Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    E36 käynnistys ongelma

    Eli auto on E36 325i -91 Joka toimii ja lähtee käyntiin lämpinä loistavasti..

    mutta kun auto on seissyt tunnin pari niin käynistäessä lähtee käyntiin-sammuu ja sama toistuu 3-8 kertaa... kun onnistuu pintakaasulla pitämään jonkin aikaa käynnissä että pikkusen lämpiää kone niin toimii sen jälkeen aivan normaalisti...

    Joku ehdotti että tulpat vois olla paskana, imuvuotoja ei ole löytynyt eikä muutakaan tavallisesta poikkeavaa löydy...

    Ostin auton pari päivää sitten joten en tiedä tekeekö saman tempun lämpimällä kelillä pitkään seistyään vai johtuuko kylmästä...

    Vinkkejä vikaan?? yritin etsiä searchilla mutta ei oikein tuntunut löytyvän mitään oireisiin sopivaa... :/
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Mulla joskus tyhjäkäyntimoottori jäätyili pakkasessa ja meinasi vähän humpailla käynti sen takia. Sitten ajo päiväksi lämpimään sulamaan niin taas pelasi. Tietenkin myöhemmin piti pestä ja öljytä ettei ongelma toistuisi.
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      #3
      Oireiden perusteella voisi olla vaikka kansi halki. Eikai tupruttele älyttömästi vesihöyryä putkesta?

      Varmaan lämpöanturi voisi kumminkin oikutella, tai sitten bensansyötössä jotain hämärää. Vettä bensasuotimessa? :think

      Comment

      • flyingfinn_148
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 158
        • Nousiainen

        #4
        Originally posted by K.S. View Post
        Oireiden perusteella voisi olla vaikka kansi halki. Eikai tupruttele älyttömästi vesihöyryä putkesta?

        Varmaan lämpöanturi voisi kumminkin oikutella, tai sitten bensansyötössä jotain hämärää. Vettä bensasuotimessa? :think
        Ei vesihöyryjä tuprauttele mutta savuttaa toki kylmänä.. ei ole ainakaan huomannu nesteiden katoamista eikä ole sakkaa öljy tikussa että tuskin kannesta kiinni...

        Missäköhän päin autoa mahtaa bensan suodin sijaita?? Voi olla hyvinkin todennäköistä että se on paskana tai paskanen... Auto tosin seisonut pitkään tankki tyhjänä joten ihme on jos kosteutta ei ole kertynyt tankkiin...
        Bemari sen olla pitää!

        e39 528ia touring -97

        Ex E36 325i -91
        Ex E36 325i -91
        Ex E30 316 -87

        Comment

        • flyingfinn_148
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 158
          • Nousiainen

          #5
          Nostetaan hiukan ylöspäin...

          Eli vaihdoin haitari kumin koska siinä oli molemmat pienempien letkujen liitokset halki... luulin että vika olisi ollut siinä mutta eipä auttanut mitään..

          Tuntuu että auto toimii nykyisin huonommin... nykii parin kilometrin ajan kun kylmänä lähtee ajamaan..

          Muita mahdllisuuksia? tuli mieleen että kun se ei aluksi pysy kuin hetken käynnissä ja kun saa kaasulla pidettyä kierrokset n 1500rpm niin pysyy siinä hetken ja sammuu siteen ihan kuin bensa loppuisi!?!?!? mutta ikinä ei lämpimänä ole mitään ongelmia!!

          Auttakaa!! Pitää herätäkin puoli tuntia aikasemmin että saa auton käyntii aamulla!!
          Bemari sen olla pitää!

          e39 528ia touring -97

          Ex E36 325i -91
          Ex E36 325i -91
          Ex E30 316 -87

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Lisäilmaluisti, puolia rikki?
            ...

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #7
              Muuttuuko käynti jos otat liittimen auki ruiskun lämpötila-anturilta?
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • ihu412
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 263
                • Tampere/Rovaniemi

                #8
                Lisäilmaluistille kans yks ääni täältä.

                Comment

                • flyingfinn_148
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 158
                  • Nousiainen

                  #9
                  puolat ovat ainakin hyväkuntoisen näköisiä.. voiko olla että ne olisi jotenkin rikki ja kun lämpiää niin pelaa normaalisti??

                  Lisäilmaluistista en tiedä? missä se sijaitsee?? Tänään kävin läpi kaikki letkut ja liitokset eli ainakin imuvuodot on suljettu pois...

                  ja missä on ruiskun lämpötila anturi?? olen kyllä tutkinut koko kone huoneen mutta ei tiedä mikä anturi ja liitin on mikäkin

                  uskaltaako niitä liittimiä repiä irti kun auto on käynnissä? tuskin mitään kauheaa vahinkoa tapahtuu....?

                  täytyy huomenna ottaa liitin kerrallaan irti ja katsoa mitä tapahtuu
                  Bemari sen olla pitää!

                  e39 528ia touring -97

                  Ex E36 325i -91
                  Ex E36 325i -91
                  Ex E30 316 -87

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Vikakoodeja jää ainakin sitä mukaa kun liittimiä käynnissä ollessa nypit irti. En tiedä sitten palaako moottori "vikasietotilasta" normaalitilaan, kun liittimen johdon laittaa takaisin, vai jääkö toimimaan kiinteän kartan perusteella. Suosittelen, että etsit netistä arvot, joita antureilta pitäisi mitattaessa tulla, ja mittailet kaikki auton ollessa sammuksissa..:think
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • flyingfinn_148
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 158
                      • Nousiainen

                      #11
                      täytyy taas nostaa juttua ylöspäin koska alkaa vituttaa joka aamuinen sahaaminen....


                      en ole löytänyt anturien mittari arvoja netistä eikä imu vuotoja ole paljastunut vaikka olen agenttina etsinyt...

                      olen ruiskutellut startti suihketta sekä kylmänä että kuumana käynnistettäessä.. letkuja ja putkia on rutisteltu ja heiluteltu mutta vikaa ei löydy...

                      olisi mukavaa kun auto lähtisi normaalisti käyntiin...

                      puolat ovat päällisin puolin kunnossa mutta kun tarkistin tulpat niin ne olivat hyvä kuntoisen näköiset mutta luultavasti alkuperäiset tulpat koska kyljessä luki vain bosch sekä BMW... kaipa niitä saa jälkeenpäinkin mutta epäilisin että olisivat alkuperäiset... tai aika alkuajoilta... auto on kuitenkin -91 vm ja 224tkm rullattu...

                      Eli voivatko tulpat aiheuttaa kyseisen ongelman?? Antaa kylmänä huonosti kipinää ja kun lämpiää niin toimii normaalisti?!?!?!?!:think
                      Bemari sen olla pitää!

                      e39 528ia touring -97

                      Ex E36 325i -91
                      Ex E36 325i -91
                      Ex E30 316 -87

                      Comment

                      • ihu412
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 263
                        • Tampere/Rovaniemi

                        #12
                        kokeile search:illa joka löytyy sivun yläreunasta.Laita hakusanaksi lisäilmaluisti tai tyhjäkäyntimoottori.Uskon et ohjeet tuon putsaamiseen löytyy sieltä.

                        Comment

                        • Jonttula
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 43

                          #13
                          Originally posted by flyingfinn_148 View Post
                          täytyy taas nostaa juttua ylöspäin koska alkaa vituttaa joka aamuinen sahaaminen....


                          en ole löytänyt anturien mittari arvoja netistä eikä imu vuotoja ole paljastunut vaikka olen agenttina etsinyt...

                          olen ruiskutellut startti suihketta sekä kylmänä että kuumana käynnistettäessä.. letkuja ja putkia on rutisteltu ja heiluteltu mutta vikaa ei löydy...

                          olisi mukavaa kun auto lähtisi normaalisti käyntiin...

                          puolat ovat päällisin puolin kunnossa mutta kun tarkistin tulpat niin ne olivat hyvä kuntoisen näköiset mutta luultavasti alkuperäiset tulpat koska kyljessä luki vain bosch sekä BMW... kaipa niitä saa jälkeenpäinkin mutta epäilisin että olisivat alkuperäiset... tai aika alkuajoilta... auto on kuitenkin -91 vm ja 224tkm rullattu...

                          Eli voivatko tulpat aiheuttaa kyseisen ongelman?? Antaa kylmänä huonosti kipinää ja kun lämpiää niin toimii normaalisti?!?!?!?!:think

                          siis tulpat alkuperäiset? en tajunnu, jos meinaat että ovat vuodelta 91 niin ei autoa ainakaan turhan ahkeraan huollettu ole

                          mutta enivei mulla vähän sama ongelma mutta toisin päin eli kylmänä käy hienosti mutta kun lämpimänä sammuttaa ja starttaa vielä ennen kun kone on kylmentyny niin tuntuu hetken kuin kone "tukehtuisi" hetken pröpöttää eikä taho käyä, mutta kuitenkaan ei koskaan sammuu vaan on siinä rajamailla, mistäköhän vois johtua?

                          Comment

                          • flyingfinn_148
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 158
                            • Nousiainen

                            #14
                            Originally posted by Jonttula View Post
                            siis tulpat alkuperäiset? en tajunnu, jos meinaat että ovat vuodelta 91 niin ei autoa ainakaan turhan ahkeraan huollettu ole

                            mutta enivei mulla vähän sama ongelma mutta toisin päin eli kylmänä käy hienosti mutta kun lämpimänä sammuttaa ja starttaa vielä ennen kun kone on kylmentyny niin tuntuu hetken kuin kone "tukehtuisi" hetken pröpöttää eikä taho käyä, mutta kuitenkaan ei koskaan sammuu vaan on siinä rajamailla, mistäköhän vois johtua?
                            sen verta mitä olen läpikäyny niin ei ainakaan ole mikään innokas auton huoltaja ollut.. kaipa ne vois vaihtaa ihan huvin vuoksikin...
                            Bemari sen olla pitää!

                            e39 528ia touring -97

                            Ex E36 325i -91
                            Ex E36 325i -91
                            Ex E30 316 -87

                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              #15
                              Originally posted by goldenm View Post
                              Muuttuuko käynti jos otat liittimen auki ruiskun lämpötila-anturilta?
                              Mistä päin konetta tämä löytyy?
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎