Announcement

Collapse
No announcement yet.

DME:n vaihto ja EWS2? 328i -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 120
    • Schrick-Region

    DME:n vaihto ja EWS2? 328i -96

    Voipi olla että joudun laittamaan purkaamolta ostetun tismalleen samanlaisen DME:n edesmenneen tilalle. Onko homma pelkkä Plug 'n Play vai joutuuko koodaamaan merkkiliikkeessä dme:n ja ews2:n välillä että saa koneen hyrräämään?

    Jos tietoa löytyy, niin kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    lyhyestä virsi kaunis : kyllä täytyy DME ja EWS koodata toisilleen, sen lisäksi mittaristoon syttyy se valo merkiksi epäkuranteista ohjausyksiköistä. tai sitten muistan väärin ja valo syttyy vasta kun ZKE yksikkö on vaihdettu eri autosta.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9155
      • Oulu

      #3
      Ymmärtääkseni DME/DDE on "kertakäyttökamaa", eli voidaan sykronoida tietylle EWS-boksille vain kerran. Tarvit siis merkkitiskiltä uuden DME:n. Jos purkuauton vastaavaa DME:tä käytetään, pitää paketissa vaihtaa myös saman auton EWS siihen kuuluvine avaimineen (ajoneston siru).
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Radar
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 120
        • Schrick-Region

        #4
        Eli ei mikään simppeli homma. Jotenkin oli arvattavissa..

        Kiitoksia vastauksista.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9155
          • Oulu

          #5
          Tuota tuota...

          Tuo DME:n kertakäyttöisyys on mainittu WDS:ssä EWS III:n yhteydessä. EWS II:n suhteen tekstistä ei saanut täyttä varmuutta asiaan. EWS II:n yhteydessä toisen jo kertaalleen koodatun DME:n synkkaaminen EWS:n kanssa saattaisi ehkä onnistua. Jos "hard core" tietoa löytyy, niin kuunnellaan.
          Tuossa myös iltalukemista EWS-versioista. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            The DME Control Module is not ordered VIN specific and must be programmed during replacement. The ISN from the new DME must be transferred to the EWS II module using the DISPlus or MoDic.
            Uus boksi ja testeriin, avot homma hoidettu.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #7
              Ostin huvikseen käytetyn Motronic 1.7.2 DME:n kun halvalla sai. Ajatuksena olisi ujuttaa sinne virilastu niin voisi vaihtaa auton viritysastetta helposti lastua vaihtamatta, tilanteen mukainen boxi vaan näppärästi kiinni autoon.

              Mitenköhän tuo sitten toimii autossa olevan EWS I:n kanssa? Ilmeisesti EWS I on aika tyhmä systeemi ja sen saattaisi saada ohitettua napsaisemalla poikki piuha tai pari EWS:n ja DME:n väliltä kun siinä on kyse vain siitä onko jokin linja high tai low tilassa. Lisäksi virilastun tekijät voi kuulemma poistaa EWS tarkistuksen pyydettäessä.

              Saa ny nähdä... Jos ei muuta niin sillä 25€:llä sai aika siistin alumiiniboxin

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Boksi vaihtoon virrat päällä.. Ajonesto ohittuu ainakin 2000-luvun puolivälin bemarissa. Riskinsä tosin tuossakin
                ---

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #9
                  OT:

                  Mutta tuli mieleen, että tolla carsoftillani saan imastua DME tiedot ohjelmaan juurikin DME:n vaihtoa varten ja sitten vaan ajetaan kyseiset arvot takaisin uuteen boksiin.

                  Eli mitenköhän noitten virisoftien ns. kopioiminen onnistuis samalla periaatteella? :think
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • maikkeli2
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 65
                    • tornio

                    #10
                    Tuli sitten vahingossa bmw scannerilla vaihdettua ews2 ->ews3 ja nyt ei saa enää vaihdettua takasin ews2 ja auto ei enää käynnisty, että mitähän helvettiä sitä voisi tehdä...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎