Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vinossa, miten suoristetaan (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    e36 vinossa, miten suoristetaan (ratkaistu)

    Mulla oli auto tuossa kesäkuun alussa ikävässä alustaan kohdistuvassa kolarissa.
    Autoon nyt vaihdettu iso kasa alustanosia auton oikealta puolelta (Esim Tukivarsia, pyörännapaa...) ja sitä on nyt korjailtu uuteen uskoon.

    Eli näissä e36:ssa on ihmisillä kuuleman mukaan ollu ihmetyksen kohteena se että autot ovat n 1cm luokkaa kalellaan oikealle puolelle.
    Itselläni ero on nyt kolarin jälkeen luokkaa 2,5cm.
    Laakkosella mennyt ainakin sormi suuhun ja en usko että saavat sitä korjattua.

    Millä toimenpiteillä mä voin yrittää suoristaa autoni. Se on todella silminnähden Vinossa.

    Iskareihin ja jousiin ei olla koskettu mällin jälkeen, sekä auton vasen puoli on vielä vanhoilla osilla läjässä.
    Last edited by JTMD; 20-10-2007, 22:06.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Itsellä nyt tulis eka mieleen vaihtaa jouset ja iskarit kun kerran mällätty. Kuitenkin on saattanut nekin saada vähän kipeetä. Entä onko kallistuksen vakaajat vääntyneet?
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9984
      • KVLA

      #3
      Oliko pahakin mälli ja onko autolla entistä kolarihistoriaa?Onko auto "tasaisesti vino vai etu-tai takapää enemmin?Eihän etupään runkoaisaan ole tullut kipeää?(Näkyisi kyllä todennäköisesti sitten saumojen irvistelynä pienikin taipuma).Entäpä etujousien jalka,taipumaa josilautasissa?
      Last edited by Heguli 31; 26-09-2007, 10:07.

      Comment

      • JTMD
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 834
        • Helsinki

        #4
        Eli kolari sattui sivuttain oikealle puolelle ja nopeutta viistoon n 60km/h rikkoen kolme vannetta. Vas etufillari jäi ehjäksi. Tästä voi lukea mitä kävi

        Autoon on nyt vaihdettu takaata kaikki mikä pitää pyörää asennossa ja kiinni korissa. Eli ainakin takaa on tuo jousilautanen vaihdettu. Edestä on vaihdettu vain alatukivarsi.
        Runkoaisassa ei ollut mielestäni mitään vikaa. Taskulampulla tuijottelin reilu tunninverran ensimmäsen ison korjaussession jälkeen auton pohjaa.

        Auto on siis takaa 2,5cm ja edestä sen 1,5cm kallellaan

        Autosta ei ole mulla kolarihistoriaa mutta ainakin kaikki peltiosat ovat juurikin ne mitä tehtaalla on autoon asennettu.

        Takajousia ja iskunvaimentimia olen miettinyt. Voiko esim takajousi olla murtunut tmv joka aiheittaisi tuon takapään aleneman?

        Jousi on kyll otettu autosta varmaankin pois uusien osien asennuksen yhteydessä
        Last edited by JTMD; 27-09-2007, 04:07.
        -10 e93 325i
        -04 e46 320i
        -92 e31 850i 6speed
        -92 e30 325 cab
        -93 e36 M3
        -91 e36 325

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #5
          Auto varmaankin menossa tarkistettavasi robottiin mutta en todellakaan jaksa uskoa että kori olisi kiero...
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • Bozi
            Newbiemmer
            • Jan 2004
            • 14
            • Mikkeli

            #6
            jos autossa on kaasuiskarit, niin sellaisen "kuolema" tipauttaa kyseistä nurkkaa hieman. Itsellä oli jotkin vanhat&kuolleet tolpat omassa, laitoin keltaset konit tilalle niin auto nousi noin 1-2 senttiä.

            Sen tuntee kyllä heti kun iskaria yrittää painaa kasaan kun se on irrallaan, eli sitä joko saa painettua tai sitten ei. Ehjää ei pitäisi juurikaan siis saada painettua.

            Perinteinen nesteiskari kyllä painuu kasaan myöskin.
            Last edited by Bozi; 27-09-2007, 08:40.

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              #7
              Taitaa kohta taipua suoraan siihen että säästän rahaa kokonaan uuden alustan hommaamiseen. Ei vain huvittaisi tuota snizerin alustaa pois vaihtaa mutta jos ei auto suoristu niin ei. H&R varmaan kehiin.

              Katsotaan kuitenkin tuon robotin tulokset

              Pääni on aivan tyhjä. Mikähän vittu tossa on... Menen hakemaan Laakkoselta vielä täydellisen listan vaihdetuista osista.
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16414
                • Asikkala

                #8
                Takaa 2,5 ja edestä 1,5 cm kallellaan, kori 1 cm kiero?

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #9
                  Vapauta ensin etu ja takavakaajat, jos ei vaikuta niin sitten
                  vaihda vasemman ja oikeanpuolen jouset ja iskarit päittäin.
                  Jos vika niissä niin kallistuksen pitäisi siirtyä toiselle puolelle.
                  Last edited by jannmann; 30-09-2007, 11:33.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • JTMD
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 834
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Vapauta ensin etu ja takavakaajat, jos ei vaikuta niin sitten
                    vaihda vasemman ja oikeanpuolen jouset ja iskarit päittäin.
                    Jos vika niissä niin kallistuksen pitäisi siirtyä toiselle puolelle.
                    Iso homma, mutta teen sen.

                    Eli tarkoittanet jos nyt sitten vakaajat ja niiden kiinnitykset on jääneet kantamaan niin tuloksena vinossa oleva auto... Puslia tuohon on kyllä vaihdeltu taakse ja eteen +uusia osia niin tuo tuntuu hyvältä idealta
                    -10 e93 325i
                    -04 e46 320i
                    -92 e31 850i 6speed
                    -92 e30 325 cab
                    -93 e36 M3
                    -91 e36 325

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      #11
                      Vika löytyi oikeanpuoleisesta takajousesta... Vihdoin


                      laakkonen oli ottanut toisen takajousen 2 kertaa aikaisemmin käteen eivätkä olleet tajunneet mitään.
                      Kolmas kerta toden sanoo.

                      Lisäksi eivät suostu korjaamaan sitä kun A/c Snitzer on heidän mielestään tarvikeosa. (Mitä vittua?!)
                      Last edited by JTMD; 20-10-2007, 22:09.
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by JTMD View Post
                        Vika löytyi oikeanpuoleisesta takajousesta... Vihdoin


                        laakkonen oli ottanut toisen takajousen 2 kertaa aikaisemmin käteen eivätkä olleet tajunneet mitään.
                        Kolmas kerta toden sanoo.

                        Lisäksi eivät suostu korjaamaan sitä kun A/c Snitzer on heidän mielestään tarvikeosa. (Mitä vittua?!)
                        No ei se ainakaan original BMW parts ole?!?!
                        ...

                        Comment

                        • JTMD
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 834
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by reddewil View Post
                          No ei se ainakaan original BMW parts ole?!?!
                          Lähinnä ihmetytti tuo Laakkosen politiikka. Kiitos kuitenkin kun viitsit tuon minulle fiksuna kaverina ilmoittaa...
                          -10 e93 325i
                          -04 e46 320i
                          -92 e31 850i 6speed
                          -92 e30 325 cab
                          -93 e36 M3
                          -91 e36 325

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎