No niin, eilen sain auton pajalta ja tuo vauhtipyörähän se oli, joka sitä ääntä piti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M3 laatikko "kolahtaa"
Collapse
X
-
Originally posted by Jummi_Jammi View PostMillaset palikat sitten pistit kiinni?
Jos kerran tuo 3.2'sen vauhtis käy tohon 3.0 nii eikös se kaiken järjen mukaan käy 328'iin vai onko peräti täysin sama osa?Last edited by O.J; 21-12-2007, 22:04.
Comment
-
-
Ilmeisesti kovalla vauhtipyörällä autosta tulee kierrosherkempi (johtuen painosta verrattuna kaksoismassaan) ja myös moottorijarrutukseen se vaikuttaa jotenkin verrattuna kaksoismassaan. Yleisesti ottaen kova vauhtipyörä on ilmeisesti kestävämpi. Sitä käytetään monesti ns. kisakytkimien kanssa. Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä...
Kova vauhtipyörä on toki se ihan normaali setti, kaksoismassa on saksalaisten hienouksia pehmentämään ihmisten taitamattomuutta kytkimen kanssa, ja peittämään puutteita tasapainotuksessa Jos nyt kärjistetysti sanottaisiin - tarkoitan vain että yleisesti, kova vauhtipyörä ei ole mikään "kisajuttu" siis.
Mutta tosissaan, ei jäykkä vauhtis missään nimessä värinöitä tuo jos on tasapainotus kunnossa - oikein isossa kasikoneessa vauhtiksen paino on toki sellainen että jonkin verran massaa siinä pitää olla jotta on käynti tasaista yms. koska moottorin sisällä on aika suuria liikkuvia massoja jne.
Meitillä M5:ssa kolahdus aina jos kaupungissa lipuu ilman kaasua "moottorijarrulla" ja siitä painaa kaasua kevyestikin, eli vauhtipyörän välys kolahtaa suuntaan ja toiseen, ollut jo hyvän matkaa tuo riesa ja edellisessä 540:ssä oli koko ajan kun se minulla oli jne.
Kunhan aikaiseksi saan niin jäykkä vauhtis tilalle tuohonkin.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Comment