eli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4
Collapse
X
-
e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4
Last edited by djtimse; 03-11-2007, 17:29.e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUATTags: None
-
-
Originally posted by djtimse View Posteli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
EDIT: Tuossa ketjussa paljon pohdintaa erilaisista ongelmista päästöjen kanssa. Itse asiassa itselläkin piti katsastuksessa vähän aikaa huudattaa konetta, että palamattomat hiilivedyt laskivat tyhjäkäynnillä sallittuihin lukemiin. Kierroksilla hc-arvo oli ihan ok alusta alkaen. Katsastusmies väitti että syynä voisi olla kevyt käyntihäiriö tyhjäkäynnillä, tiedä sitten voisiko vika olla esim. bensasuuttimissa tjsp.?Last edited by SledgeHammer82; 27-10-2007, 17:47.
-
-
Originally posted by Seve View PostEi mikään suuri ylitys niin tuohon voi auttaa kun vaihtaa tulpat ja ilmansuodattimen. Yks autokorjaaja sano että sekin voi vaikuttaa jos on vanhat öljyt tai liikaa :thinkmitkä kannataisi laittaa eli auto on -92 coupe 320i ja nyt on muistaakseni championin tulpat sisässä.
ja moniko kärkiset pitäisi ollae46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
omassa -97 328:ssa oli sama vika aikoinaan, mutta katsastusmies oli kiltti ja käytti kierroksilla katit kuumaks, jollon arvot laski rajojen alle.(tässä meni n.5-10 min) Ja on kuulemma tosi yleistä kaikissa m50/m52 koneissa, että katit pitää tosiaan ajaa ihan kuumaks, että arvot on hyväksyttävät. Eli kunnolla lenkkaria ennen päästömittauksia, niin voi jo mennä arvot kohilleen.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by Seve View PostBOSCH F 7 LDCR
NGK BKR 6 EK
Champion C7YCC
Nuo ainakin pitäisi käydä
voisiko olla esim.lambda?
eikös tuonkin toiminnan pystynyt jotenkin mittaamaan?mutta kuinka ja minkälaista tulosta pitäisi antaa?e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Originally posted by djtimse View Postonkos noilla tulpilla minkäänlaisia eroja eli voisiko vaikuttaa se että on championit koneessa (20.6 vaihdettu).
voisiko olla esim.lambda?
eikös tuonkin toiminnan pystynyt jotenkin mittaamaan?mutta kuinka ja minkälaista tulosta pitäisi antaa?
Comment
-
-
eli ensiksi tulpat vaihtoon ja katti punaiseksi siten vaan äkkiä mittarille kokeilemaan mitä sanoo..e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
mistäs tämä saattaisi johtua ? pitäisi saada auto nopsaa leimalle..e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Tulppia ja suodattimia saat toki vaihdella, mutta tähän itse ongelmaan pitää katsoa muita toimenpiteitä.
Eli ihan ensimmäiseksi pitää poisulkea TODELLA huolellisesti pienetkin imupuolen ilmavuodot. Eli ensin tarkistukseen massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki. Sen jälkeen ko.haitariputkelta tyhjäkäyntimoottorille menevä letku. Pienikin murtein ja putket heti vaihtoon. Jos nämä ovat 100% varmasti ehjä, niin sen jälkeen auton käydessä tyhjäkäyntiä, esim.CRC:n Brake cleanerilla suihkuttelua kaikkiin imupuolen letkuliitoksiin/letkuihin. Mikäli tyhjäkäyntikierrokset hetkisesti nousevat, olet löytänyt vuodon ja taas menee päästöiltä läpi. Jos vuotoja ei 100% varmuudella kuitenkaan ole, niin suosiolla lambda vaihtoon.
Tällöin olet käynyt läpi 99% niistä OIKEISTA ongelmista jotka ovat tyypillisiä e36/m50:lle. Niitä tulppia ja suodattimia voi sitten vaihdella ihan seuraavassa isommassa huoltokierroksessa.
Comment
-
-
Kyllä se vika niissä tulpissa voi ihan hyvin olla. Jos kerta kierroksilla menee noinki hyväksi toi Hc, niin uskallan väittää että tulpat ku pistät uudet niin Hc on 50 seuraavassa päästömittauksessaE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostKyllä se vika niissä tulpissa voi ihan hyvin olla. Jos kerta kierroksilla menee noinki hyväksi toi Hc, niin uskallan väittää että tulpat ku pistät uudet niin Hc on 50 seuraavassa päästömittauksessae46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Originally posted by djtimse View Postnyt on laitettu boschit koneeseen ja tuntuisi ainakin tyhjäkäynnillä jo että kävisi ihan erilailla siis paremmin ja tuntuisi jopa nappaavan kiekkojakin herkemmin...noh mittari kertokoot totuuden
Menikös se kuitenkin niin että 90%:ssa moottorin/päästöjen vikadiagnooseja tarjotaan tulppien vaihtoja, vaikka todellisuudessa se on alle 1% vianaiheuttaja?
Comment
-
Comment