Nyt alkaa jo pikkuhiljaa huolestuttamaan tuon oman katiskan sähköviat... Eli aamusella töihin tultuani ajoin auton talliin kuivamaan, avasin kaikki ovet ja konepellin sekä kontin luukun. Sammutin sisävalon, mutta konttiin saattoi jäädä valo, kun se ei taida sammua muiden sisävalojen mukana. Työpäivän jälkeen(13h) yritin käynnistää auton, mutta akku oli aivan tyhjä. Mikähän kumma voi akun syödä noin nopeasti loppuun, kun kyseessä on kuitenkin alle vuoden vanha 100Ah akku?
Muita valoja ei autossa palanut kuin kontin valo, ja senkään palamisesta en ole aivan varma(jos sammuu viiveellä tjsp). Ynnäiltiin tuossa, että jos kontissa on esim. 5W lamppu, joka voi olla aika lähellä totuutta, pitäis akun kestää ~200h, että jostain muualta hävinnee virta.
Muita oireita on laturin merkkivalon palaminen, vaikka laturikin lataa ohjearvojen mukaisesti, ja on alle vuoden vanha. Aiemmin merkkivalo paloi tyhjäkäynnillä tosi himmeästi, 2000rpm välkkyi, ja >2000rpm paloi kirkkaammin. Nyt välkkymisvaihetta ei ole enää, vaan valo kirkastuu heti kierrosten noustessa. Maadotukset yms. on korjaamolla mitattu, ja normaalit jännitehäviöt niistä. Mikäli pajaan on luottaminen.
Voiko keskuslukitus aiheuttaa tuon akun purkautumisen, kun oikeanpuoleisen takaoven lukko on viimeaikoina jumitellut..? Ainakin yhdessä uudessa Jetassa keskuslukituksen viallinen ohjausyksikkö oli purkanut akun täysin tyhjäksi.
Tässäpä hitusen spekuloitavaa, kaikki apu on tarpeen, mitä teillä on tarjota.. 
							
						
					Muita valoja ei autossa palanut kuin kontin valo, ja senkään palamisesta en ole aivan varma(jos sammuu viiveellä tjsp). Ynnäiltiin tuossa, että jos kontissa on esim. 5W lamppu, joka voi olla aika lähellä totuutta, pitäis akun kestää ~200h, että jostain muualta hävinnee virta.

Muita oireita on laturin merkkivalon palaminen, vaikka laturikin lataa ohjearvojen mukaisesti, ja on alle vuoden vanha. Aiemmin merkkivalo paloi tyhjäkäynnillä tosi himmeästi, 2000rpm välkkyi, ja >2000rpm paloi kirkkaammin. Nyt välkkymisvaihetta ei ole enää, vaan valo kirkastuu heti kierrosten noustessa. Maadotukset yms. on korjaamolla mitattu, ja normaalit jännitehäviöt niistä. Mikäli pajaan on luottaminen.
Voiko keskuslukitus aiheuttaa tuon akun purkautumisen, kun oikeanpuoleisen takaoven lukko on viimeaikoina jumitellut..? Ainakin yhdessä uudessa Jetassa keskuslukituksen viallinen ohjausyksikkö oli purkanut akun täysin tyhjäksi.
Tässäpä hitusen spekuloitavaa, kaikki apu on tarpeen, mitä teillä on tarjota..
 
							
						 Osaako kukaan sanoa mikä rele on takakontin vasemmassa reunassa, lähellä takavalon suojusta? Harmaa oli väriltään, ja siihen tulee kuutisen piuhaa. Napsahtaa aina kun akun piuhan laittaa paikoilleen, ja kun releestä otti piuhan irti, ei huomannut mitään muutosta missään, vaikka auto oli käynnissä. Voiskohan liittyä sähköantennin hiluihin, joka autossa on joskus ollut?:think
 Osaako kukaan sanoa mikä rele on takakontin vasemmassa reunassa, lähellä takavalon suojusta? Harmaa oli väriltään, ja siihen tulee kuutisen piuhaa. Napsahtaa aina kun akun piuhan laittaa paikoilleen, ja kun releestä otti piuhan irti, ei huomannut mitään muutosta missään, vaikka auto oli käynnissä. Voiskohan liittyä sähköantennin hiluihin, joka autossa on joskus ollut?:think
							
						
Comment