Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
Näillä kilkkeillä on mukava katsastaa auto. Sen verran leppoisat nuo nokat, mutta kulku puoli parantuu huomattavasti. Päästöissä ei näillä parilla katsastuksilla ole juurikaan eroa vakioon. Noilla jytkymmillä nokilla niitä varmaan alkaa tulemaan. Ainut mistä katsuri huomautti, on rispaantuva rungon numero kyltti. Se on kyllä hassu juttu, kun on ihan tarra vain
Ajattelin siis kysäistä jos kyseisen kannen ostaa hilppeineen, ja tuohon päälle laittaa schrickin kisanokat. Ja softan päivitys. Niin paljonkos kyseisellä setillä silloin NOIN irtoisi potkua ?
Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?
Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.
Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?
Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.
Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.
Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.
Suuttimista ei ole tietoa, siksi täällä foorumeilla ollaan.. Toimisiko m50 imusarja m52 suuttimeilla? Vai käykö liian rikkaalla?
Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.
M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.
Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.
-Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?
-Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?
ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.
M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.
-Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?
-Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?
ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.
Perus imusarja / putkisto modeilla on kyl vakiokytkin kestänyt melkoista rääkkiä renkaan poltosta kärrin vetoon ilman ongelmia. Joten vakio kyllä pitää ihan tarpeeksi.
Leave a comment: