Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi + seisominen ja perän öljyt M3 E36 -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace.of.spades
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 130
    • Helsinki

    Ilmastointi + seisominen ja perän öljyt M3 E36 -97

    Moro!

    Oisin kysellyt tuosta ilmastoinnista ja kun auto on nyt talviunilla ja olen kuullut erinlaisia versioita tuosta, että miten tuota ilmastointia pitäisi käyttää tietyin väliajoin niin päätin kysästä josko täällä olisi tietoa kuinka usein pitäisi käyttää?

    Toinen asia koskee perän öljyjä. Tarkemmin olisin kysellyt kun auton perä oli hieman kostea joka korjattiin kylläkin mutta nyt on pari tippaa tippunut jälleen, liekö vanhaa öljyä joka on hieman tietysti lentänyt ajossa kun oli kosteena ennen korjausta. Onko autossa mitään mikä ilmoittaa perän öljyistä jos esim. onkin päässyt valumaam ja öljy olisikin sattumoisin vähissä vuodon takia?
    Jos jollain olis tietoa niin kiitoksia
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16453
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by ace.of.spades View Post
    Moro!

    Oisin kysellyt tuosta ilmastoinnista ja kun auto on nyt talviunilla ja olen kuullut erinlaisia versioita tuosta, että miten tuota ilmastointia pitäisi käyttää tietyin väliajoin niin päätin kysästä josko täällä olisi tietoa kuinka usein pitäisi käyttää?

    Toinen asia koskee perän öljyjä. Tarkemmin olisin kysellyt kun auton perä oli hieman kostea joka korjattiin kylläkin mutta nyt on pari tippaa tippunut jälleen, liekö vanhaa öljyä joka on hieman tietysti lentänyt ajossa kun oli kosteena ennen korjausta. Onko autossa mitään mikä ilmoittaa perän öljyistä jos esim. onkin päässyt valumaam ja öljy olisikin sattumoisin vähissä vuodon takia?
    Jos jollain olis tietoa niin kiitoksia
    Ei ilmoita mikään öljymäärää, voipi olla huohotin tukossa ja lämmetessä paine nousee ja tihkuu stefan välistä.

    Comment

    • ace.of.spades
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 130
      • Helsinki

      #3
      Okei pitää toi huohotin tsekkaa keväällä, mutta muuten kyllä perä pitäisi olla kunnossa kun laakkosella oli korjauksessa ja vaihettii stefat sun muut, ellei ne ois antanu laakkosella vaan "valohoitoa" autolle

      Vielä tohon ilmastointiin, että voiko ilmastointia käyttää vaikka auto ei ole käynnissä eli jos pistää vain akun navat kiinni?

      Comment

      • Jupi85
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 177

        #4
        auto käyntiin kerran kuukaudessa ja ilmastointi päälle puhaltaan reilusti kylmää 10-15min / kk


        eli siis lyhyesti sanottuna, auto pitää olla käynnissä ja käytät ilmastointia kerran kuussa 10-15min

        Comment

        • ace.of.spades
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 130
          • Helsinki

          #5
          Ok kiitos tiedosta. Ongelamahan oikeastaan on juuri siinä, kun autohan pitäisi ajaa lämpimäksi eikä käyttää vain tyhjäkäynnillä? Kun mulla ei oo mahollisuutta oikein ajaa lämpimäksi talvella. Eli ilmastointi tai jokin osa menee ilmeisestikin sitten hajalle jos ei koko talvena käytä ilmastointia? Auto seisoo siis Maaliskuuhun asti.

          Originally posted by Jupi85 View Post
          auto käyntiin kerran kuukaudessa ja ilmastointi päälle puhaltaan reilusti kylmää 10-15min / kk


          eli siis lyhyesti sanottuna, auto pitää olla käynnissä ja käytät ilmastointia kerran kuussa 10-15min

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ei se rikki mene, se voi mennä mutta toisaalta meteoriittikin voi iskeä siihen. Todennäköisyys hajoamiselle on siis melkoisen pieni mutta olemassa on, ja syynähän on siis kompuran akselin stefan kuivuminen. Ei kannata stressata liikoja.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • DannyBoy
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 720

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Ei se rikki mene, se voi mennä mutta toisaalta meteoriittikin voi iskeä siihen. Todennäköisyys hajoamiselle on siis melkoisen pieni mutta olemassa on, ja syynähän on siis kompuran akselin stefan kuivuminen. Ei kannata stressata liikoja.
              niinpä, paremminkin kerran talvessa riittää. Itse en ole käyttänyt ollenkaan, enkä varmaan tänäkään talvena käytä.
              Kokovartalokyrpä

              Nyt ajossa:
              BMW X5 E45 M-Sport -20
              BMW X5 Sport package -07
              EX: Pirusti Pemareita

              Comment

              • ace.of.spades
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Helsinki

                #8
                Kiitti tiedoista paljon pari viimestä vastausta antaa uskoa siihen, että uskaltaa antaa olla koko talven ja keväällä kattoo tilanteen jos nyt kuitenkin käy niin, että menee joku juttu sököks niin onko kyseinen korjaus kallis suorittaa?

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10035
                  • KVLA

                  #9
                  Tämä ilmastoinnin käyttäminen on taas näitä ei tarvi/kyllä tarvii aiheita.Itse käyttäisin kyllä kerran kuussa vähintään 10 minuuttia.Siis siten,että kompura varmasti pyörii ja akselitiivistys saa voitelua ja kylmäaineet hieman kiertää järjestelmässä.

                  Tämä ilmastoinnin käyttäminen vaan edellyttää auton (riittävän) lämpöistä säilytyspaikkaa,jotta ilmastointi lähtisi päälle.Ja alle +3:n asteen lämpötiloissahan kompura ei todennäköisesti kytkeydy edes pyörimään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎