Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommizillah
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 51
    • Mikkeli

    #61
    28 viritys

    Morjesta!


    -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

    m50b25 Imusarja+suuttimet
    M3 Kytkin + vauhtipyörä
    Super Sprint e36 M3 Putkisto
    Softan päivitys + (penkitys)

    +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

    -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

    -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

    ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
    Last edited by tommizillah; 19-03-2020, 19:14.

    Comment

    • Samu_93
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 155
      • Espoo

      #62
      Originally posted by tommizillah View Post
      Morjesta!


      -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

      m50b25 Imusarja+suuttimet
      M3 Kytkin + vauhtipyörä
      Super Sprint e36 M3 Putkisto
      Softan päivitys + (penkitys)

      +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

      -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

      -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

      ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
      Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.
      e36 328 Cabriolet -95
      e36 318iS Coupe -92
      e36 325 Coupe -92

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11047
        • Oulu

        #63
        Originally posted by tommizillah View Post
        Morjesta!


        -Tarkoitus olisi vähän piristää omaa harraste 28:sia. Mitä olen tässä ajatellut tekeväni niin :

        m50b25 Imusarja+suuttimet
        M3 Kytkin + vauhtipyörä
        Super Sprint e36 M3 Putkisto
        Softan päivitys + (penkitys)

        +typ 188 lukkoperä. (3,15-4,75)

        -Niin osaisiko joku tietävä kertoa paljonko kyseisellä setillä saisi autosta ~ tehoja irtoamaan? Ja mitä kaikkea tulisi huomioida vaihdon yhteydessä?

        -Myös olen miettinyt että jos vaihtaisi M3 Imupuolen 2,8:sin kylkeen, mitäs kaikkea siinä joutuisi huomioimaan? Vai kannattaako unohtaa koko juttu?

        ps. Jos joltain löytyy kyseisiä osia "opiskelija budjetti hintaan", niin niitä saa tarjoilla kuvan keran -> [email protected]
        Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.

        M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.
        Last edited by Pazi88; 23-10-2015, 11:55.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • tommizillah
          Bimmer Rookie
          • Feb 2015
          • 51
          • Mikkeli

          #64
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Kytkimestä ei nyt ole mitään hyötyä, ellei orggiksessa ole vikaa. Ja sekin kestää 300-400hv ongelmitta, eli tehon vuoksi ei kannata vaihdella. Putkistostakaan ei juuri hyötyä ole, mutta vääränlaisella saa hyvinkin tehoa pudotettua. Lyhyemmästä perästäkään ei ole muuta iloa, kuin kierrokset nousee matka-ajossa ja kulutus nousee Laita rahat suosiolla jämympiin nokkiin ja softaan. M50 imusarja on ihan hyvä jos softaa muokataan sen mukaan myös. Kyllä sillä piikkiteho nousee, mut softaan kajoamatta alavääntö tippuu saman verran.

          M3 läppärungot vain huonontaa tilannetta pienessä 2.8 koneessa. Iskutilavuutta pitäs kasvattaa yli 3 litran, et niistä alkaisi olla hyötyä. Sit vinkkinä maf kannattaa vaihtaa uuteen alkuperäiseen ennen mitään virityksiä. Sillä saa hyvin palautettua vuosien myötä karanneita hevosia.

          Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.

          Comment

          • tommizillah
            Bimmer Rookie
            • Feb 2015
            • 51
            • Mikkeli

            #65
            Originally posted by Samu_93 View Post
            Jos alat tekemään niin penkitä auto ennen ja jälkeen samassa paikassa! Oma veikkaus noilla hiluilla on +10hp. Mitkä suuttimet ajattelit laittaa? M52B28 suuttimet on isommat kun M50B25. Ulkomuistista koot on 205cc ja 190cc.

            Suuttimista ei ole tietoa, siksi täällä foorumeilla ollaan.. Toimisiko m50 imusarja m52 suuttimeilla? Vai käykö liian rikkaalla?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11047
              • Oulu

              #66
              Originally posted by tommizillah View Post
              Okei kiitoksia neuvoista. Lukkoperän ajattelin omasta ilosta laitella Osaisitko suositella mitä nokkia kannattaisi katella tuommoiseen koneeseen? (linkkejä?) Ja kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa, eli luultavasti laitan vakio kytkimen ja kevennetyn vauhtipyörän. Ja m50 imusarjalle voisi käydä softan päivittämässä, vaihdon jälkeen.
              Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • tommizillah
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 51
                • Mikkeli

                #67
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Budjetti ratkaisu on laittaa imunokaksi m54b30 nokka ja pakonokaksi vanoksettoman m50 koneen imunokka. Noita pitää sit hieman sorvailla että passaa ja hintaa tulee 2-300€ riippuen miten saa hommattua osaa. Seuraava vaihtoehto on lähettää vakio nokat koottavaksi ja se kustantaa joku 300-500€ sit voikin katella oikeita virinokkia jotka pyörii siellä tuhannen euron tuntumassa.
                Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 441
                  • E-pohjanmaa

                  #68
                  Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
                  Last edited by Maili; 24-10-2015, 07:41.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • 426Hemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 621
                    • Pälkäne

                    #69
                    Originally posted by tommizillah View Post
                    Suuttimista ei ole tietoa, siksi täällä foorumeilla ollaan.. Toimisiko m50 imusarja m52 suuttimeilla? Vai käykö liian rikkaalla?
                    Toimii
                    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8971
                      • Kellokoski

                      #70
                      Originally posted by tommizillah View Post
                      Okei. Autohan on seisonnassa talven ajan eli säästöjähän kertyy.. Niin olisi hyvä että jos saisi suoraan käyvät nokat, ettei tarviisi hirveämmin alkaa muokkailemaan. Osaisitko sanoa jotain hyviä virinokkia kyseiselle moottorille?


                      Esim siitä, 323ti Eli M52B25 sai noilla plus M50 imusarjalla ja säädöllä 21hp lisää.

                      Tuolla ketjussa on paljon asiaa em konetyypin virityksestä:
                      Last edited by _nixu_; 24-10-2015, 12:38.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        #71
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-...EAAOSwVFlUGoRX

                        Esim siitä, 323ti Eli M52B25 sai noilla plus M50 imusarjalla ja säädöllä 21hp lisää.

                        Tuolla ketjussa on paljon asiaa em konetyypin virityksestä:
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=239251
                        Vähän kalliita hevosia :think Minkälainen vääntökäyrästä tuli ?

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8971
                          • Kellokoski

                          #72
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Vähän kalliita hevosia :think Minkälainen vääntökäyrästä tuli ?
                          On se sinne postattu. Nokat tuli käytettynä, imusarja gonzalezilta ja itse hommasin säätösoftan ja säädin, hienosäätö lopuksi penkissä.

                          Hinta/laatu oli mielestäni hyvä. Uudet osat ja vieraalla teetettynä toki muuttaa suhdetta huonommaksi
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • tommizillah
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2015
                            • 51
                            • Mikkeli

                            #73
                            uusi kansi

                            Tuli selailtua foorumia ja bongattua virikansi.


                            Ajattelin siis kysäistä jos kyseisen kannen ostaa hilppeineen, ja tuohon päälle laittaa schrickin kisanokat. Ja softan päivitys. Niin paljonkos kyseisellä setillä silloin NOIN irtoisi potkua ?

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 441
                              • E-pohjanmaa

                              #74
                              Originally posted by Maili View Post
                              Tuossa omassa kakkos autossa on schrickin " usa m3 spec" nokat, m50 imusarja , schmiedman käärmeenpesät, softa ja 234hv ja oliko 289nm jos oikein muistan. Pitäis tuo maf vielä joskus vaihtaa, sillä kun on ajeltu 260tkm. Hintaahan noille tulee, jos kaikki uutena joutuu ostaa. Ajella noilla kilkkeillä on mukava, käyttäytyy ihan kuin vakiokin mutta voimaa enemmän. Pelkällä imusarjallakin on noihin lukemiin päästy, mutta se onkin se piikki teho sitten siellä ihan ylä kierroksilla.
                              Näillä kilkkeillä on mukava katsastaa auto. Sen verran leppoisat nuo nokat, mutta kulku puoli parantuu huomattavasti. Päästöissä ei näillä parilla katsastuksilla ole juurikaan eroa vakioon. Noilla jytkymmillä nokilla niitä varmaan alkaa tulemaan. Ainut mistä katsuri huomautti, on rispaantuva rungon numero kyltti. Se on kyllä hassu juttu, kun on ihan tarra vain
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎