Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4

    eli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
    Last edited by djtimse; 03-11-2007, 17:29.
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by djtimse View Post
    eli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
    Aloita vaikka lukemalla viestiketju "Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY".

    EDIT: Tuossa ketjussa paljon pohdintaa erilaisista ongelmista päästöjen kanssa. Itse asiassa itselläkin piti katsastuksessa vähän aikaa huudattaa konetta, että palamattomat hiilivedyt laskivat tyhjäkäynnillä sallittuihin lukemiin. Kierroksilla hc-arvo oli ihan ok alusta alkaen. Katsastusmies väitti että syynä voisi olla kevyt käyntihäiriö tyhjäkäynnillä, tiedä sitten voisiko vika olla esim. bensasuuttimissa tjsp.?
    Last edited by SledgeHammer82; 27-10-2007, 17:47.

    Comment

    • Seve
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 269
      • "Kauhava"

      #3
      Ei mikään suuri ylitys niin tuohon voi auttaa kun vaihtaa tulpat ja ilmansuodattimen. Yks autokorjaaja sano että sekin voi vaikuttaa jos on vanhat öljyt tai liikaa :think
      sigpic

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #4
        Originally posted by Seve View Post
        Ei mikään suuri ylitys niin tuohon voi auttaa kun vaihtaa tulpat ja ilmansuodattimen. Yks autokorjaaja sano että sekin voi vaikuttaa jos on vanhat öljyt tai liikaa :think
        juu no noista aloitetaan kun on onneksi halvat mitkä kannataisi laittaa eli auto on -92 coupe 320i ja nyt on muistaakseni championin tulpat sisässä.

        ja moniko kärkiset pitäisi olla
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • Seve
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 269
          • "Kauhava"

          #5
          BOSCH F 7 LDCR
          NGK BKR 6 EK
          Champion C7YCC

          Nuo ainakin pitäisi käydä
          sigpic

          Comment

          • quisma
            BTCF Member
            • May 2005
            • 385
            • Toijala

            #6
            omassa -97 328:ssa oli sama vika aikoinaan, mutta katsastusmies oli kiltti ja käytti kierroksilla katit kuumaks, jollon arvot laski rajojen alle.(tässä meni n.5-10 min) Ja on kuulemma tosi yleistä kaikissa m50/m52 koneissa, että katit pitää tosiaan ajaa ihan kuumaks, että arvot on hyväksyttävät. Eli kunnolla lenkkaria ennen päästömittauksia, niin voi jo mennä arvot kohilleen.
            e46 325ci cabrio m-sport2

            Ex: e46 320da touring -04
            e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
            e39 528ia -96
            e34 525i -92
            e30 320i touring -88
            e36 328i coupe -97
            e36 325i -91

            Comment

            • djtimse
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 712
              • jämsä

              #7
              Originally posted by Seve View Post
              BOSCH F 7 LDCR
              NGK BKR 6 EK
              Champion C7YCC

              Nuo ainakin pitäisi käydä
              onkos noilla tulpilla minkäänlaisia eroja eli voisiko vaikuttaa se että on championit koneessa (20.6 vaihdettu).

              voisiko olla esim.lambda?

              eikös tuonkin toiminnan pystynyt jotenkin mittaamaan?mutta kuinka ja minkälaista tulosta pitäisi antaa?
              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

              -JKL-Connection-
              ------------------------------------------------

              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by djtimse View Post
                onkos noilla tulpilla minkäänlaisia eroja eli voisiko vaikuttaa se että on championit koneessa (20.6 vaihdettu).

                voisiko olla esim.lambda?

                eikös tuonkin toiminnan pystynyt jotenkin mittaamaan?mutta kuinka ja minkälaista tulosta pitäisi antaa?
                Jos vika on lambdassa, niin kaiken järjen mukaan muissakin päästöarvoissa olisi vikaa.

                Comment

                • djtimse
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 712
                  • jämsä

                  #9
                  eli ensiksi tulpat vaihtoon ja katti punaiseksi siten vaan äkkiä mittarille kokeilemaan mitä sanoo..
                  e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                  Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                  -JKL-Connection-
                  ------------------------------------------------

                  BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by djtimse View Post
                    eli ensiksi tulpat vaihtoon ja katti punaiseksi siten vaan äkkiä mittarille kokeilemaan mitä sanoo..
                    En kyllä millään jaksa uskoa, että vika olisi tulpissa.

                    Comment

                    • djtimse
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 712
                      • jämsä

                      #11
                      mistäs tämä saattaisi johtua ? pitäisi saada auto nopsaa leimalle..
                      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                      -JKL-Connection-
                      ------------------------------------------------

                      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Tulppia ja suodattimia saat toki vaihdella, mutta tähän itse ongelmaan pitää katsoa muita toimenpiteitä.
                        Eli ihan ensimmäiseksi pitää poisulkea TODELLA huolellisesti pienetkin imupuolen ilmavuodot. Eli ensin tarkistukseen massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki. Sen jälkeen ko.haitariputkelta tyhjäkäyntimoottorille menevä letku. Pienikin murtein ja putket heti vaihtoon. Jos nämä ovat 100% varmasti ehjä, niin sen jälkeen auton käydessä tyhjäkäyntiä, esim.CRC:n Brake cleanerilla suihkuttelua kaikkiin imupuolen letkuliitoksiin/letkuihin. Mikäli tyhjäkäyntikierrokset hetkisesti nousevat, olet löytänyt vuodon ja taas menee päästöiltä läpi. Jos vuotoja ei 100% varmuudella kuitenkaan ole, niin suosiolla lambda vaihtoon.
                        Tällöin olet käynyt läpi 99% niistä OIKEISTA ongelmista jotka ovat tyypillisiä e36/m50:lle. Niitä tulppia ja suodattimia voi sitten vaihdella ihan seuraavassa isommassa huoltokierroksessa.

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          #13
                          Kyllä se vika niissä tulpissa voi ihan hyvin olla. Jos kerta kierroksilla menee noinki hyväksi toi Hc, niin uskallan väittää että tulpat ku pistät uudet niin Hc on 50 seuraavassa päästömittauksessa
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • djtimse
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 712
                            • jämsä

                            #14
                            Originally posted by 10+ View Post
                            Kyllä se vika niissä tulpissa voi ihan hyvin olla. Jos kerta kierroksilla menee noinki hyväksi toi Hc, niin uskallan väittää että tulpat ku pistät uudet niin Hc on 50 seuraavassa päästömittauksessa
                            nyt on laitettu boschit koneeseen ja tuntuisi ainakin tyhjäkäynnillä jo että kävisi ihan erilailla siis paremmin ja tuntuisi jopa nappaavan kiekkojakin herkemmin...noh mittari kertokoot totuuden
                            e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                            Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                            -JKL-Connection-
                            ------------------------------------------------

                            BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by djtimse View Post
                              nyt on laitettu boschit koneeseen ja tuntuisi ainakin tyhjäkäynnillä jo että kävisi ihan erilailla siis paremmin ja tuntuisi jopa nappaavan kiekkojakin herkemmin...noh mittari kertokoot totuuden
                              No justiinsa.... vai oliko se ongelma kuitenkin tuossa:

                              Menikös se kuitenkin niin että 90%:ssa moottorin/päästöjen vikadiagnooseja tarjotaan tulppien vaihtoja, vaikka todellisuudessa se on alle 1% vianaiheuttaja?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎