Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Ohjaustehostinvikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junga
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 145

    E36 Ohjaustehostinvikaa

    missä vika? ohjaustehostin toimii mutta aina välistä se ei toimi ajossa, huomaa kun on jäykkä kääntää ratti..

    ja toinen vika, sähköikkunassa, avautuu normaalisti, mutta sitten kun laitan ikkunaa kiinni niin se jonku matkaa menee kiinni päin ja sitten avautuu taas jonku verran aivan itestään..

    e36 318is vm 93
    Last edited by Leka; 23-10-2007, 09:19. Reason: Otsikko.
    bmw e65 730d vm - 05

    ex:audi a6 2.7tdi vm-06
    ex: BMW 320d vm-05
    ex: seat cordoba vm-00
    ex: mb 2.6 sportline vm-91
    ex: e36 318tds vm-97
    ex: e36 318is vm 93
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by ac318is View Post
    missä vika? ohjaustehostin toimii mutta aina välistä se ei toimi ajossa, huomaa kun on jäykkä kääntää ratti..

    ja toinen vika, sähköikkunassa, avautuu normaalisti, mutta sitten kun laitan ikkunaa kiinni niin se jonku matkaa menee kiinni päin ja sitten avautuu taas jonku verran aivan itestään..

    e36 318is vm 93
    Oletko tarkastanut ohjaustehostimen öljymäärän?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10026
      • KVLA

      #3
      Öljymäärä,öljyn laatu (paskaista vanhaa orkinaalia) tai jopa pumppu viimeisillään.Hihnasta tuskin johtunee,koska et kirjoittanut mitään hihnan vinkumisesta tms.

      Comment

      • junga
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 145

        #4
        jeap

        öljyä kylllä oli, mutta sen laadusta ei ole mitään tietoa.. voi olla aika vanhatkin öljyt, hihna vinkuu kun kääntää ratin ihan linkkuun, mutta niin son vinkunu aina...
        minkäköhän hintainen uusi pumppu tulisi olemaan?
        bmw e65 730d vm - 05

        ex:audi a6 2.7tdi vm-06
        ex: BMW 320d vm-05
        ex: seat cordoba vm-00
        ex: mb 2.6 sportline vm-91
        ex: e36 318tds vm-97
        ex: e36 318is vm 93

        Comment

        • Kintsa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 256
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by ac318is View Post
          öljyä kylllä oli, mutta sen laadusta ei ole mitään tietoa.. voi olla aika vanhatkin öljyt, hihna vinkuu kun kääntää ratin ihan linkkuun, mutta niin son vinkunu aina...
          minkäköhän hintainen uusi pumppu tulisi olemaan?
          Vaihda uudet tiivisteet pumppuun, eivät maksa kuin muutaman kympin, muistaakseni 26e.
          E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

          Comment

          • C_zar
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 93

            #6
            Elikkäs mitä öljyä tuonne ohjaustehostimeen kehtaa lykätä kun kyseessä on saksantuonti E36 325i? Korkissa lukee että atf only.

            Searchilla kokeilin ja löyty aika ristiriitaista tietoa.:think

            Kelpaako mobilin atf?

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #7
              Originally posted by Chester^ View Post
              Elikkäs mitä öljyä tuonne ohjaustehostimeen kehtaa lykätä kun kyseessä on saksantuonti E36 325i? Korkissa lukee että atf only.

              Searchilla kokeilin ja löyty aika ristiriitaista tietoa.:think

              Kelpaako mobilin atf?
              Silloin Atf, vaikka mobilin. Kunhan on samaa mitä siellä jo on, eli ei sotketa eri öljyjä keskenään. Jos vaihtaa koko järjestelmän, voi laittaa vaikka sitä kylmiin oloihin tarkoitettua vihreätä. Tosin Laakkosella sanoivat, että kannattaa käyttää samaa mitä ennen on ollut, kun tiivisteet tottuneet siihen ja voi alkaa vuotaa jos vaihtaa toiseen laatuun...

              Ohjaustehostimen pumput tuntuu olevan heikkoja bemareissa, ainakin yhdellä sun toisella E39:n omistajalla on mennyt pumppu vaihtoon.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • C_zar
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 93

                #8
                Originally posted by mikron View Post
                Silloin Atf, vaikka mobilin. Kunhan on samaa mitä siellä jo on, eli ei sotketa eri öljyjä keskenään. Jos vaihtaa koko järjestelmän, voi laittaa vaikka sitä kylmiin oloihin tarkoitettua vihreätä. Tosin Laakkosella sanoivat, että kannattaa käyttää samaa mitä ennen on ollut, kun tiivisteet tottuneet siihen ja voi alkaa vuotaa jos vaihtaa toiseen laatuun...

                Ohjaustehostimen pumput tuntuu olevan heikkoja bemareissa, ainakin yhdellä sun toisella E39:n omistajalla on mennyt pumppu vaihtoon.
                Onko noilla nyt välii Mobilin atf 220, 230 ja atf shc?

                Aattelin tota ATF SHCtä lykätä tuonne.

                Pitääkö koneesta purkaa mitään ku nnuo öljyt vaihtaa, näyttäis olevan säiliö aika mukavasti piilossa tuolla. Riittääkö 1l pullo tuohon hommaan?

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  #9
                  Mobil atf220 ainakin käy, ja varmaan noi muutkin.

                  Tässä ohje, jolla itse vaihtelin öljyt tehostimeen.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • C_zar
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 93

                    #10
                    Laitoin tota Mobilin AFT220 ainaki vielä pelittää hyvi.

                    Comment

                    • tepabmw
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 834
                      • LAITAMAA

                      #11
                      kannattaa katsoa ettei tyypillisesti hammastanko vuoda ja näin ollen tee siellä kiusaa,elikä jos vuotaa--muodostaa samalla ilmaa paineelliseen järjestelmään---aiheuttaa vaahtoamista---aiheuttaa öljyn huonontumista-aiheuttaa tehostuksen heikkenemistä,ym.ym...
                      -Tepan Paja-
                      Veikkola city
                      0405203098
                      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        #12
                        Asiasta paljon faktaa e34 FAQ alla (sama moottori e36ssa kuin e34ssa). Laita settingseistä asetukset niin, että näet vanhatkin topicit niin ainakin silloin näkyy!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎