua säädettävyyttä ja onpa noilla näyttänyt saavan muuten vakiostakin teholisäyksiä. Projektipuolelta löytyy yksi projekti, jossa on alettu virittelemään tosissaan tuota E36 S50 pataa, sieltä kannattaa hakea vinkkejä. Searchilla löytynee.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎