Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B25 Nokka-akselin asentotunnistimen vaihto?*Vaihdettu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    E36 M50B25 Nokka-akselin asentotunnistimen vaihto?*Vaihdettu*

    Huomenta kerholaiset.

    Tänään olis tulossa MH:n kyydillä uusi tunnistin, kun eipä ole auto sunnuntain jälkeen käynnistynyt. Silloin siirsin autoa pihalla ja kun maanantai aamulla istuin autoon ja starttailin niin eipä hörähtänyt kuin palmun alta kuten tähän asti=>sormi suuhun ja huuli pyöreeksi.
    Eilen kyllä melkein lähti kun sahasin ja seisoin kaasupolkimen päällä, mutta ei muuta kuin löpö tuoksui kabiinissa ja pakoputkenpäässä.

    Tulpat mustia ja samoin männät (se mitä tulpankolosta näkee kurkkaamalla)

    PA-pumppu -Ok
    Bensa tulee koneelle asti -OK
    Kipinä -OK
    Akku -OK


    Mitä nyt täältä olen lukenut niin tuolla tunnistimen vaihdolla samoja oireita podenneet saaneet pelin käymään.

    Eli ilmeisesti pitää purkaa jonkin verran Vanosta ennen kuin pääsee käsiksi itse tunnistimeen, eikö? Pystyykös sitä vanosta itse irroittelemaan vai pitääkö olla erikoistyökaluja? Entäs kun on saanut hommat valmiiksin niin vaatiiko se säädättämistä?:think

    Nyt on hyvät neuvot kalliit kun tarvis saada auto mahd. nopeasti toimimaan!

    Kiitos taas
    Last edited by Mellon316; 23-09-2007, 09:08.

  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    En kyl vanos koneisesta oo koskaan tota irrottanu vaan ton kuvan osa nro: 18



    Ja en kyl keksi mitään syytä miks pitäs vanokseen koskea????, kuitenki ihan siinä vaan pinnalla yhdellä kuusiokoloruuvilla kiinni.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      pitää irroittaa vanoksen solenoidi. sen jälkeen sen sopii irroittamaan. ja tosiaan on kannessa kiinni kuusiokololla ihan koneen ulkopuolella.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Mellon316
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 107

        #4
        Juu se vanoksen solenoidi pitää irrottaa kun tuo tunnistin on ilkeästi siellä takana ettei oikeen pääse käsiksi.

        Tuleeko solenoidin irroittamisessa jotain varoa eritysesti, esim lentelevät jouset ym muut tilpehöörit ?

        On kyllä iloa kuulua kerhoon, jos tulee ongelmia ja täältä kyselee niin nopeasti saa apua. Kiitos siitä teille!

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by Mellon316 View Post
          Juu se vanoksen solenoidi pitää irrottaa kun tuo tunnistin on ilkeästi siellä takana ettei oikeen pääse käsiksi.

          Tuleeko solenoidin irroittamisessa jotain varoa eritysesti, esim lentelevät jouset ym muut tilpehöörit ?

          On kyllä iloa kuulua kerhoon, jos tulee ongelmia ja täältä kyselee niin nopeasti saa apua. Kiitos siitä teille!
          ei sieltä jousia yms. lentele. senkun kierrättelet rauhassa pois. normi solnoidi se on. öljyä saattaa vain jonkinverran tieltä tipahtaa
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • Mellon316
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 107

            #6
            Niin tietenkin perkule, olisihan se pitänyt arvata että kun on itse valmis ja kaikki hommat katsottu ja tutkittu valmiiksi niin sitten MH:n kautta tuleva osa ei tulekaan yhyyy...

            Noh jos se huomenissa saapuisi...Pelkäänpä vain että auto ei lähde nokka-akselin tunnistimen vaihdon jälkeen käyntiin, se olisi juurikin minun tuuria!

            Mitäs jos näin käy niin seuraavaksi kampuran tunnistin, onkos sekin helppo vaihtaa?

            Comment

            • Mellon316
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 107

              #7
              Nyt on nokka-akselin asentotunnistin saatu vaihdettua ja siinähän se vika oli. Nyt auto käy ja kukkuu niinkuin ennenkin.

              Ala väännön paranemisesta en osaa oikee sanoa, tosin kyllä se tuntui erilaiselta kuin ennen. Voi tietysti johtua siitä kun ei ole sillä viikkoon ajellut. Ja siltähän se tuntuu miltä haluaa, "pers dyno se paras dyno"

              Comment

              • Teemu
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 829
                • Vantaa

                #8
                Lähteekö Vanoksen solenoidi irti (pois asentotunnistimen edestä) vaan tuosta solenoidin 'mutterista' kiertämällä?

                Ilmeisesti öljynsyöttöä/banjopulttia ei tarvitse avata eikä merkitä solenoisin asentoa mitenkään?

                Muistaako joku lonkalta minkä kokoinen avain tuohon solenoidiin käy...
                Attached Files
                | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎