Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m3 ihmeellinen nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 959

    E36 m3 ihmeellinen nykiminen

    Elikkäs ku maantiellä ajaa n. 90km/h 5vaihde ja ~2500rpm niin nykii aika paljon, mutta ei jatkuvalla vaan tekee sen silleen et kerran nykäsee, tai sit kone kuolee ihan sekunniks ja taas jatkuu noin. Kaupungissa ku ajelee niin saatta aina välistä nykäistä ja on erittäin vittumaisen tuntoista.

    Kellään ideoita mistä vois johtua? MAF? TPS?

    Lisätään et s50b30 kone
    Last edited by hednam; 16-12-2007, 17:27.

    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 370
    • Oulu

    #2
    Tulpat... millon vaihdettu?

    E: Puolat....
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • hednam
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 959

      #3
      Originally posted by Jopi View Post
      Tulpat... millon vaihdettu?

      E: Puolat....
      vajaa 2tkm sit

      Puolat vaihettu 10tkm sit

      2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        puolienhatut, taitaa lyödä läpi.
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet kannattaa ainakin tarkastaa, niihin vois viitata toi moottorin "hetkeksi kuoleminen".
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • hednam
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 959

            #6
            Originally posted by O-Peksi View Post
            Kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet kannattaa ainakin tarkastaa, niihin vois viitata toi moottorin "hetkeksi kuoleminen".
            Pitääpä tarkistaa nuo, tuskin on edes iso vika ku joskus saatta olla ettei viikkoon tee sitä mut sit yhtäkkiä ku maantiellä ajaa niin nykii ja hetkellinen kuolema koneelle..

            2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9881
              • KVLA

              #7
              Veikataan vanos/solenoidit paskaiset..?

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2760
                • Espoo, HML

                #8
                Kannattaa myös tarkistaa onko vuotoja imupuolella.
                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • hednam
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 959

                  #9
                  Originally posted by M_Power View Post
                  Kannattaa myös tarkistaa onko vuotoja imupuolella.
                  Ei ainakaan löytyny vuotoja ku starttipilotilla kävin kaikki mahdolliset kolot imupuolella läpi, ja käynti on muutenkin hyvä ja tasanen

                  Merkkihuollossa meinasivat että kartiofiltteri saattaisi aiheuttaa tuon nykimisen, oiskohan mahdollista?

                  2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                  Comment

                  • snelle
                    BTCF Member
                    • Aug 2005
                    • 611
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by hednam View Post
                    Ei ainakaan löytyny vuotoja ku starttipilotilla kävin kaikki mahdolliset kolot imupuolella läpi, ja käynti on muutenkin hyvä ja tasanen

                    Merkkihuollossa meinasivat että kartiofiltteri saattaisi aiheuttaa tuon nykimisen, oiskohan mahdollista?
                    Tuntuis ettei kartiofiltteri kuolettais konetta kokonaan. Itse antaisin äänen kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimille. Itsellä aikanaan samanlaista nykimistä/kuoleentumista ja syynä asentotunnistin. Ei antanut edes vikakoodia huollossa. Autosähköliike tutki vikaa ja löysi syyllisen. Osien vaihdon jälkeen hukassa olleet alaväännötkin palautuivat.
                    F11 520dA M-sport

                    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9881
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by snelle View Post
                      Tuntuis ettei kartiofiltteri kuolettais konetta kokonaan. Itse antaisin äänen kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimille. Itsellä aikanaan samanlaista nykimistä/kuoleentumista ja syynä asentotunnistin. Ei antanut edes vikakoodia huollossa. Autosähköliike tutki vikaa ja löysi syyllisen. Osien vaihdon jälkeen hukassa olleet alaväännötkin palautuivat.
                      Mikähän tunnistin vaihdettiin?Ihan mielenkiinnosta...

                      Comment

                      • snelle
                        BTCF Member
                        • Aug 2005
                        • 611
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Mikähän tunnistin vaihdettiin?Ihan mielenkiinnosta...
                        Kampiakselin tunnistin oli lopullinen syyllinen.

                        Tässä vielä linkki tuosta oman autoni sammuilusta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74313
                        F11 520dA M-sport

                        ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9881
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by snelle View Post
                          Kampiakselin tunnistin oli lopullinen syyllinen.

                          Tässä vielä linkki tuosta oman autoni sammuilusta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74313
                          Ok.Käsitin vaan,että kyseessä olisi ollut juurikin M3:n.Ja olisi kiinnostanut mitä antureita nämä "kuluttaa",jos on hajotakseen.
                          Last edited by Heguli 31; 18-12-2007, 18:49.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Millaista se nykiminen on, toi ekan postin kuvaus ei nyt ainakaan aukee meikäläiselle, nykiikö se siis monta kertaa minuutissa vai kerran tunnissa ja tuleeko koneen kuolemiset ennen vai jälkeen nykäisyjen vai täysin niistä riippumatta.

                            Kannattaa ottaa ihan irti se haitariputki ja väännellä, varmin tapa katsoa onko se sökö. Lambdakorjatun systeemin pitäisi periaatteessa kyllä korjata imuvuodon aiheuttama seoksen vääristyminenkin, tiettyyn pisteeseen tosin. Vian satunnaisuus kuitenkin viittaisi enemmän sähkövikaan.

                            Kartiofiltteri ei tuota suoraan voi aiheuttaa, mutta kaikkea muuta huonoa se kyllä tekee koneelle. Vaikkei se tuota vikaa korjaakaan, kannattaisi laittaa sinne se vakioboksi vaan takaisin.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • mokanen
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 600
                              • Rajamäki

                              #15
                              bensapumppu tukossa ?
                              käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
                              Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

                              kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
                              ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
                              e36 touring1.8i,
                              e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎