Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 3.2 tehoja uupuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hx4000
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 3

    E36 M3 3.2 tehoja uupuu

    Elikkäs piti käydä tommosta ostosta vähä koulull testaas ku siihen mahdollisuudet on vähän uupuu tehoja. Tässä ensin mitä tehty :
    Lambdat vaihdettu
    filtteri korvattu ehkä paremmalla
    katit poistettu
    takapönttö myös vaihdettu ku oli kattien rojua täys.
    tässä tehokäyrä: http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=70357401
    Huipputehoa tuli 222kW eli 20hv uupuu
    Vääntö 349Nm
    Onko kellään mitään vertailu käppyröitä mihin vois verrata, itse ehkä veikkaisin maffi vikaa tai puolia ?
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Minkälainen tuo EHKÄ parempi ilmanputsari on?
    ettei olisi semmoinen megatuning -20hv malli
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • hx4000
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 3

      #3
      Green filtterin suurin malli 600hv, ei kai se voi ahistaa..

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Eikös se ollut niin että ajan saatossa tuosta 3.2 mallista häviää jostain syystä tehoja ja taasen 3.0 pitää paremmin tehot tallessa?

        Tiedä sitten tosta greenistä...

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          #5
          Jos se greenin ämpäri on koteloimattomana konehuoneessa niin siinä syy siihen puuttuvaan 20 hevoseen...
          Last edited by Ravermeister; 13-11-2007, 17:37.
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Huhua olen kuullut että kaasuläppien asentoanturi on hiipuvaa mallia. Jännitteen pitäisi nousta 5:n volttiin läpät auki asennossa. Kaverilla ei noussu vanhalla kuin 3,7v:iin. Tiedä sitten voisiko olla tällaisesta kyse.
            Ihan spekulaatiota, ei raudan lujaa faktaa.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ämpärisuodattimilla on mitattu etenkin keskialueella aika jäätäviä pudotuksia käyrissä. Aivan vakio uudella paperisuodattimella on ihan aikuisten oikeasti paras vaihtoehto niin kauan kun ei siirrytä järeisiin muutoksiin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jochen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1229
                • Valkeakoski & Trondheim

                #8
                Olen lukenut useammastakin paikasta että 3.2 koneet on usein parikymmentä hevosvoimaa vajaita nimellistehoon nähden. Olisiko tehdas ollut vähän optimistinen omassa ilmoituksessaan vai häviääkö niitä tehoja oikeasti jonnekin, en tiedä.

                Mutta tuo vapaavirtauslämminilmasuodin on kyllä yksi potentiaalinen kandidaatti tehon hukkaajaksi

                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                Comment

                • jengstro
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 380
                  • 02-alue

                  #9


                  Ohessa omia käppyröitä. Jaa-a, luulenpa että 3.2 teholukemat tehtaan ilmottamana on "optimaalisessa tilassa mitattuja"? En minäkään ilmotettuja tehoja saanu dynossa esiin... eipä tuo silti kovin tehottomalta tunnu

                  Noissa käppyröissä on kyllä eroa väännön alkutaipaleella.. sulla on tollanen dieselmäinen nousu. Mun M3sessa on takuuna joskus aikoinaan vaihdettu Vanoksen elektroniikka bochista siemensiin tai toisinpäin.. en nyt jaksaa kaivaa papereita. Joku jossain täällä muistaakseni puhui, että tuo voi aiheuttaa hieman erilaisia vääntö kautta huipputeho käyttäytymistä.

                  Comment

                  • hx4000
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 3

                    #10
                    Aikast mielenkiintoiset tosiaan noi erot vääntökäppyrän alussa, näyttää olevan boschin dynossa tuo sunkin peli vedetty.
                    Eipä mitää teen lisää dynoajoa orkkis filtterillä ja koetan muutankin muutoksia keksiä josko siel jotain olis.

                    Comment

                    • aloittelija
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 26

                      #11
                      hmph..

                      Lisättäköön tähän pari asiaa jotka tehoihin vaikuttaa:

                      1. Ilmamassamittarin signaalijännitte (maks. kuormituksessa liian alhainen)
                      2. Pa- paine liian matala
                      3. Kaasuläppä potentiometrin signaalijännite (liian alhainen täyskaasulla)
                      4. Vapari suodatin koteloimatta lämpimässä tilassa (ilman ottoaukko on siis väärässä paikassa)
                      5. Sytytystulppien kärkiväli vitullaan

                      Nuo kun katot ja jos ei noista vikaa löydy niin sitten saakin ihmetellä

                      Comment

                      • Susi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 473
                        • Kuopio, Suomi

                        #12
                        Kyllä jengstron pelissä näytti tehot olleen tallella; 237 kW kun tehdas lupaa 236 kW.

                        Minusta tuossa 3.2:ssa on useampi kohta, jonka toiminta jan saatossa saattaa heiketä (yksi aikaisemmin jo mainittiin). Esimerkiksi portaattomasti säätyvä VANOS sekä imu -että pakopuolella voi oireilla jollain lailla jo ennen kuin persdynolla mitään huomaa, mutta muutoksen voi nähdä tehon katoamisena penkissä.

                        Comment

                        • jengstro
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 380
                          • 02-alue

                          #13
                          Kato perkele, jotenkin muistin vaan että jäin tehdastehoista... google tietää: http://www.google.com/search?q=236+K...=Google+Search

                          236 kilowatts = 316.481213 HP

                          Comment

                          • Ter0
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 297
                            • Tampere

                            #14
                            Tässäpä erään tapauksen tehot myös.


                            voi heittää muutaman hepan lämpötilakorjausten vuoksi..
                            Last edited by Ter0; 20-11-2007, 14:20. Reason: tarkennus..
                            ______________________________
                            BP-2010 burnismestari \o/
                            ______________________________
                            -Ter0
                            [email protected]
                            TT-Speed Oy

                            Comment

                            • Draven
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 151

                              #15
                              Ammattivirittäjältä kuultua, että kartiofiltterit aiheuttaa pyörteitä ilmanvirtaan = ei parasta täytöstä sylintereihin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎