e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maili
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
    Näillä kilkkeillä on mukava katsastaa auto. Sen verran leppoisat nuo nokat, mutta kulku puoli parantuu huomattavasti. Päästöissä ei näillä parilla katsastuksilla ole juurikaan eroa vakioon. Noilla jytkymmillä nokilla niitä varmaan alkaa tulemaan. Ainut mistä katsuri huomautti, on rispaantuva rungon numero kyltti. Se on kyllä hassu juttu, kun on ihan tarra vain

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    uusi kansi

    Tuli selailtua foorumia ja bongattua virikansi.


    Ajattelin siis kysäistä jos kyseisen kannen ostaa hilppeineen, ja tuohon päälle laittaa schrickin kisanokat. Ja softan päivitys. Niin paljonkos kyseisellä setillä silloin NOIN irtoisi potkua ?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vähän kalliita hevosia :think Minkälainen vääntökäyrästä tuli ?
    On se sinne postattu. Nokat tuli käytettynä, imusarja gonzalezilta ja itse hommasin säätösoftan ja säädin, hienosäätö lopuksi penkissä.

    Hinta/laatu oli mielestäni hyvä. Uudet osat ja vieraalla teetettynä toki muuttaa suhdetta huonommaksi

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-...EAAOSwVFlUGoRX

    Esim siitä, 323ti Eli M52B25 sai noilla plus M50 imusarjalla ja säädöllä 21hp lisää.

    Tuolla ketjussa on paljon asiaa em konetyypin virityksestä:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=239251
    Vähän kalliita hevosia :think Minkälainen vääntökäyrästä tuli ?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?


    Esim siitä, 323ti Eli M52B25 sai noilla plus M50 imusarjalla ja säädöllä 21hp lisää.

    Tuolla ketjussa on paljon asiaa em konetyypin virityksestä:
    Last edited by _nixu_; 24-10-2015, 12:38.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Suuttimista ei ole tietoa, siksi täällä foorumeilla ollaan.. Toimisiko m50 imusarja m52 suuttimeilla? Vai käykö liian rikkaalla?
    Toimii

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
    Last edited by Maili; 24-10-2015, 07:41.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.
    Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.
    Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Samu_93 View Post
    Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.

    Suuttimista ei ole tietoa, siksi täällä foorumeilla ollaan.. Toimisiko m50 imusarja m52 suuttimeilla? Vai käykö liian rikkaalla?

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.

    M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.

    Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Morjesta!


    -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

    m50b25 Imusarja+suuttimet
    M3 Kytkin + vauhtipyörä
    Super Sprint e36 M3 Putkisto
    Softan päivitys + (penkitys)

    +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

    -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

    -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

    ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
    Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.

    M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.
    Last edited by Pazi88; 23-10-2015, 11:55.

    Leave a comment:


  • Samu_93
    replied
    Originally posted by tommizillah View Post
    Morjesta!


    -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

    m50b25 Imusarja+suuttimet
    M3 Kytkin + vauhtipyörä
    Super Sprint e36 M3 Putkisto
    Softan päivitys + (penkitys)

    +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

    -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

    -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

    ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
    Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.

    Leave a comment:


  • tommizillah
    replied
    28 viritys

    Morjesta!


    -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

    m50b25 Imusarja+suuttimet
    M3 Kytkin + vauhtipyörä
    Super Sprint e36 M3 Putkisto
    Softan päivitys + (penkitys)

    +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

    -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

    -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

    ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
    Last edited by tommizillah; 19-03-2020, 19:14.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Perus imusarja / putkisto modeilla on kyl vakiokytkin kestänyt melkoista rääkkiä renkaan poltosta kärrin vetoon ilman ongelmia. Joten vakio kyllä pitää ihan tarpeeksi.

    Leave a comment:

Working...
X