Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 venttiileistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timppa325
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 66
    • Vaasa

    325 e36 venttiileistä

    Eli mulla on -91 325i e36 bemu.... ilmeni taas uus vika, yhtäkkiä ajossa ilmaantu... eli lähdin kiihdyttämään autolla, kun laitoin kaasun pohjaan niin rupes oudosti pätkimään/täryyttämään ihan helvetisti(tuntu persees asti) ja sit ku himmas vauhtia niin ihan normaali, mut sit taas ku laitto kaasua lisää nii sama tärinä...ja aika nopeeta se muuttu pahemmaksi koko ajan... ajoin tien sivuun, sammutin auton, sit starttasin uudestaan niin täryyttää ihan vitusti, kauhee meteli koneesta... kuulostaa siltä kuin jostaki pääsis läpi ilmaa tai jtn, sillee niinku tsu tsu tsu tsu .... ihan niinku polkis tulpatonta mopoa, mut kovempi ääni.... luultiin et joku tulppa on lähteny irti mut ei...katottiin kaikki tulpat tänään ja kaikki oli niinkuin pitiki.... eli miltä auto kuulostaa jos joku venttiili on palanu tai venttiilin jousi menny?? kuulemma viittais aika paljon siihen et joku venttiileistä on menny onko jollain kokemuksia??


    ajettu n.206 000km
    Last edited by Timppa325; 16-12-2007, 12:54. Reason: pää
    E36 325i -91 Coupé
  • quisma
    BTCF Member
    • May 2005
    • 384
    • Toijala

    #2
    Paljonko tällä koneella on kilometrejä takana?
    e46 325ci cabrio m-sport2

    Ex: e46 320da touring -04
    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
    e39 528ia -96
    e34 525i -92
    e30 320i touring -88
    e36 328i coupe -97
    e36 325i -91

    Comment

    • Timppa325
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 66
      • Vaasa

      #3
      niin ja viel et toi auto oli keskiviikkona laitettavana tos korjaamolla...ne laitto tyhjäkäynnin kuntoon, koska auto röpötti ja heitteli tyhjäkäynti... vikana oli et imupuolen nokka-aksila oli rattaan vinossa.... niin voi olla et ne on kussu siinä hommas jotenki, niin pitää käydä sielä vähä jututtamassa...
      E36 325i -91 Coupé

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16368
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Timppa325 View Post
        niin ja viel et toi auto oli keskiviikkona laitettavana tos korjaamolla...ne laitto tyhjäkäynnin kuntoon, koska auto röpötti ja heitteli tyhjäkäynti... vikana oli et imupuolen nokka-aksila oli rattaan vinossa.... niin voi olla et ne on kussu siinä hommas jotenki, niin pitää käydä sielä vähä jututtamassa...
        Paljonko ajettu remontin jälkeen? Venttiilin ja männän kohtaaminen olis tapahtunu heti, paska tuuri jos palanu rempan jälk.

        Comment

        • Timppa325
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 66
          • Vaasa

          #5
          ajettu n.150-200kilometriä ton rempan jälkeen... pitää ny vaan toivoo ettei olis mitään niin helvetin suurta vikaa sielä... vittu että voi syödä miestä!!
          E36 325i -91 Coupé

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            voi olla että vaan joku alipaineletkuista irronnu, kato erityisesti se lisäilmaluistin letku. Pariki kertaa ittekseen posahtanu irti, vanhuuttaan hajonnu.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • Timppa325
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 66
              • Vaasa

              #7
              no niin nyt sain tietoa enemmän tuolta korjaamosta... vittuku voi olla paskaa tuuria!! ne oli mitannu puristukset, niin vitos ja kutos pytyltä ei ollu mitään puristuksia.... ja ja.. kansipahvi on ainaki rikki ja poikki, sieltä se ploosas läpitte, mut toivottavasti ei oo kansi halki tai kiero.... ja sitte se kolina mikä sieltä kuuluu, niin siitä ei oo varmaa tietoo, mut sen näkee sit ku ottaa kannen irti.... vittuku voi olla huonoo tuuria ton auton kans... nyt vaan ensimmäisenä kansi irti ja viedä se tonne Moottorihiomo Isokankaalle koeponnistukseen... sit siitä eteenpäin jotenki...
              E36 325i -91 Coupé

              Comment

              • datzka
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 778
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Timppa325 View Post
                no niin nyt sain tietoa enemmän tuolta korjaamosta... vittuku voi olla paskaa tuuria!! ne oli mitannu puristukset, niin vitos ja kutos pytyltä ei ollu mitään puristuksia.... ja ja.. kansipahvi on ainaki rikki ja poikki, sieltä se ploosas läpitte, mut toivottavasti ei oo kansi halki tai kiero.... ja sitte se kolina mikä sieltä kuuluu, niin siitä ei oo varmaa tietoo, mut sen näkee sit ku ottaa kannen irti.... vittuku voi olla huonoo tuuria ton auton kans... nyt vaan ensimmäisenä kansi irti ja viedä se tonne Moottorihiomo Isokankaalle koeponnistukseen... sit siitä eteenpäin jotenki...

                Paskaa ja paskaa mäihää. Puhutaan kuitenkin 17v~ vanhasta 24venttiilisestä 2.5l moottorista. Mutta tsemppiä remonttiin.
                ///M3 97-

                Comment

                • Timppa325
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 66
                  • Vaasa

                  #9
                  juu no se on tosi että vanha tuo auto on ja voi mitä vaan tulla eteen, mut ku keskiviikkona oli remontis ja lauantaina heti esiinty uus vika, nii sillee aika perseestä ku auto kesti sen 3päivää... taas tota rahanmenoa.. mutta ei stressiä niin eiköhän se siitä sitte
                  E36 325i -91 Coupé

                  Comment

                  • Timppa325
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 66
                    • Vaasa

                    #10
                    noniin... kansi on nyt otettu eilen irti, eikä mitään ollu menny rikki, kaikki venttiilit oli ehjät ymym... tänään vein kannen yhelle pajalle, kansi ei ollu kiero eikä luultavasti halkikaan. Eli se plaanataan ja pestään kaikki paikat ja vaihdetaan venttiilin varren kumit ja tietenki kaikki muutki yläpään tiivisteet. Eli saa pienellä rahalla kuntoon ku ei ollu mitään hälyyttävää. Tilasin tiivisteet ja kannen pultit, tulee tiistaina. Yläpään tiivistesarja 145€ (Victor Reinz) ja kannenpultit 20€. Eli aika varmasti saa ens viikolla auton taas tielle
                    E36 325i -91 Coupé

                    Comment

                    • Timppa325
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 66
                      • Vaasa

                      #11
                      Niin eli kansipahvi oli palanu 5-6 pyttyjen välistä.
                      E36 325i -91 Coupé

                      Comment

                      • Timppa325
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 66
                        • Vaasa

                        #12
                        No jooo nyt on auto taas tien päällä, saatiin eilen valmiiks. Oli siinä aika kova homma, ku en oo ennen ite tehny tollasta remonttia. Mut kaikki meni hyvin ja auto toimii moitteettomasti
                        E36 325i -91 Coupé

                        Comment

                        • Humis
                          Newbiemmer
                          • Mar 2009
                          • 15
                          • iisalmi

                          #13
                          mikähän lie mulla tullu vm94 325i..eilen käytin ajon jälkeen kierrokset rajottimessa(lastu ni kiertää vähä enemmän)..en kuullu mitään erikoista ääntä mut yks pytty meni pimeeks.tulpat käytin auki ni yhessä oli jäli ja kärkiväli painunu ihan kiinni.olisko ottanu mäntä kiinni venttiiliin?voiko näissä jako hypätä nuin vaan?

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #14
                            Eihän se noin vaan hyppää jos sitä kierrätetään yli sen mitä on suunniteltu ja vielä vanha moottori kuluneilla jakopään palikoilla.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Humis
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 15
                              • iisalmi

                              #15
                              nii epäilinki..ventiilit on vissiin ottanu osumaa,mitä tänään tutkailin..ei muuta ku rahhoo oottelemaan ja laittamaan..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎