Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3, puolien mittaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    E36 M3, puolien mittaus

    Autossani on 5 puolaa vielä orkkiksia, kilometrejä 157tkm. Yksi puola on juuri ennen ostoa vaihdettu, ja Boschin kaksikärkiset tulpat paikallaan (BMW logolla nuo tulpat).

    Epäilen, että siellä olis vielä toinen puola vaihtoa vaille, kun välillä tulee sellasia teräviä "pätkäisyjä", ihan kun jäis pari tahtia sytyttämättä. Ja joskus käy kylmänä viidellä. Pääosin kuitenkin toimii hyvin, mutta mielestäni tuota pätkimistä esiintyy kuitenkin nyt useammin kuin vaikkapa vielä viikko sitten..

    Oireet on lähinnä pinta/osakaasulla ja alle 2000rpm. Muutaman kerran ei ole kyllä täyskaasukiihdytyksessäkään käynyt ihan täysin puhtaasti.

    Mielellään pääsisin tuosta eroon, ja aattelin ensin tsekata nuo puolat. Miten niitä voisi mittailla, ja mitä arvoja sieltä pitäisi saada? Jos sieltä löytyy viallinen puola, niin mistä niitä kannattaa kysellä, ettei tule maksettua liikaa? Merteililtä?

    Kiitoksia!
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    #2
    Itsellä teki joskus samaa ja syynä oli vesi, joka ilmeisesti moottoripesun yhteydessä oli päässyt tulpanhattuihin. Ota puolat pois ja varmista, että kaikki tulpanhatut ja tulpanreiät on kuivat. Jos ei ole vettä, niin sitten mahdollisesti joku tulppa tai puola. V-mäinen lähteä vaan paikallistamaan vikaa jos tekee sitä ainoastaan silloin tällöin.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #3
      Originally posted by culli View Post
      Itsellä teki joskus samaa ja syynä oli vesi, joka ilmeisesti moottoripesun yhteydessä oli päässyt tulpanhattuihin. Ota puolat pois ja varmista, että kaikki tulpanhatut ja tulpanreiät on kuivat. Jos ei ole vettä, niin sitten mahdollisesti joku tulppa tai puola. V-mäinen lähteä vaan paikallistamaan vikaa jos tekee sitä ainoastaan silloin tällöin.
      Kyllä, katsoin nuo kaikki jo läpi. Ei siellä ole vettä eikä öljyä, ja tulpat on kaikki vaihdettu. Hattuihin sumuttelin ainetta, eli kontaktien pitäis olla ok.

      Eli pitäis jotenkin saada paikallistettua mikä puola on paskana, jos se nyt on edes puola. Luulen kyllä että on..
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • Harama
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 60

        #4
        Olen itse viemässä pajalle mitattavaksi, koska en halua lähteä arpomaan. -03 320i ja tekee ihan tuota samaa, vikakoodit antoivat sytytyksestä herjaa.

        Pajalla sanoi, että mittaus (puolat + tulpat) onnistuu n. tunnissa ja hinta ~50€. Käsittääkseni oskilloskoopilla mittaavat?
        E46 320i -02

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10043
          • KVLA

          #5
          [QUOTE=Tylyttäjä;1048557]Autossani on 5 puolaa vielä orkkiksia, kilometrejä 157tkm. Yksi puola on juuri ennen ostoa vaihdettu, ja Boschin kaksikärkiset tulpat paikallaan (BMW logolla nuo tulpat).[QUOTE]

          Koskahan nuo tulpat on uusittu viimeksi?Puola on vaihdettu,mutta entäs tulpat?

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #6
            [quote=Heguli 31;1048982][quote=Tylyttäjä;1048557]Autossani on 5 puolaa vielä orkkiksia, kilometrejä 157tkm. Yksi puola on juuri ennen ostoa vaihdettu, ja Boschin kaksikärkiset tulpat paikallaan (BMW logolla nuo tulpat).

            Koskahan nuo tulpat on uusittu viimeksi?Puola on vaihdettu,mutta entäs tulpat?
            Pari-kolme viikkoa sitten.. Katsoin nekin läpi kuitenkin, kärkivälit oli ok ja näytti hyvältä/oikean värisiltä.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              #7
              Osaisko joku neuvoa miten mitata nuo puolat? Jos ei kotikonstein onnistu, niin onko antaa vinkki, missä pks seudulla ne voi kohtuu hintaan mittauttaa?

              Oireilu on hiukan lisääntynyt, lähes joka ajoreissulla käy vajaapyttyisesti välillä..

              Entäs mistä niitä kannattaa kysellä, jos pitää uusia hommata, ja mitä ne saa maksaa?
              Last edited by Tylyttäjä; 08-10-2007, 10:32.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • visa e36
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 753
                • Järvenpää

                #8
                Bemu Oy tuusulassa vois varman auttaa asiassa.
                Nykyiset
                -63 Pontiac Catalina convertible
                -05 E53 X5 3.0d

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎