Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Puskurin maalaus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sienimak
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 325
    • Lappeenranta

E36 M3 Puskurin maalaus?

Ostin ebaystä pohjustetun uuden abs-muovisen puskimen.

Miten tuollainen pitäisi maalata (monta kerrosta)? Oletteko laittaneet elastaania tuohon maalin sekaan ja kuinka paljon sitä pitäisi laittaa? Pitäisikö tuohon vielä joku hiontaväri ruiskutella pintaan ennen varsinaista värikerrosta?

Värihän oli ihan perus kirkkaanpunainen eli varmaan pystyy itsekin sen värin siihen levittelemään.

Useimmiten vaan omissa maalauksissa on käynyt siten että maali lohkeilee helposti kiveniskeytymistä.
    K12S
  • bimmerrlz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 363
    • Oulu

itse menin maaliliikkeeseen ja sanoin että tarvittavat maalit et saa etupuskimen maalattua ja sanoin värikoodin..heppu löi mulle neljä erillaista maalipurkkia käteen..yhessä oli muovin tartunta aine, se ruiskutetaan siihen puskuriin ensimmäisenä.. sit yhessä oli kovete .. seuraavassa maali ja sit viimesessä lakka.. se kovete sekoitetaan maaliin ja lakkaan.. mittasuhteita en muista et miten sekoittelin mut tuli siinä semmonen mitta kuppi mukana.. mutta muistelen et oiskohan kovetetta laitettu puolesta puolet maalin tai lakan määrästä.. korjatkaa jos olen ihan väärässä.. ja tietysti ruiskuohennettakin tarttee jos ohentelee sitä maalia.....

Comment

• ^^tony
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 74
      • Raahe

Joo nuita maalejaki on erilaisia...Mulle ne anto maalaamosta sitä tartunta ainetta, vesiohenteista maalia, lakkaa johon sekoitettiin kovete ja joustoaine. Joustoainetta laitetaan lakan sekaan maalin lohkeilemisen estämiseksi muoviosissa. Sekoitussuhde oli 1:10. Kannattaa siihen vielä se hiontaväri ruiskutella niin saa paremman lopputuloksen...

Comment

• sienimak
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 325
        • Lappeenranta

Originally posted by ^^tony View Post
        Joo nuita maalejaki on erilaisia...Mulle ne anto maalaamosta sitä tartunta ainetta, vesiohenteista maalia, lakkaa johon sekoitettiin kovete ja joustoaine. Joustoainetta laitetaan lakan sekaan maalin lohkeilemisen estämiseksi muoviosissa. Sekoitussuhde oli 1:10. Kannattaa siihen vielä se hiontaväri ruiskutella niin saa paremman lopputuloksen...
        Eli joustoainetta ei sitten laiteta muuhun kuin itse lakkaan?
        K12S

Comment

• bimmerrlz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 363
          • Oulu

Originally posted by sienimak View Post
          Eli joustoainetta ei sitten laiteta muuhun kuin itse lakkaan?
          no mulla piti laittaa ainakin kumpaankin.. taitaa paraiten saaha selville noi kun kysyy sieltä mistä ostaa ne maalit.. niin saa matkaan sekotussuhteet ja varmasti pätevät neuvot että laitetaanko sitä kovetetta nyt sitten lakkaan vai maaliin....

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎