Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320i kannen irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warning
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 81
    • kankaapää

    e36 320i kannen irrotus

    kuinka kova homma on irrottaa 320i vanos e36 -93 sylinterinkansi??jotaki ohjeita ku sais ni ei irrota mitään turhaa ja säätäin aikaa :think
    sit vielä sellanen juttu et kuinka hyvin sopii m50b25 alakerta tohon m50b20 koneeseen vai tarviiko kansi kans vaihtaa??
    bmw 320i coupe 1993
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Onhan siinä enskertalaiselle hommaa puoleksipäiväksi. Haynesin manuaali on ihan hyvä hommata operaatiota varten. Erikoistyökaluja ei asiassa tarvitse sen kummemmin.. nokkien lukitus-levy ja vauhtipyörän lukitustappi helppoja tehdä itse. searchilla löytyy lisää. Alakerrat käy keskenään, tosin b20:sessä pienemmät venat.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • Mr_Doctor
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 226
      • Parolannummi

      #3
      Torx-hylsyjä tartet, niitä ei välttämättä joka tallista vielä löydy.

      Comment

      • Warning
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 81
        • kankaapää

        #4
        mut kannataako ruveta aukoo kantta pois jos epäilee et on männänrenkaat on rikki tai jotain muuta vikaa ku puristuspaineet on yhdes mukis 3 bar:think
        voi olla silti et on vaan venttilit rikki tai kansi halki ku luin et se on aika yleistä näin kansis
        mut yrittänyttä ei laiteta vaan katotaan olisko vika vaan kannes ja otetaan pois jos ei ole vikaa niin kokemusta ainaki tulee jos ei muuta hyötyä ole
        paljo muute tulee lisää vääntöä jos avartaa kannen ja laskis sitä siin samalla jos sen kannen siltä ottaa pois niin miksei sitä samalla vähän tuunais :think
        bmw 320i coupe 1993

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by Warning View Post
          mut kannataako ruveta aukoo kantta pois jos epäilee et on männänrenkaat on rikki tai jotain muuta vikaa ku puristuspaineet on yhdes mukis 3 bar:think
          voi olla silti et on vaan venttilit rikki tai kansi halki ku luin et se on aika yleistä näin kansis
          mut yrittänyttä ei laiteta vaan katotaan olisko vika vaan kannes ja otetaan pois jos ei ole vikaa niin kokemusta ainaki tulee jos ei muuta hyötyä ole
          paljo muute tulee lisää vääntöä jos avartaa kannen ja laskis sitä siin samalla jos sen kannen siltä ottaa pois niin miksei sitä samalla vähän tuunais :think
          Pakkohan se kansi on pois ottaa, tai ainakin helpoiten näät ne venttiilin joka kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta puristuspaineiden katoamiseen. Kannen modista paha mennä sanomaan kun en tiedä millainen virtuoosi olet. Mutta tuskin siitä haittaa on jos vähän valujäysteitä silottelet, kun et ihan överiksi vedä, kun niillä kanavillakin on tietty muoto jotta pelaa!
          ...

          Comment

          • Warning
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 81
            • kankaapää

            #6
            Originally posted by reddewil View Post
            Pakkohan se kansi on pois ottaa, tai ainakin helpoiten näät ne venttiilin joka kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta puristuspaineiden katoamiseen. Kannen modista paha mennä sanomaan kun en tiedä millainen virtuoosi olet. Mutta tuskin siitä haittaa on jos vähän valujäysteitä silottelet, kun et ihan överiksi vedä, kun niillä kanavillakin on tietty muoto jotta pelaa!

            en minä ite rupee sitä avartaa vien sen jollekki joka sen osaa hyvin eikä olis kovin kallis
            kysyn ny vielä kerran et m50b25 alaketa sopii siis m50b20 kannelle jos vaihtaa venttiilit??mut sitte ei taida sopia enään vakio vaihdelaatikko vai??
            laittakaa joku lista mitä osia tarvii muuttaa ku laittaa sen m50b25 alakerran m50b20 kanteen??pakko kysellä ku ei tiedä juuri mitään näistä kone muutoksista
            bmw 320i coupe 1993

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Pelkät venttiilit vaihtamalla kansi ei muutu samaksi. Halvalla niitä ei vaihda, eikä halvalla tehdä myöskään hyvää kantta. Germaanit ovat sitä mieltä että eroa on myös palotiloissa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Warning
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 81
                • kankaapää

                #8
                tarvii sit näköjään unohtaa toi b25 alakerran laittaminen
                mut tekis silti mieli avartaa toi b20 kansi vähän paremmaks kuinka paljon tulee lisää tehoa??kaveri kyl sano et äkkiä tulee 20hp lisää aika pienellä avartamisella :think
                bmw 320i coupe 1993

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Löytyy muuten sitten alle 150tkm ajettuja ja halpoja m52 2.0i vanoskansia+alakertoja.

                  Comment

                  • Warning
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 81
                    • kankaapää

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Löytyy muuten sitten alle 150tkm ajettuja ja halpoja m52 2.0i vanoskansia+alakertoja.


                    laita mulle privaan hinta kannesta ja sit alakerrasta
                    bmw 320i coupe 1993

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Warning View Post
                      tarvii sit näköjään unohtaa toi b25 alakerran laittaminen
                      mut tekis silti mieli avartaa toi b20 kansi vähän paremmaks kuinka paljon tulee lisää tehoa??kaveri kyl sano et äkkiä tulee 20hp lisää aika pienellä avartamisella :think
                      Enemmän sitä tehoa tulee B25 alakerralla ja (ahtaalla) B20 kannella, kun B20 moottorilla jossa kannen virtauksia muuteltu. Olettaen tietysti, että em. kombinaatio toimii eikä männät ota venttiileihin tai puristussuhde mene metsään (en ole perehtynyt M50:een). Älä ainakaan anna kansitöitä kaverisi tehtäväksi, ei tuollaisesta 2-litraisesta ihan tuosta vaan irtoa pariakymmentä lisäheppaa.

                      Miksei vaihdelaatikko mielestäsi kävisi B25:een?
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Warning
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 81
                        • kankaapää

                        #12
                        Originally posted by muuris View Post
                        Enemmän sitä tehoa tulee B25 alakerralla ja (ahtaalla) B20 kannella, kun B20 moottorilla jossa kannen virtauksia muuteltu. Olettaen tietysti, että em. kombinaatio toimii eikä männät ota venttiileihin tai puristussuhde mene metsään (en ole perehtynyt M50:een). Älä ainakaan anna kansitöitä kaverisi tehtäväksi, ei tuollaisesta 2-litraisesta ihan tuosta vaan irtoa pariakymmentä lisäheppaa.

                        Miksei vaihdelaatikko mielestäsi kävisi B25:een?

                        entä jos tekis kummatki b25 alakerta ja paremmin virtaava b20 kansi??vai onko halvempaa laittaa koko b25 kone??
                        tuli vaan mieleen ku joskus kuulin et vaihdelaatikko ei ole ihan identtiset b25 kans :thinkvoi olla et olen sit kuulu ihan väärin
                        bmw 320i coupe 1993

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Warning View Post
                          entä jos tekis kummatki b25 alakerta ja paremmin virtaava b20 kansi??vai onko halvempaa laittaa koko b25 kone??
                          tuli vaan mieleen ku joskus kuulin et vaihdelaatikko ei ole ihan identtiset b25 kans :thinkvoi olla et olen sit kuulu ihan väärin
                          Varmasti halvin vaihtoehto on ostaa kokonainen toimiva B25 moottori.

                          Kannattaa opetella tämän käyttö, niin voi tarkistaa ainakin osanumeron perusteella, onko samat. Toki em laatikot voi olla muuten vastaavia, mutta välityksissä pieniä eroja -- onko tuolla sitten niin suurta merkitystä.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Warning
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 81
                            • kankaapää

                            #14
                            misä hinnois noi m50b25 koneet liikkuu ilman apulaiteita??
                            bmw 320i coupe 1993

                            Comment

                            • Jonte84
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 6

                              #15
                              Miten projektille kävi?
                              Itseä alko kiinnostaan tuo 320 viritys kun ois saatavilla halpa ja hyvä m50b25 alakerta.
                              Et onko varma et pelaa tuo m50b25 alakerta + m50b20 kansi yhdistemä (vaikka siitä ei varmaan ihan maksimaalisia tehoja tuliskaan, mutta sitä voimaa varmaan iha mukavasti lisää) Nii ja mikä kansi pahvi sinne pitäs laittaa, onhan niissä sylinterin halkaisijoissa 4mm eroa...:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎